پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۶۱۲۴۹
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹
زهرا نژاد بهرام با اعلام اینکه ۸۴ گود پر خطر، ۴۵ گود میان خطر و ۹۲ گود کم خطر در شهر شناسایی شده است گفت: اغلب گودهای رها شده ی تهران، تحت مالکیت شهرداری و نهادهای دولتی در زمره گودهای پر خطر قرار دارد.

شعارسال: زهرا نژادبهرام، عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیته شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در نود و دومین جلسه شورا، در خصوص گودهای خطرناک شهر تهران تذکر داد و از ریاست شورا، محسن هاشمی، خواست که به استناد «ماده 73 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران»، تذکر ذیل به شهردار محترم تهران ابلاغ و پاسخ لازم ارائه شود.

وی در ادامه تذکرش عنوان داشت: آمار های ارائه شده از سوی شهرداری تهران نشان می دهد که تا تاریخ 7/7/1397، 221 گود رها شده در محدوده پایتخت وجود دارد که از این تعداد ، 84 گود پر خطر، 45 گود میان خطر و 92 گود کم خطر محسوب میشود. لازم به ذکر است که تشخیص و تمایز گودهای رها شده از حیث میزان خطر به عواملی از قبیل عمق گود مطابق با مبحث هفتم مقررات ملی ساختمان(پی و پی سازی)، ایجاد گود با شیب پایدار یا دیوار قائم، تراوش آب در گود و وجود سازه های حساس در همجواری با گود بستگی دارد.

وی ادامه داد: نکته تاسف آور آنکه قریب به 30 درصد گودهای رها شده متعلق به ارگان های دولتی و حدود 15 درصد متعلق به شهرداری تهران است که قریب به 35 درصد از این گودهای رها شده ی تحت مالکیت شهرداری و نهادهای دولتی، در زمره گودهای پر خطر قرار دارد.

نژاد بهرام تاکید کرد: با توجه به تجربیات تلخ گذشته و وظیفه ذاتی مدیریت شهری در جهت رفع خطر از گودهای رها شده مستند به بند 14 ماده 55 قانون شهرداری ، ضروریست در گام اول رفع خطر از گودهای رها شده در مالکیت شهرداری در دستور کار قرار گرفته و همزمان در تعامل جدی با دستگاه های دولتی، پیگیری های لازم در جهت تعیین تکلیف گودهای رها شده این دستگاه ها به عمل آید.

عضو هیات رییسه شورا مهمترین گودهای خطرساز و رها شده را ، گودبرداری عظیم در مجاورت برج میلاد دانست و گفت: قریب به 7 سال پیش، این گود صرفاً به اتکاء برگزاری مسابقه بین المللی طرح برتر و بدون طی فرایند صدور پروانه، اجرایی شد و کماکان نیز به علت وجود اختلاف نظرهای کارشناسی مابین سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی به طرفیت از شهرداری تهران و بنیاد تعاون ناجا بلاتکلیف مانده و بر اساس برخی گزارش های دریافتی ساختمان مرکز همایش های برج میلاد را نیز تحت تاثیر قرار داده است. در راستای حل این مسئله ضروریست شهرداری تهران در اسرع وقت با اتخاذ تدابیر مقتضی نسبت به تعیین تکلیف فاز دوم برج میلاد و فراتر از آن ، تهیه طرح جامع برای محدوده 120 هکتاری مجموعه برج میلاد و ارائه آن به مراجع فرادست برای سیر مراحل تصویب، اقدامات لازم را به انجام رساند."

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اکوناپرس، تاریخ انتشار: 15مهر1397، کدخبر: 23656: www.econapress.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین