پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۶۳۳۴۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۵
استاندار تهران با ابراز نارضایتی از افتادن نبض بازار در اختیار عده ای سودجو و بی ریشه گفت: افرادی با یک گوشی موبایل و استفاده از یک نرم افزار شبکه اجتماعی بازار را متشنج کردند به گونه ای که خودرو140 میلیون تومانی را 400 میلیون فروختند.

شعارسال: محمد حسین مقیمی در نشست با رئیس و اعضای اتاق اصناف تهران گفت: بازاری های اصیل و قدیمی همواره کالای خود را با سود معقول و منطقی می فروختند و بسیاری از آنان اهل علم و دیانت بودند اما امروز برخی که اصالتی ندارند نبض بازار را گرفته و آن را به هم زده اند.

وی با بیان اینکه برخی رفتارهای بازاریان در این شرایط قابل دفاع نیست افزود: امروز رفتار بازار در تراز انقلاب اسلامی نیست و برخی بازاریان انصاف را رعایت نمی کنند.

مقیمی گفت: انتظار در این شرایط از بازار اتاق اصناف این است که همراه با سیاست های دولت حرکت کند و مبین آن باشد و از ظرفیت 400 هزار نفری اعضای خود برای بهتر شدن شرایط کشور استفاده کند.

وی ادامه داد: اصناف هر چقدر فعال تر باشند و از ظرفیت های قانونی خود برای کنترل و بازرسی بازار استفاده کنند کار دولت کمتر می شود و اساسا دولت تمایلی به ورود در حوزه اجرا به بازار را ندارد.

مقیمی با بیان اینکه باید بپذیریم که هم اختیار و هم مسئولیت داریم افزود: اگر اصناف و اعضای آن اختیاری در زمینه کمک به دولت در مسیر اصلاح آن ندارند نباید طلب حمایت و امکانات کنند.

وی گفت: بازار نباید عظمت و ظرفیت خود را فراموش کند چرا که امروز 80 درصد خیریه های بزرگ کشور را اداره می کند و ذخیره اقتصادی کشور است.

مقیمی خواستار همراهی بیشتر اتاق اصناف با دولت شد و افزود: حضور خود را در بازار بیشتر کنید و از اختیارات نظارتی خود استفاده کرده و با متخلفان برخورد کنید.

وی شکل گیری بیش از 400 پرونده در حوزه تخلفات اقتصادی اصناف و فعالان بازار را نتیجه عدم حضور موثر اصناف دانست و ادامه داد: متاسفانه به جامعه اینگونه القا شد که دولت توانایی تامین و کنترل بازار را ندارد و برخی رسانه ها از جمله صدا و سیما نیز به آن دامن زدند.

مقیمی گفت: مردم به این باور رسیدند که قحطی در راه است و حتی بازدید من از برخی فروشگاه ها نشان از خریدهای سرآسیمه مردم برای جمع آوری و ذخیره برخی کالاها داشت.

وی گفت: البته دولت خود را در این ماجرا پیدا کرد و البته ورود مناسب رسانه ها از جمله صدا و سیما در این برهه خوب بود در غیر اینصورت کشور خسارات زیادتری می دید.

رئیس اتاق اصناف تهران در ابتدای این دیدار با اشاره به برخی مشکلات اصناف تهران برگزاری برخی نمایشگاه ها در مصلای تهران را از جمله این مشکلات ذکر کرد و افزود: هنوز برغم تاکید استانداری و فرمانداری تهران در ممنوعیت برگزاری نمایشگاه ها این نمایشگاه ها در مصلی تهران برگزار می شود.

قاسم نوده فراهانی برخورد نامناسب تعزیری و بازرسی با برخی آبروداران و خوشنامان بازار را از دیگر مشکلات ذکر کرد و افزود: خوب است در این زمینه با صنوف هماهنگی صورت گیرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 25مهر1397، کدخبر: 765708: www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین