پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۳۱۳
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
در این گزارش هر هفته مهمترین کاریکاتورهای روزنامه‌های عربی را با نگاهی تحلیلی مورد بررسی قرار می‌دهیم.
شعار سال :  در این گزارش هر هفته مهمترین کاریکاتورهای روزنامه‌های عربی را با نگاهی تحلیلی مورد بررسی قرار می‌دهیم.
تسنیم|کاریکاتورهای جهان عرب؛ از بمب ساعتی خاشقجی تا خراب شدن پل‌های ارتباطی ریاض با غرب

در گزارش‌های هفتگی  «کاریکاتورهای جهان عرب» مهمترین کاریکاتورهای روز رسانه‌های عربی را با نگاهی تحلیلی بررسی می‌کنیم.

**دستان خونین ولیعهد:

روزنامه قطری الرایه در کاریکاتوری به نقش‌آفرینی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار مخالف عربستانی اشاره کرده است، براین‌اساس دستان بن‌سلمان تا حدی در این قتل آشکار است که انکار آن غیرممکن است.

**پیروزی حقیقت:

روزنامه فلسطین آن‌لاین در کاریکاتوری به پرونده قتل خاشقجی اشاره کرده است، بر این اساس، این پرونده ثابت کرد که عربستان سعودی با وجود بهره‌مندی از روابط خوب با کشورهای غربی نمی‌تواند از زیر بار جنایت قتل خاشقجی شانه خالی کند و این خود یک پیروزی برای حقیقت است.

مراسم خاکسپاری الجزیره!

روزنامه اماراتی البیان همچنان به‌روال هفته‌های اخیر دست از سوژه اصلی خود یعنی جنگ روانی علیه رسانه‌های قطری برنداشته و این بار شبکه الجزیره را رسماً به خاک سپرده است!

**مسیر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی:

پایگاه خبری شبکه الجزیره در کاریکاتوری به روند علنی عادی‌سازی روابط از سوی برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی اشاره کرده است.

**مستقیم از ریاض به تل‌آویو!

الجزیره در کاریکاتوری دیگر به پشت‌پرده تأمین مالی رژیم صهیونیستی اشاره کرده است، براین‌اساس دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مستقیماً پس از دریافت پترودلارهای سعودی و بردن سهم خود مابقی را تحویل اسرائیلی‌ها می‌دهد.

**رسانه‌های حکومتی؛ بدون شرح!

الحیات

**سازمان ملل و ادعای فقدان منابع مالی!

روزنامه فلسطینی الرساله در کاریکاتوری ادعای آژانس امدادرسانی و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) در زمینه نداشتن منابع مالی را زیر سؤال برده است.

**کشتی به‌گل‌نشسته برگزیت:

روزنامه الشرق الاوسط در کاریکاتوری به موانع ایجادشده در راه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اشاره کرده است.

**اختلافات فلسطینی نقطه قوت اسرائیل؛ بدون شرح!

الشرق الاوسط

**طوفان توئیتری علیه بن‌سلمان!

پایگاه خبری العهد در کاریکاتوری به طوفان توئیتری در جهان علیه محمد بن سلمان ولیعهد سعودی اشاره کرده است. طی روزهای اخیر اکثر کاربران فضای مجازی ولیعهد جوان را عامل اصلی قتل خاشقجی معرفی کرده‌اند.

**حل‌وفصل اختلافات عربی؛ به کدامین سو؟!

العهد

گنبد سوراخ آهنی!

روزنامه المستقبل این هفته در کاریکاتوری پرمعنا شکست‌های متوالی سیستم موشکی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را به‌تصویر کشیده است، بر این اساس، این سیستم موشکی تا حدی ناکارآمد و ضعیف است که غیر از عبور موشک‌ها، موش‌ها نیز توانسته‌اند از آن عبور کنند!

بحران تشکیل دولت لبنان

روزنامه المستقبل در کاریکاتوری به بحران تشکیل کابینه جدید لبنان و اختلافات شدید سیاسی در زمینه توزیع وزارتخانه‌ها اشاره کرده است.

**سرکوب تروریست‌ها:

روزنامه مصری الاهرام در کاریکاتوری به موفقیت نیروهای امنیتی نظامی مصر در سرکوب تروریست‌ها در منطقه سینا اشاره داشته است.

سخنرانی الغانم علیه اسرائیل

روزنامه فلسطینی القدس در کاریکاتوری سخنرانی مرزوق الغانم رئیس مجلس امت کویت را در اتحادیه پارلمانی بین المللی مورد توجه قرار داده است، براین‌اساس، سخنرانی وی که با خروج هیئترژیم صهیونیستی از صحن این نشست در ژنو همراه شد باعث شده که جنایات رژیم اشغالگر قدس بیش از پیش در عرصه جهانی برملا شود.

**بمب ساعتی خاشقجی!

روزنامه الشرق قطر پرونده قتل خاشقجی را مانند یک بمب ساعتی به‌تصویر کشیده که هر لحظه ممکن است زیر محمد بن سلمان منفجر شود و ولیعهدی را از وی بستاند.

**قتل‌عام اشتباهی!

پایگاه خبری عربی21 در کاریکاتوری حملات جنایتکارانه آل‌سعود به یمن را مورد توجه قرار داده که با عنوان حملات اشتباهی توجیه می‌شود و مجامع بین‌المللی نیز به‌سادگی از کنار قتل‌عام مردم بی‌گناه یمن از سوی رژیم سعودی عبور می‌کنند.

**وقتی پل‌های ارتباطی ریاض با غرب قطع شد:

عربی21 در کاریکاتور دیگری پرونده قتل‌ خاشقجی را عامل قطع روابط عربستان سعودی با برخی کشورهای غربی دانسته که البته هرگز از سوی آل‌سعود پیش‌بینی نمی‌شده است...

**نمای واقعی اصلاحات در عربستان!

روزنامه القدس العربی در کاریکاتوری نمای واقعی اصلاحات در عربستان سعودی را به‌تصویر کشیده است. بر این اساس، با وجود ادعاهای سران سعودی درباره اجرای اصلاحات، واقعیت این امر جز سربریدن و مثله کردن مخالفان (آنچه در پرونده خاشقجی رخ داد) نیست!

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ،تاریخ انتشار 1آبان 97، کدمطلب:1858859 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین