پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۴۷۳
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در اقدامی غیرمعمول در تجمع اعتراضی علیه نیکلاس مادورو در مقابل ساختمان این سازمان در نیویورک مشارکت کرده است.

شعارسال: نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل در اقدامی غیرمعمول در تجمع اعتراضی که در مقابل ساختمان سازمان ملل علیه نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا برگزار شده شرکت کرد و در آن برای معترضان سخنرانی کرد.

این تجمع اعتراضی روز پنج شنبه در هنگام برگزاری نشست مجمع عمومی و پیش سخنرانی مادورو در مجمع عمومی برگزار شده است.

این اقدام کم سابقه در حالی صورت گرفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در پاسخ به خبرنگاران گفته بود که در ارتباط با ونزوئلا همه گزینه‌ها از جمله گینه نظامی روی میز است.

وی همچنین گفته است که حکومت ونزوئلا می‌تواند با کودتای نظامی ساقط شود.

پیش از این برخی از رسانه‌های آمریکایی نیز از طرح واشنگتن برای حمله نظامی به ونزوئلا و همینطور تلاش آمریکا برای کودتای نظامی در این کشور با کمک نظامیان مخالف دولت مادورو خبر داده بودند.

هیلی در سخنانی در این تجمع اعتراضی پشت یک بلندگوی دستی گفت: ما عیله ونزوئلا و خروج نیکلاس مادورو از قدرت می‌جنگیم و تلاش میکنیم تا وی از قدرت کنار برود.

وی تاکید کرد که ما به صدای شما(معترضان) نیاز داریم و این کمک میکند تا صدای آمریکا بلندتر شود.

وی افزود: من از مرز کلمبیا که پذیرای بیش از یک میلیون پناهنده ونزوئلایی است بازدید کردم و اوضاع بد اقتصادی ونزوئلا از رکود و تورم اقتصادی را احساس کردم. آنچه که من دیدم این است که کسی نباید اینجوری زندگی کند، درحالیکه مادورو در بهترین رستورانها غذا میخورد.

اشاره هیلی به انتشار فیلمی از رئیس جمهور ونزوئلا است که در یک رستوران به همراه همسرش دیده شده است.


نیکی هیلی در حساب توئیتری خود نیز نوشته است، باعث افتخارم است که در این تجمع شرکت کردم. سوسیالیسم و فساد آزادی را از مردم ونزوئلا گرفته است!

اظهارات نیکی هیلی در حالی است که اقتصاد ونزوئلا تحت تاثیر تحریمهای آمریکا دچار رکود بی سابقه و تورم شده است، تحریمهایی که هدف آن برخلاف اظهارات مقامات آمریکایی مردم این کشور است نه حکومت ونزوئلا.

آمریکاچند روز پیش نیز از دور تازه تحریمهای آمریکا علیه ونزوئلا از جمله تحریم رئیس جمهور ونوزئلا و همسر وی خبر داده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 6مهر1397 ، کدخبر: 13970706000142: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین