پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۲۱۷
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۳
فاطمه و فائزه هاشمی سال‌هاست که استاد دانشگاه آزاد و عضو هیات علمی هستند، فاطمه‌ هاشمی استاد دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب و مدیر گروه علوم سیاسی بوده است و فائزه هاشمی نیز سال‌هاست استاد واحد علوم وتحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی است اما به طور شفاهی آنها از دانشگاه اخراج شده اند. همزمان با اخراج دو دختر آیت‌الله هاشمی از دانشگاه آزاد، زهرا مشیرهمسر شهردار اسبق تهران رییس دانشکده مدیریت و علوم انسانی تهران شمال شد.

شعارسال: فاطمه و فائزه هاشمی سال‌هاست که استاد دانشگاه آزاد و عضو هیات علمی هستند، فاطمه‌ هاشمی استاد دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب و مدیر گروه علوم سیاسی بوده است و فائزه هاشمی نیز سال‌هاست استاد واحد علوم وتحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی است اما به طور شفاهی آنها از دانشگاه اخراج شده اند.

از آن سو زهرا مشیر همسر شهردار اسبق تهران به سرپرست دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال منصوب می شود. می‌گویند به محض صدور این حکم دانشکده مدیریت و علوم انسانی تهران شمال که در یک ساختمان بوده، از هم جدا شده و دستور جا به جایی بخش مدیریت به دانشکده زبان ها صادر می شود و ساختمان دانشکده علوم انسانی مستقل می شود.

به نظر می‌رسد یکی ازمقصد های مدیریتی مدیران قالیبافی دانشگاه آزاد باشد. از روزنامه‌نگاران طرفدار وی تا مدیران بی‌میزی که پس از مدتی به دانشگاه آزاد رفته اند.

مدتی پیش نیز در خبرهای غیر رسمی اعلام شد، بابک نگاهداری که در مدیریت گذشته شهرداری رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی بود به عنوان رئیس تازه دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزادآغاز به کار خواهد کرد.

طی سال های حضور مشیر به عنوان مشاور امور زنان در شهرداری برخی اتفاقات تاریخی در شهرداری رقم خورد که پرحاشیه ترین آن دستور تفیک زنان و مردان در مجموعه های شهرداری بود.

او که علاقه زیادی به جدا سازی داشت پیش از این بخشنامه معروف، ایده ایجاد پارک های ویژه زنان را هم اجرایی کرده بود.

طرفدارانش می‌گویند او طراح برندهای زنانه شهر مانند، مراکز ورزشی ویژه زنان، شهربانو و کوثر بوده است. او را مبدع گردهم‌آیی زنانه و سالانه زنان عاشورایی هم می دانند!

او سال ها در شهرداری درحوزه توانمند سازی زنان هم فعالیت کرد. به تازگی خبراستفاده از ملکی ۱۴ هزار متری در منطقه ۱۲ به اسم زنان سرپرست خانواده اما به کام تولید کنندگان چوب و آشپرخانه و توزیع غذا و ... منتشر شده است. مکانی که هرگز دست زنان سرپرست خانواده ها به آن نرسید.

میکائیل سعید که سال ها دبیردبیران شورایاری منطقه ۱۲ بوده است درباره این انبار که به اسم خانم ها با رقم هنگفتی تجهیز شد اما تنها کسانی که به این مکان راه داده نشدند، خانم های بدپرپست وبی سرپرست بودند می گوید: این کارگاره را با رقم های بالایی تجهیز کردند اما همیشه برای ورود به آن خانم ها محدودیت داشتند و می توان گفت پای آنها به آنجا نرسید و تنها به اسم خانم های خودسرپرست تمام شد اما به کام شان نه!

حالا مدافع زنان شهر و امور عام المنفعه سکان دار بخش علوم انسانی دانشگاه آزادی است که در این سال ها تغییر مش‌های زیادی داده است.

زهرا مشیر ۵۷ ساله در رشته جامعه‌شناسی فرهنگی از دانشگاه آزاد فارغ‌التحصیل شده، و از سال ۹۰ استادیار این دانشگاه است.

او سابقه تحصیل در دانشگاه الزهرا برای کارشناسی علوم اجتماعی را دارد و در حال حاضر دکترای جامعه‌شناسی فرهنگی از دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد دارد.

در مجتمع آموزشی رفاه مدتی تدریس کرده و کتاب‌هایی مثل تبیین علل انحراف دختران را برای ناجا نوشته است. یکی ازکتاب های وی توسط مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرتهران با عنوان مدل تعاملی تحقیق و پژوهش برای سازمان مبتنی بر تجربه برنامه پژوهشی زنان و زندگی شهری منتشر شده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان نیوز، تاریخ انتشار:9 مهر 1397 ، کدخبر: www.eskannews.com، 14477

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین