پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۲۹۳
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
با توجه به ظرفیت‌های پرورش ماهیان زینتی استان مرکزی، ایجاد گمرک ویژه صادرات این ماهیان از اولویت‌های استان است و می‌طلبد ایجاد این پایانه در دستور کار مسئولان قرار گیرد.«مهدی جان محمدی»، کارشناس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبورعسل اداره کل دامپزشکی استان مرکزی نبود پایانه ویژه صادرات شیلاتی، کمبود آب و افزایش قیمت خوراک و لوازم جانبی مورد نیاز آبزی پروری را از مهم‌ترین مشکلات این بخش در استان مرکزی دانست و گفت: سالانه یک میلیون و 500 هزار قطعه ماهیان زینتی در استان مرکزی تولید می‌شود.

شعار سال: «مهدی جان محمدی»، کارشناس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبورعسل اداره کل دامپزشکی استان مرکزی نبود پایانه ویژه صادرات شیلاتی، کمبود آب و افزایش قیمت خوراک و لوازم جانبی مورد نیاز آبزی پروری را از مهم‌ترین مشکلات این بخش در استان مرکزی دانست و گفت: سالانه یک میلیون و 500 هزار قطعه ماهیان زینتی در استان مرکزی تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تخم بچه ماهیان زینتی از کشورهای تایلند، اندونزی ومالزی به استان وارد و بیشتر این ماهی‌ها در شهرستان محلات پرورش داده می‌شوند. استان مرکزی با تولید این میزان ماهی زینتی رتبه نخست را در این حوزه به خود اختصاص داده و عمده این آبزیان زینتی به کشورهای افغانستان و عراق صادر می‌شود. 53مورد بازدید نظارت بهداشتی و یکهزار و 447 مورد نمونه‌برداری تصادفی برای مقابله با شیوع بیماری در بین واحدهای آبزی پروری استان انجام شده و نتیجه پایش‌های امسال از سطح واحدهای آبزی پروری استان، موردی از بیماری‌های ویروسی از جمله سندروم خونریزی دهنده در این واحدها را نشان نداده است. جان‌محمدی ادامه داد: برای جلوگیری از بروز و شیوع احتمالی بیماری‌های ویروسی در واحدهای آبزی‌پروری استان، تخم ماهی وارداتی به مدت 21 روز قرنطینه و پس از انجام آزمایش ویروسی و نبود بیماری اجازه فروش صادر می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران تاریخ انتشار 16مهر 97، کدمطلب: 484888، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین