پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۳۲۷۵
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیرامور خارجه کشورمان و مدیر سیاسی وزارت خارجه آلمان با بحث و بررسی در مورد آخرین وضعیت اجرای برجام بر ضرورت اجرایی شدن هرچه سریعتر راهکارها به ویژه کانال ویژه مالی این سند تاکید کردند.طرف آلمانی تصریح کرد که کشورهای اروپایی به اهمیت و فوریت موضوع آگاه بوده و در هفته های اخیر به صورت بسیار فشرده مشغول کار بر روی جنبه های مختلف آن بوده اند و تلاش داریم ظرف روزهای آینده در مشورت با طرف ایرانی در این خصوص ساز و کارها را نهایی کرده و با توجه به اولویت ها، بخش هایی از آن را وارد فاز عملیاتی کنیم.

شعار سال: خانم آنتیه لیندرتسه مدیر سیاسی وزارت خارجه آلمان در سفر به تهران با حضور در محل وزارت امور خارجه کشورمان با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار، علاوه بر گفت وگو و تبادل نظر در خصوص طیفی از موضوعات دو جانبه و بین المللی، دو طرف آخرین وضعیت اجرای برجام به ویژه تلاش های صورت گرفته برای مقابله با آثار تحریم های غیرقانونی آمریکا پس از خروج آن کشور از برجام را مورد بحث و بررسی قرار دادند و بر ضرورت اجرایی شدن هرچه سریعتر این راهکارها به ویژه کانال ویژه مالی تاکید کردند.

طرف آلمانی تصریح کرد که کشورهای اروپایی به اهمیت و فوریت موضوع آگاه بوده و در هفته های اخیر به صورت بسیار فشرده مشغول کار بر روی جنبه های مختلف آن بوده اند و تلاش داریم ظرف روزهای آینده در مشورت با طرف ایرانی در این خصوص ساز و کارها را نهایی کرده و با توجه به اولویت ها، بخش هایی از آن را وارد فاز عملیاتی کنیم.

در این دیدار همچنین عراقچی مراتب اعتراض شدید ایران به بازداشت آقای اسدی - دیپلمات سفارت کشورمان در وین - از سوی پلیس آلمان و استرداد وی به بلژیک را به طرف مقابل ابلاغ و تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران این موضوع را به طرق سیاسی و حقوقی مورد پیگیری قرار داده و اقدامات مقتضی را به عمل خواهد آورد.

همچنین دو طرف بر ضرورت استمرار رایزنی های نزدیک برای پرداختن به موضوعات مورد علاقه منطقه ای و بین المللی و حل مشکلات در روابط دو جانبه و تلاش در جهت توسعه روابط اقتصادی، تجاری و بانکی تاکید کردند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی تاریخ انتشار 25 مهر 97، کدمطلب: 83069664، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین