پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۵۹۲۰۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
بسيج دانشجويي دانشگاه شهيدرجايي خطاب به نمایندگان مجلس تاکید کرد: تعجیل در ارائه و تصویب لوایح مختلف fatf آن هم در شرایطی که اولویت اول کشور وضع اقتصادی و معیشتی مردم است نگرانی ها را بیش از پیش می کند.

شعارسال:بسيج دانشجويي دانشگاه شهيدرجايي خطاب به نمایندگان مجلس تاکید کرد: تعجیل در ارائه و تصویب لوایح مختلف fatf آن هم در شرایطی که اولویت اول کشور وضع اقتصادی و معیشتی مردم است نگرانی ها را بیش از پیش می کند.

بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی طی نامه‌ای به نمانیدگان مجلس نوشت:مطمئنا تعجیل در ارائه و تصویب لوایح مختلف fatf آن هم در شرایطی که اولویت اول کشور وضع اقتصادی و معیشتی مردم است نگرانی ها را بیش از پیش می کند که نکند خاطرات تلخ برجام 20دقیقه ای تکرار شود.

متن این نامه به شرح زیر است:

نمایندگان مردم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

بعد ازماه ها نقد و تحلیل و بررسی لایحه دیگری از fatf با عنوان پیوستن ایران به کنوانسیون تامین مالی تروریسم (cft) باز هم خبرهایی مبنی بر ارائه دوباره این لایحه در مجلس به گوش می خورد مطمئنا تعجیل در ارائه و تصویب لوایح مختلف fatf آن هم در شرایطی که اولویت اول کشور وضع اقتصادی و معیشتی مردم است نگرانی ها را بیش از پیش می کند که نکند خاطرات تلخ برجام 20دقیقه ای تکرار شود...

ماه هاست مخالفین دلایل آشکار مخالفت خود را با این لایحه بیان کرده اند اما متاسفانه پس از گذشت چندین ماه همچنان هیچگونه دلیل قانع کننده ای ازجانب موافقین این لایحه ارائه نشده است. لذا ذهنیت افکار عمومی هیچگونه توجیهی را دررابطه با قبول وتصویب این قرارداد نمی پذیرد. دلایل زیر تنهابخش کوچکی از مواردی است که پاسخگویی به آن ها همچنان در هاله ای از ابهام مانده است .

مسلما کسی با مبارزه با تروریسم مشکلی ندارد ولی سیاسی کاری های این نهاد بر همه واضح و مبرهن است مگر نه اینکه به گفته رهبر انقلاب "این معاهدات ابتدا در اتاقهای فکر قدرت‌های بزرگ و برای تأمین منافع و مصالح آنها پخت‌وپز می‌شود و سپس با پیوستن دولت‌های همسو یا دنباله‌رو یا مرعوب، شکلِ به‌ظاهر بین‌المللی می‌گیرد" چطور ممکن است قدرت های استکباری جهانی که 40سال است برای از بین بردن نظام قدرتمند جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند، قراردادی به نفع ما ومطابق منافع ملی ما تنظیم کنند؟

از طرفی چون تعریف ما از تروریست با این کنوانسیون و بالاخص استکبارجهانی اگر نگوییم متضاد اما کاملا متفاوت است و اصلا علت قرارگرفتن ایران در لیست سیاه کشورهای پرریسک نیز به همین دلیل است، این کنوانسیون وزارت دفاع و سپاه پاسداران را نیزمصداق حامیان تروریست می داند وپذیرش این لایحه به معنی پذیرش تعریف آن ها از تروریست می باشد و همین امر مانع کمک مالی به وزارت دفاع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (که وظیفه شان مبارزه با تروریست است ) وتمامی نهادهای مرتبط با آن و... شده و در واقع ما را به نوعی خود تحریمی دچار میکند که مسلما هیچ کشوری حاضر نمی شود که نهادها وسازمان هایی که وظیفه تامین امنیت مردم را بر عهده دارند به دست خودش تحریم کند.

مطالعه راهبردهایی که کارگروه اقدام مالی تحت عنوان استاندارد سازی مراودات بانکی ارائه میکند نشان میدهد بر اساس بند39استانداردهای یکسان یا همانextradition، وقتی کشور عضو از شما همکاری علیه تروریسم می خواهد این همکاری باید راضی کننده باشد فارغ از اینکه هر دو کشور تعریف یکسانی از تروریست دارند یا خیر در صورتیکه همه میدانیم از منظر آمریکا، گروه های مقاومت در منطقه از جمله حزب الله، انصارالله، حشدالشعبی و اکثر فرماندهان مقاومت همچون حاج قاسم سلیمانی تروریست محسوب می شوند.

از طرف دیگر درصورتیکه بانک های آمریکایی و حتی رژیم صهیونیستی اطلاعات مالی وتراکنش های مربوط به افراد و سازمان ها را مطالبه کنند،بانک های ایرانی موظف به در اختیار گذاشتن این اطلاعات هستند در غیر این صورت ایران بعنوان ناقض سیاست های استاندارد fatf و لایحه مربوط شناخته می شود. لذا پیوستن به این معاهده باعث می شود تا ریزترین اطلاعات بانکی مردم و تمامی سازمان ها و نهادهای داخل کشور در اختیار آمریکاو رژیم صهیونیستی قرار گیرد.

لازم به ذکراست متذکر شویم علیرغم گفته برخی نمایندگان در رابطه با اعمال حق تحفظ در این لایحه، با توجه به اینکه این کار عملا مخالف متن توافق است لذا اعمال حق تحفظ به لحاظ حقوقی کوچکترین اثر و ارزشی ندارد.

لذا پر واضح است که با وجود همه این نقص ها و تعارضات هیچگونه توجیهی از جانب مسئولین مبنی بر اینکه تصویب این لایحه موجب خارج شدن ما از لیست سیاه می شود، قابل قبول نیست چرا که کاملا مشهود است که ضرر تصویب این لایحه بسیار بیشتر از فواید احتمالی آن است.

بر این اساس هر کدام از شما بزرگواران بعنوان نماینده مردم غیور و عزتمند ایران اسلامی باید دررابطه با مسائل مطرح شده ،سوال ها و خلاهای موجود هر چه سریع تر و قبل از تصویب لایحه cft، پاسخ های روشن و واضحی دهید زیرا پاسداری از منافع ملی ملت ایران بخش اعظمی از مسئولیت سنگین شماست و یقینا تبعات پرخطر تصویب این لایحه به عهده ی تک به تک شما می باشد

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار6مهر 97، کد خبر: 13970706000085، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
ا.ف75
احساس میکنم الان در مقطعی مثل قبل برجام قرار داریم
این دفعه فقط اسم توافق شده fatf
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
این همه اصرار برای پیوستن به fatfمعلوم نیس برای چیه درصورتی که پذیرفتنش خیانت به مردمه بجای اینکه به فکر مشکلات مردم باشن معلوم نیس هدفشون چیه م.ق71
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
برای رسیدن به ثبات اقتصادی باید هرکاری کرد و این رو در اولویت قرار داد.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین