پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۱۷۵
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۹
مهدی کبابی، کفاشی بیمه، قهوه‌خانه درویش، رستوران نایب به پیشنهاد عضو هیأت امنای بازار تهران و باهمت شهرداری و میراث فرهنگی استان تهران دارای کتیبه معرفی و شناسنامه صنفی می‌شوند.

شعارسال: مهدی کبابی، کفاشی بیمه، قهوه‌خانه درویش، رستوران نایب به پیشنهاد عضو هیأت امنای بازار تهران و باهمت شهرداری و میراث فرهنگی استان تهران دارای کتیبه معرفی و شناسنامه صنفی می‌شوند.

بهزاد یعقوبی که پیش‌تر به مسوولان میراث فرهنگی و شهرداری منطقه 12 پیشنهاد داده بود تا صنوف تاریخی بازار تهران دارای کتیبه معرفی و شناسنامه صنفی شوند، در گفت و گو با خبرنگار اسکان‌نیوز گفت:چهار صنف که بالای 100 سال قدمت دارند به همت شهرداری منطقه 12 و اداره کل میراث فرهنگی استان تهران دارای کتیبه‌های شناسنامه‌دار می‌شوند.

او ادامه داد: پس از ارائه پیشنهاد به علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگیُ صنایع دستی و گردشگری و استقبال او و علی محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲، در مهرماه 97 موضوع با دلاور بزرگ نیا رئیس اداره کل میراث فرهنگی استان تهران مطرح و شهردار منطقه ۱۲ اعلام آمادگی کرد که در راستای ارتقا هویت تهران تاریخی و معرفی صنوف با سابقه بازار، شهرداری می‌تواند با همکاری میراث فرهنگی زمینه‌ی لازم برای آماده سازی و نصب کتیبه‌های معرفی بنا و شناسنامه صنفی را در سردرهای واحدهای صنفی تاریخی با قدمت بیش از یکصد سال را فراهم کند.

یعقوبی با تاکید بر حفظ ارزش های نهفته در دل بازار از جمله صنوف تاریخی اظهار کرد: تا‍ پیش از حضور مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی و سعادتی شهردار منطقه ۱۲ کسی در هر دو سازمان در راستای حفظ و معرفی هویت صنوف بازار در طول این سالیان اقدام نکرده بود و استقبال این دو مسوول آغازی مهمی برای حفظ ارزش های بازار تهران خواهد بود.

عضو هیأت امنای بازار توضیح داد: در گام نخست این صنوف پیشنهادی شامل رستوران «مهدی کبابی» با قدمت ۱۰۶ سال در جنوب غربی بازار، کفاشی بیمه یا ارسی امیرهوشنگ فتوحی با قدمت 105 سال در پاچنار، قهوه خانه بدون دود درویش با قدمت به ۱۱۰ سال در راسته بازار بزرگ و رستوران «نایب» واقع در اصلی‌ترین راسته بازار و در بازار صحافها با قدمت ۱۶۷ سال است.

مدیر عامل موسسه میراث باستان تصریح کرد:خوشبختانه دلاور بزرگ‌نیا و همکارانش هم در میراث فرهنگی استان تهران از طرح نصب کتیبه‌های معرفی بنا در سردر واحدهای صنفی تاریخی استقبال و اعلام کردند که نصب کتیبه‌ها بلامانع است و در عین حال تأکید کردند که طرح این کتیبه‌ها باید منطبق با بافت و بناهای تاریخی بازار باشد و پیش از اجرا به نظر و تأیید کارشناسان میراث فرهنگی هم برسد.

او افزود:تا آنجا که اطلاع دارم شهرداری منطقه 12 هم طرح اجرا شده در کتیبه رستوران نایب را به خاطر هماهنگ بودن با ارزش‌ها و ویژگی‌های تاریخی بازار مورد تأیید قرار داده است و در صورت توافق میراث فرهنگی استان تهران این طرح الگوی نصب سایر کتیبه‌های معرف بنای صنوف تاریخی بازار خواهد شد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اسکان نیوز، تاریخ انتشار: اسفند 1397، کدخبر: 17894،www.eskannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین