پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۴۲۱
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت:هم اکنون اقداماتی درباره قراردادهای استخدامی در شهرداری تهران ‌در خصوص راهیان شهر منعقد می شود.

شعارسال: زهرا نژاد بهرام، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در سومین جلسه شورای اسلامی شهر با بیان اینکه مگس های سفید زندگی را برای شهروندان دشوار کرده اند، اظهار داشت: حضور این مگس ها زندگی را برای شهروندان به سختی همراه کرده به همین منظور در خواست داریم که اقدامات لازم در این زمینه صورت بگیرد.

وی افزود: در سال های گذشته هم با پدیده مگس های سفید مواجه بودیم که شورای چهارم در این زمینه اقداماتی هم انجام داد اما به نتیجه نرسید و رسیدگی به این امر مغفول ماند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به نامه تشکری هاشمی معاون منابع انسانی به مناطق ۲۲ گانه در خصوص استخدام نیروهای جدید در شهرداری تهران گفت: هم اکنون اقداماتی درباره قراردادهای استخدامی در شهرداری تهران ‌در خصوص راهیان شهر منعقد می شود که باید متوقف شود.

نژاد بهرام تصریح کرد: هیچ گونه قرار داد استخدامی نباید انجام شود چراکه نجفی دیروز رسما کار خود را در شهرداری تهران آغاز کردند باید به موضوع رسیدگی شود.

ماجرای استخدام های شهرداری از آن دست مسئله هایی بود که طی ماه های انتهایی شهرداری قالیباف در شورای شهر حسابی سر و صدا به پا کرد.

تا جایی که عباس جدیدی عضو وقت شورای شهر تهران این مسائل را به شتر روی نردبان تشبیه کرد و خواستار پاسخگویی قالیباف شد.

رحمت الله حافظی، عضو وقت شورای شهر تهران نیز با استناد به گزارش سازمان بازرسی کل کشور گفت: شرکت بهره‌برداری متروی تهران در سال‌های ۹۱ و ۹۲، چهار هزار و دویست نفر از نیروهای «منتسب به افراد خاص» را جذب کرده است.

حافظی گفت: ۴۰۰ نفر از ۴۲۰۰ نفر نیروی مازاد جذب شده، بالای ۴۰ سال سن دارند که مدرک تحصیلی ۵۰ درصد این افراد زیر دیپلم است. همچنین ۳۰ درصد مدرک زیر پنجم ابتدایی دارند و یا بیسواد هستند.

پیش از این روزنامه شرق هم در دی ماه ۱۳۹۴ گزارش داده بود که دوهزار و ٧١٥ نیروی زن و مرد در سال ٩٢ (سال انتخابات ریاست جمهوری) «بدون آزمون استخدامی و با روندی سلیقه‌ای» جذب متروی تهران شده‌اند.

علیرضا دبیر دیگر عضو سابق شورای شهر زمانی که هنوز رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بود گفته بود: «اولا اینکه بحث 4هزار نیرو نیست بحث 2800 نیرو است و در سال 91 اتفاق افتاده و به شورای چهارم ربطی ندارد. من فکر می‌کنم هر اتفاقی بیافتد ما می‌توانیم از شهردار سوال کنیم که همیشه می‌گویند این کار زشت است، ولی اگر بتوانیم حسابرسی‌ها را به جایی مثل دیوان ‌محاسبات بفرستیم دیگر این اتفاقات نمی‌افتد.» چ

او البته در ادامه صحبت‌هایش از اقدامات شورای شهر چهارم در زمینه جلوگیری از این قبیل تخلفات داده و گفته است: «همین چند روز پیش متوجه شدیم سازمان‌تاکسی‌رانی 3 نیرو گرفته است و فهمیدیم که تخلف انجام داده است. ما امسال تثبیت نیرو‌ها را داشتیم و نیروی جدید نداشتیم. در واقع سال 92 منابع انسانی شهرداری 64 هزار 700 نفر بوده، و امروز به 57 هزار و 200 نفر رسیده است و اگر کسی را استخدام کنند تخلف است.»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی تیترشهر ، تاریخ انتشار: 6 شهریور 1396 ، کدخبر: 50270 ، www.titreshahr.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین