پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۵۸۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسایل آمریکا در تحلیل استعفای غیرمنتظره نماینده آمریکا در سازمان ملل که نسبت به ایران مواضع و اقدامات تندی در یک سال و اندی که از دولت ترامپ می گذرد داشته است در کانال تلگرام خود سه فرضیه را مطرح کرد.
شعار سال: امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسایل آمریکا در تحلیل استعفای غیرمنتظره نماینده آمریکا در سازمان ملل که نسبت به ایران مواضع و اقدامات تندی در یک سال و اندی که از دولت ترامپ می گذرد داشته است در کانال تلگرام خود سه فرضیه را مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، متن این یادداشت به شرح زیر است:

"نیکی هیلی از ریاست هیات نمایندگی آمریکا در سازمان ملل استعفا کرد. گرچه کناره گیری و برکناری‌های جنجالی و غیر منتظره بخشی از فعالیت‌های روزمره دولت دونالد ترامپ بوده است، اما نحوه انتشار این خبر، فرضیات مختلفی را مطرح کرده است.

فرضیه جدایی دوستانه: بر اساس این فرضیه، هیلی به شکل دوستانه و بر اساس دلایل شخصی از دولت ترامپ جدا شده است و ترامپ با برگزاری مراسم اعلام این خبر کناره گیری در اتاق بیضی کاخ سفید، رابطه دوستانه خود با هیلی را به نمایش گذاشت. هیلی هم ضمن تجلیل از ترامپ و خانواده‌اش، جدایی دوستانه را به تصویر کشید.

فرضیه جدایی خصمانه: بر خلاف نمایش تلویزیونی در کاخ سفید و لبخندهای مکرر ترامپ و هیلی، رییس جمهوری امریکا استعفای سفیر این کشور در سازمان ملل را به این دلیل پذیرفت که اختلافات میان دو طرف از مدت‌ها پیش علنی شده بود. انتقاد کم سابقه هیلی از ترامپ بر سر موضوع درگیری نژادی در شهر شارلوتزویل و همچنین اختلاف نظر بر سر موضوع کره شمالی، امکان ادامه همکاری هیلی با ترامپ را از بین برده بود. ضمن این که برخی گمانه زنی‌ها از آن حکایت داشت که چه بسا نویسنده مقاله جنجالی نیویورک تایمز تحت عنوان "من بخشی از هسته مقاومت دولت ترامپ هستم" هیلی بوده است.

فرضیه فرار از رسوایی: برخی شواهد حکایت از آن دارد که نهاد بررسی کننده سلامت اخلاقی مقامات دولتی به برخی تخلفات مالی نیکی هیلی، از جمله استفاده از هواپیماهای شخصی برای انجام امور دولتی پی برده بود و چه بسا در نهایت، اتهامات رسمی متوجه سفیر امریکا در سازمان ملل می‌شد. از این رو، ترامپ و هیلی تصمیم گرفتند با پایان دادن حضور هیلی در دولت، از بروز یک رسوایی بزرگ آن هم در آستانه برگزاری انتخابات میان دوره‌ای جلوگیری کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 18 مهر 1397، کدخبر: 97071810084 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
0
0
بعید نیست ترامپ دخترشو بزاره جاش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
0
0
اختلافات نیکی هیلی با ترامپ دلیل محکمتریه مخصوصا وقتی یه جایگزین بهتر برای این جایگاه مثل ایوانکا هست.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
0
0
جدایی خصمانه میتونه منطقی تر باشه،،،چون تو این روزا خودشون با خودشون خیلی درگیرن

س ی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
0
0
با نزدیک شدن انتخابات میان دوره ای داره مشکلات ترامپ بیشتر و بیشتر میشه
ح.ن76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
0
0
دختر ترامپ وقتی جایگزینش بشه دلیل استعفاشم کاملا مشهود میشه
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین