پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۷۳۸
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
دکتر فرهاد نظری ، اظهار کرد: در سازمان میراث فرهنگی، اداره کلی به نام حفظ و احیا وجود دارد که با ارائه راهکارهایی مانند طرح‌های مشارکتی اگر کسی بخواهد بنای قدیمی خود را مرمت کند به وی کمک خواهد کرد
شعارسال:مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیا سازمان میراث فرهنگی از تهیه طرح حمایت از مالکین و متصرفین بناهای تاریخی خبر داد.

‌دکتر فرهاد نظری ، اظهار کرد: در سازمان میراث فرهنگی، اداره کلی به نام حفظ و احیا وجود دارد که با ارائه راهکارهایی مانند طرح‌های مشارکتی اگر کسی بخواهد بنای قدیمی خود را مرمت کند به وی کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این حمایت‌ها به شکل کمک‌های فنی و اعتباری هستند، افزود: راه‌های زیادی برای تشویق مردم جهت حفظ آثار خود وجود دارد و مورد حمایت‌های دولتی نیز قرار می‌گیرند.

نظری با اشاره به اینکه این کمک‌ها از قبل هم بوده‌اند، ادامه داد: معافیت از برخی عوارض شهرداری، دادن مجوزها، تسهیلات کم‌سود و... از جمله این حمایت‌ها هستند.

مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیا سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: راه‌های زیادی برای ایجاد انگیزه بین مالکین برای حفظ این بناها وجود دارد و البته طرحی نیز تحت عنوان حمایت از مالکین و متصرفین بافت‌ها و بناهای تاریخی با کمک سازمان در مجلس تهیه شده که اگر تصویب شود انگیزه برای ماندن در خانه‌های تاریخی، ادامه حیات و تغییر کاربری آنها زیاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کمیته تغییر کاربری را در سازمان داریم که بر این کار نظارت دارد؛ اگر قرار است کاربری بنایی تغییر داده شود باید هم‌شان آن باشد و اصالت تاریخی بنا مخدوش نشود.

نظری ادامه داد: در این کمیته موضوع بررسی شده و میزان مداخلات با نظر سازمان صورت می‌پذیرد و تغییر کاربری نباید به گونه‌ای باشد که موجب تخریب شده و بازگشت‌پذیر نباشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار24شهریور 97، کد خبر: 97062411798،www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین