پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۱۲۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
یک داروساز مطرح کرد:‌ متأسفانه عده‌ای از پزشکان و منشی‌های آنان هدایایی را از برخی داروخانه‌ها دریافت می‌کنند تا بیماران خود را به سوی هدیه‌دهندگان هدایت کنند.

شعارسال: بختیار عیسی‌زاده، مؤسس و مسئول فنی داروخانه در حاشیه برنامه سرکشی از داروخانه‌ها که توسط انجمن داروسازان تهران، گفت: داروهای بسیاری کمیاب شده‌اند که متأسفانه مسئولین توجهی ندارند و همین موضوع مردم را با مشکل مواجه کرده است.

عیسی‌زاده افزود: داروهای حاجب، اسپری‌های تنفسی، اسپری‌های بینی تنفسی، اسپیروا، فورادیل، پرفنازین، فلوکونازول، گلوکوفاژ، کلسی کیر، فیلر نازائی، گونال، سروتاید، سیمبی کورت، کونکور، نیکوراندیل ها، آسنترا، پلاویکس، دپاکین، تگرکول و مادوپار از جمله داروهای اساسی هستند که کشور با کمبود آن مواجه شده است.

وی در ادامه با انتقاد از برخورد بازرسان دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار داشت: انتظار می‌رود بازرسان دانشگاه‌ها در مراجعه به داروخانه‌ها در راستای حل مشکلات ما را راهنمایی کنند و مشکلی بر مشکلات ما نیافزایند.

عیسی‌زاده گفت: امروزه مهم‌ترین مشکلی که داروخانه‌ها را به خود درگیر کرده است، پرداختی بیمه‌ها، علی‌الخصوص بیمه سلامت و سازمان تأمین اجتماعی است که نقدینگی داروخانه‌ها را با مشکل مواجه کرده‌اند و در تهیه و تأمین دارو گرفتار هستند.

این داروساز در ادامه با انتقاد از شرکت‌های پخش در توزیع ناعادلانه دارو گفت: شرکت‌های پخش به هیچ عنوان همکاری مناسبی ندارند و برای توزیع دارو به داروخانه شرط و شروط دارند.

عیسی‌زاده اظهار داشت: متأسفانه برخی پزشکان و منشی‌های پزشکان نیز هدایایی را از برخی داروخانه‌ها دریافت می‌کنند و بیماران خود را به داروخانه‌هایی که از آن‌ها هدیه دریافت کرده‌اند، هدایت می‌کنند.

وی در پایان با انتقاد از انستیتو پاستور در توزیع واکسن آنفلوآنزا گفت: متأسفانه انستیتو پاستور واکسن آنفلوآنزا را مستقیم به پزشکان ارائه می‌دهند و به داروخانه توزیع نامناسبی دارند؛ جالب‌تر اینکه واکسن آنفلوآنزا نباید مستقیما توسط پزشک عرضه و به فروش برسد که در همین ارتباط از مسئولین مربوطه درخواست داریم با موضوع برخورد جدی داشته باشند.

در ادامه آیدا نعمت‌اللهی مسئول فنی یک داروخانه با انتقاد از مسئولین مربوطه در ابلاغ و تعریف مشخصی از تعرفه حق فنی گفت: این موضوع سال‌های سال است که بدون تغییر ثابت مانده است؛ لذا امیدواریم مسئولین این موضوع را به عنوان قانون مشخص در راستای تشویق داروسازان جوان ابلاغ کنند.

وی گفت: مشکل نقدینگی نیز از دیگر مشکلاتی است که امروزه داروخانه‌ها را گریبان‌گیر خود کرده است و بیمه‌ها ۶ ماه تأخیر در پرداخت به داروخانه‌ها دارند.

نعمت‌اللهی ادامه داد: از مسئولین درخواست داریم توجه جدی به رفع مشکلات داروخانه‌ها داشته باشند تا بتوانیم خدمت‌رسانی مطلوب‌تری به بیماران و مراجعه‌کنندگان داشته باشیم.

وی در پایان به کمبودهای دارویی نیز اشاره کرد و گفت: داروهای وارفارین، پرفنازین، شیاف سیکلوژست، شیاف آنتی هموروئید، شیاف آساکول، آرتلاک، کلسی کیر، فلوکونازول، آلوپرینول، اورلپت، نفرویت، گلای وانس ۵۰۰، متوهگزال ۵/۴۷ و ۹۵، لیزنیوپریل۱۰ و ۱۰ و ۵ ، پلاویکس، پدوکینول، ژل دیلتیازم، بتامتازون، کپسول پیاسکلیدین، شیاف گلیسیرین اطفال و بزرگسال، شربت زادتین و لایرکا ۷۵ و ... از جمله داروهایی هستند که متأسفانه با کمبود مواجه شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 9مهر1397 ، کدخبر: 13970709000796: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
ا.ف75
اینکه سر سلامت مردم و ملتی که هم نوعان ما هستن بخاطر پول معامله کنیم و به فکر منفعت های مالی خودمون باشیم از انسانیت هم پایین تره!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
اینکار برای جامعه ی پزشکان ما خجالت آوره و عده ای رو هم که اینکارو نمیکنن بدنام میکنه.
م.ا75
ناشناس
Romania
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
نه تنها داروخانه که ازمایشگاه ها ،ام ار ای ،سونوگرافی و همه و همه با پزشکان قرارداد میبندن

س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین