پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۸۹
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷
صدها معترض با برگزاری تظاهرات در سیدنی استرالیا خواستار انتقال ۸۵۰ پناهجو از جزیره مانوس به استرالیا شدند.

شعار سال: پیشتر پاپوآ گینه‌نو که از طرف استرالیا پناهجویان را در بازداشتگاه نگه می‌داشت از بستن بازداشتگاه مانوس خبر داده بود.

ایان رینتول، سخنگوی «ائتلاف اقدام پناهجویان سیدنی» گفت: «لازم است هر کس که در جزیره مانوس است به استرالیا آورده شود. آنها می توانند در جامعه اسکان یابند و کار و زندگی کنند. این پیام بزرگ ما در مورد جزیره مانوس است».

جو مک دونالد یکی از معترضان، رفتار دولت استرالیا با پناهجویان را محکوم کرد و ضمن اشاره به خودکشی و مشکلات روانی پناهجویان گفت: «آنها هیچ جایی برای رفتن و هیچ امید و هیچ آینده‌ای ندارند. این اشتباه است. این چیزی نیست که ما به خاطرش ایستادگی کردیم. باید پناهجویان را به اینجا بیاوریم و به آنها یک زندگی جدید ببخشیم».

دولت استرالیا موضعی سختگیرانه در قبال پناهجویان دارد و هر پناهجویی را که راهی این کشور می شود به اردوگاه‌هایی در جزیره مانوس و یا جزیره کوچک نائورو در اقیانوس آرام منتقل می‌کند.

با اعلام بسته شدن بازداشتگاه مانوس، پیتر داتون، وزیر مهاجرت استرالیا انتقال پناهجویان به نائورو را خواستار شده و افزوده است: «نمی شود این افراد وارد استرالیا شوند و این مثل روز، روشن است. نخست وزیر دیروز و امروز تاکید کرده است که این موضع تغییر نخواهد کرد».

برخورد دولت استرالیا با پناهجویان مورد انتقاد سازمان ملل متحد و سازمان های حقوق بشری قرار گرفته است. انتقادات به ویژه پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر شرایط سخت و کودک آزاری نظام‌مند پناهجویان، بیشتر شده است.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 10 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 1061853:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین