پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۹۵۰
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
پیر صالحی گفت: ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ارزی به طور کامل به دست صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی نرسیده است و وزیر بهداشت قول دادند با دانشگاه‌هایی که پول را در ردیف دارو و تجهیزات پزشکی صرف نکردند برخورد قاطعی کنند.
شعارسال : ۴ ماه پیش قول پرداخت ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ارزی به صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داده شد و در نهایت پس از ۲ ماه تاخیر پول به دست بیمه سلامت رسید، اما به نظر می‌رسد که نیمی از این پول که تاکنون تخصیص پیدا کرده به دست صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نرسیده است و دانشگاه‌های علوم پزشکی در هزینه کرد آن درست عمل نکردند.

پیرصالحی رئیس سازمان غذا و دارو درباره تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ارزی و نرسیدن آن به دست صنعت دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: واقعیت این است که با وجود تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ارزی، اما هنوز مشکل نقدینگی داروخانه‌ها و صنعت دارو و تجهیزات پزشکی پابرجاست.

وی ادامه داد: نیمی از ۵۰۰ میلیون یورو صندوق توسعه ارزی به بیمه سلامت تخصیص پیدا کرده و تخصیص این پول کامل نبوده است و متاسفانه از همین  مقداری که از ۵۰۰ میلیون یورو تخصیص پیدا کرده هم شرکت‌های داروسازی و تجهیزات پزشکی استفاده کامل نکردند و پول به دست صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی به طور کامل نرسیده است.

برخورد وزیربهداشت با انحراف ۵۰۰ میلیون یورو در دانشگاه‌های علوم پزشکی
رئیس سازمان غذا و دارو درباره اینکه چه تدبیری برای این موضوع اندیشیده شده تا پول به دست صنعت دارو و تجهیزات پزشکی برسد، گفت: من گزارش این موضوع را خدمت وزیر بهداشت دادم و وزیر هم قول دادند اگر ردیف ۵۰۰ میلیون یورو دارو و تجهیزات پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی در محل خود هزینه نشده باشد با دانشگاه‌هایی که پول را در ردیف دارو و تجهیزات پزشکی صرف نکردند برخورد قاطعی کنند.

پیرصالحی تصریح کرد: این ۵۰۰ میلیون یورو برای حل چالش نقدینگی دارو و تجهیزات پزشکی نشان دار شده بود و فکر می‌کنیم اگر این پول به طور کامل در اختیار صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی قرار بگیرد بخشی از مشکلات البته نه به طور کامل در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به طور موقت حل شود.

رئیس سازمان غذا و دارو یادآوری کرد: پیگیر هستیم تا هر چه زودتر به این موضوع رسیدگی شود و با گزارشی که به وزیربهداشت دادیم امیدواریم تا با دانشگاه‌هایی که ۵۰۰ میلیون یورو را در مسیر دیگری به جز دارو و تجهیزات پزشکی هزینه کردند، برخورد جدی شود.

شعارسال،با اندکی تلخیص و  اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:8 اسفند 1397،کد خبر:6847494،www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین