پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۷۵۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
یک روزنامه قطری با اشاره به اینکه سفر اسرائیلی ها به عراق با گذرنامه های اروپایی و آمریکایی اخیرا افزایش یافته است، نوشت: این افراد از مناطق تاریخی و مذهبی در بابل، بغداد، بصره و ساختمان های باستانی بازدید کرده اند.
شعار سال: یک روزنامه قطری با اشاره به اینکه سفر اسرائیلی ها به عراق با گذرنامه های اروپایی و آمریکایی اخیرا افزایش یافته است، نوشت: این افراد از مناطق تاریخی و مذهبی در بابل، بغداد، بصره و ساختمان های باستانی بازدید کرده اند.

روزنامه «العربی الجدید» امروز(یکشنبه) نوشت: اسرائیلی های زیادی اخیرا با گذرنامه های دیگر کشورها وارد عراق شده اند که پس از ترک این کشور هویتشان شناسایی شده است.

العربی الجدید خاطرنشان کرد: این افراد پس از ترک عراق تصاویر خود از مناطق تاریخی و مذهبی بابل، بغداد و بصره و اماکن باستانی این کشور را منتشر می کنند و مدعی می شوند که اجداد و نیاکان یهودی آنها در اواسط قرن گذشته مالک این اماکن بوده اند.

این روزنامه در گزارش خود به حادثه ای که در ژوئیه گذشته برای یک اسرائیلی در عراق رخ داده، اشاره کرده و آورده است: در این حادثه مردی با تابعیت اروپایی از سوی جوانی که تشک دست ساز می فروخت، در خیابان النهر بغداد مورد ضرب و شتم قرار گرفت و پس از درگیری، مرد فروشنده پی برد که فرد مذکور یک شهرک نشین اسرائیلی است و علاوه بر گذرنامه انگلیسی، گذرنامه اسرائیلی هم دارد.

العربی الجدید به نقل از یک مقام امنیتی نوشته است: در گذشته ورود شش اسرائیلی به عراق با گذرنامه های انگلیسی، فرانسوی و آمریکایی شناسایی شده است.آنها برای بازدید از اماکن باستانی یهودیان عراق به این کشور آمده بودند.

این مقام امنیتی با اشاره به اینکه اقلیم کردستان گذرگاه اصلی ورود اسرائیلی ها به عراق هستند، افزود: فعالیت های اسرائیل در عراق از طریق سازمان ها و جمعیت هایی که برخی در کشورهای غربی دارای دفتر هستند، افزایش یافته است. بیشتر این سازمان ها در انگلیس قرار دارند و به بهانه های مختلفی از جمله فعالیت های نظیر محافظت از آثار باستانی، آزادی بیان، تبعیض، خشونت جمعی و مبارزه با نژادپرستی و تروریسم در عراق به فعالیت می پردازند. این جمعیت ها معمولا کاری نمی کنند جز اینکه با پایگاههای مردمی مخالف اوضاع سیاسی کنونی کشور روابط دوستانه برقرار می کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزای شفقنا، تاریخ انتشار: 8 مهر 1397، کدخبر: 636667 ، www.fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
خب به همین شکل وارد ایران هم پس میتونن بشن. یکم نگران کنندست.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
اونا از هر راهی برای دور زدن قوانین استفاده میکنن کلا به چیزی پایبند نیستن م.ق71
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
اونا از هر راهی برای دور زدن قوانین استفاده میکنن کلا به چیزی پایبند نیستن م.ق71
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
چقدر راحت قوانین رو میزارن کنار و هیشکی هم کاری نداره
س.ق76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین