پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۷۵۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
رئیس اندیشکده یقین گفت: لیوان تحریم ایران پرشده و تحریم‌های بیشتر ایران توسط آمریکا تاثیری در اقتصاد ایران نخواهد داشت. مستحضر هستید که آن بخش از تحریم‌های هسته‌ای که به واسطه برجام تعلیق شده بود، دوباره برگشته است.

شعارسال: رئیس اندیشکده یقین گفت: لیوان تحریم ایران پرشده و تحریم‌های بیشتر ایران توسط آمریکا تاثیری در اقتصاد ایران نخواهد داشت. مستحضر هستید که آن بخش از تحریم‌های هسته‌ای که به واسطه برجام تعلیق شده بود، دوباره برگشته است.

حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین در مراسم « افول رویای آمریکایی» با اشاره به نزدیک شدن به 13 آبان ماه و وضع تحریم‌های جدید آمریکا، گفت: لیوان تحریم ایران پرشده و تحریم‌های بیشتر ایران توسط آمریکا تاثیری در اقتصاد ایران نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: ما امروز نسبت به سال 92 که دولت تحریم‌های هسته‌ای را شروع کرد امروز در تحریم‌های گسترده‌تری هستیم و تحریم‌ها تقویت هم شده است.

عباسی تاکید کرد: ما اگر در سال 92 تحریم بودیم و انرژی هسته‌ای داشتیم، امروز تحریم بیشتری هستیم انرژی هسته‌ای هم نداریم و این معنی جدید واژه برد-برد است که باید وارد فرهنگ لغت‌ها شود.

وی با اشاره به تلاش برخی برای مذاکره با آمریکا ادامه داد: اخیرا تیم‌هایی را فرستاده‌اند سراغ مراجع که به مراجع فشار بیاورند و مراجع هم به رهبر انقلاب که اجازه بده ما به مذاکره با ترامپ برویم.

عباسی تصریح کرد: ترامپ دو ماه پیش گفت: مطمئن باشید ایران پای مذاکره می‌آید. از ایران در برجام امتیازات کمی گرفته شده و مطمئن باشد ایران امتیازات بیشتری خواهد داد..

وی گفت: آمریکا از برجام بیرون رفت چون افراد مذاکره کننده ایران را در موضع ضعف دید در دیپلماسی وقتی از موضع ضعف بروید مذاکره طرف مقابل هر چه بخواهد امتیاز می گیرد اما اگر به شیوه قاسم سلیمانی عمل کنیم نتیجه جور دیگری رقم خواهد خورد.

عباسی گفت: زمانی که پمپئو وزیر خارجه فعلی آمریکا وقتی که رئیس CIA بود و نامه ای برای قاسم سلیمانی در میدان جنگ قبل از عملیات سراسری علیه داعش در سوریه فرستاد، سردار سلیمانی گفته بود نه این نامه را می‌گیرم و نه می‌خوانم و تکلیف‌مان را در میدان جنگ مشخص خواهیم کرد. این مذاکره موجب می‌شود عظمت شما حسی در طرف مقابل ایجاد کند که باید حتما امتیازی بدهد تا شما حداقل نامه‌اش را بخوانید.

رئیس اندیشکده یقین تصریح کرد: وقتی پای میز مذاکره مدام دشمن را در آغوش گرفتی و لبخند زدی و مثلا در عالم رفاقت با اسم کوچک هم را صدا کردید و در مورد نوه‌هایتان صحبت کردید و صمیمی شدید او هم می‌گوید این‌ها ضعیف شده‌اند که اینقدر امتیاز می‌دهند.عرصه دیپلماسی که عرصه بده بستان جدی است او دشمن شماست و هر روز از «رژیم‌چنج» حرف می‌زند.

رئیس اندیشکده یقین گفت: معلوم نیست ترامپ از کجا اطلاعات رسانه‌ایش را به دست می‌آورد؛ ولی اینکه گفته ایران در چند ماه آینده حتما پای میز مذاکره می‌آید و فشاری که امروز به رهبری وارد می‌کنند، جای تامل دارد.

وی ادامه داد: آن روز که دستور کار مشخصی در مذاکرات بود نتیجه این شد امروز که بدون قید و شرط جریان لیبرال در رسانه‌ها می گوید به مذاکره مستقیم با ترامپ برویم تا شاید فشار برداشته شود نشانه افسردگی سیاسی است.

عباسی با اشاره به افسردگی سیاسی در جریان لیبرال، گفت: این فرار وزرا یکی پس از دیگری از کابینه دولت که پاسخگو نباشند یا استیضاح نشوند حاصل این است که شکست خورده‌اند و تنها راه را مذاکره دوباره می‌دانند در حالیکه سال 93 امام خامنه‌ای فرمود حل مشکلات کشور در لوزان و وین و نیویورک نیست در خود کشور است.

وی افزود: وضع تحریم‌های جدید اثر خاصی در اقتصاد ما ندارد جز بار روانی که آن هم توسط رسانه‌های آنسوی مرزها و جریانات لیبرال داخلی شارژ می‌شود در حالیکه قبل از مذاکرات هم گفته بودیم اگر همه هست و نیست انقلاب را بدهیم برود یعنی شاه برگردد سفارت اسرائیل احیا شود ولایت فقیه را کنار بزنیم حجاب را از روی سر زنانمان برداریم و تمام اینها اثرش در اقتصاد ما بیش از 5 درصد نخواهد بود.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه اقتصاد ما مشکل مبنایی و ساختاری دارد، گفت: امروز در یک چنین شرایطی اگر کسی در جمهوری اسلامی تصور کند که با مذاکرات هسته ای چیزی حل می شود امیدواریم خدا از خواب خرگوشی بیدارش کند. آمریکا تعمدا روز 13 آبان را که روز مبارزه با استکبار آمریکا است را برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران انتخاب کرده است.

وی افزود: امروز افول آمریکا بسیار مسئله مهمی است و لیبرال‌ها بسیار از این موضوع می‌ترسند. اگر رئیس دانشگاه تهران یا وزیر علوم یا مسئولین دولت می‌ترسند که در مورد افول آمریکا صحبت شود.

وی تاکید کرد: اواخر سال 92 که والراشتاین به ایران آمد کسی که نزدیک 30 سال است در حوزه افول هژمونی آمریکا نظریه‌پردازی می کند، او را به وزارت خارجه دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی بردند. در جمع استادان مختلف دانشگاه‌های ایران و از جمله دانشگاه تهران معاون یکی از دستگاه‌ها به او گفت: در سخنرانی فردایت در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران از افول آمریکا حرف نزن چرا که از آن علیه ما لیبرال‌ها در ایران استفاده می‌کنند و می‌گویند چرا شما با آمریکایی که در حال افول است می‌خواهید مذاکره کنید؟

عباسی ادامه داد: او بعد از رفتن از ایران به رسانه‌های آمریکا گفت که لیبرال‌ها در ایران چه دستوری به او داده‌اند. لذا بحث افول آمریکا تنها مربوط به محافل انقلابی در ایران نیست افرادی چند دهه از عمر خود را خارج از ایران بر روی آن گذاشته‌اند.

رئیس اندیشکده یقین تاکید کرد:‌ 3 هفته پیش ترامپ گفت تلفنی به شاه سلمان شاه سعودی گفتم بدون آمریکا دو هفته هم دوام نمی‌آورید لذا باید هزینه آن را بدهید یعنی عربستان سعودی بدون آمریکا هیچ است اینجا توانمندی جمهوری اسلامی در وجه انقلابی مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: ما 39 سال پیش سال 58 سفارت آمریکا را اشغال کردیم امام اسمش را گذاشت انقلاب دوم 39 سال است که بدون آمریکا دوام آورده ایم 40 سال است آمریکا در حال براندازی است از همان سال 57 تا به امروز که بخشی از آنها در اسناد لانه جاسوسی در 90 جلد ثبت شده است.

عباسی تاکید کرد:‌اگر سفارت آمریکا در ایران بود تمام تلاشش براندازی بود از سال 58 هم که سفارتش در ایران جمع شد در کودتا و جنگ نظامی و ارزی و اقتصادی فرهنگی حمایت از برانداز و تروریست همگی در دستور کارش بوده است.

رئیس اندیشکده یقین اظهار داشت: جریان لیبرال به شدت اصرار دارد بگوید که ما بدون آمریکا نمی‌توانیم تا جایی که یکی از مسئولان بازرگانی دولت توئیتی زد که شکست را بپذیریم ما در مقابل غرب کم آوردیم و برنامه‌ای نداریم.

وی افزود: البته ما شکست لیبرال‌ها را می پذیریم همانطور که شکست اربابان آمریکایی را پذیرفتیم شما شکست خوردید و اگر ناکامی و ناتوانی در ایران هست مربوط به جریان لیبرال است اما آنجایی که توانمندی هست مربوط به جریان انقلابی است شما لیبرال‌ها در 40 سال گذشته بدترین ضربه‌ها را در سیاست اقتصاد و فرهنگ به کشور زدید.

وی گفت: افول آمریکا را باید در شقوق مختلف ترسیم کنیم امروز بخش فرهنگی افول آمریکا را ترسیم می‌کنم و تا روز 13 آبان دیگر شقوق آن را در سخنرانی‌ها مشخص می‌کنم افول رویای آمریکایی است. کشوری که عرصه ظهور و بروز عمومی دارد کشوری که حرفی برای گفتن دارد مفهومی دارد به نام رویا.مثلا 9 سال است که روی رویای چینی دارد کار می‌کند .

وی ادامه داد: در انقلاب اسلامی ما مفهومی داریم به نام رویای ایرانی اسلامی مفهوم رویا و رویا پردازی در هر تمدنی که می‌رود در محیط خودش و محیط بین‌المللی به یک قدرت هژمون تبدیل شود وجود دارد.

عباسی تصریح کرد: مرگ افول رویای آمریکایی را خود ترامپ اولین بار دو سال پیش، قبل از انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد او صراحتا گفت که رویای آمریکایی مرد که در رسانه های جهان طنین داشت اما در ایران به آن پرداخته نشد، خود ترامپ هم تیرهای خلاص را به رویای آمریکایی زده است.

وی افزود: در سطح کلان فرهنگ هم یک جسد تمدن و یک روح تمدن داریم. تمدن آمریکایی هم یک جسد و یک روح دارد در مورد ایران هم یکی جسد تمدن ایرانی داریم یک روح تمدن ایرانی. روحی که نمی توانید سبقه 7-8 هزارساله ‌اش را از آن بگیرید. نمی توانید سبقه اسلامی و ایرانی او را از او بگیرید این روح چیزهایی دارد که مال خودش است.خیلی هم ربطی به وضعیت جسد ندارد که نسبت به آن ارزیابی شود.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به حمله آمریکا به افغانستان به بهانه ماجرای 11 سپتامبر گفت: آمریکا تنها کشوری است که در 100 سال گذشته هرگز از بیرون مرزهایش تهدید مستقیم نظامی نشده است، تنها با دو کشور مکزیک و کانادا مرز خاکی دارد اطرافش هم که دو اقیانوس آرام و اطلس قرار دارند. لذا خیلی برایش سنگین بود که برجهای دوقلویش را در خاکش زدند البته معلوم شد که خود آمریکا برای آنکه مجوز حمله به افغانستان را کسب کند به برج های دوقلو حمله کرده است.

وی تاکید کرد: آخر سال 92 بود که آرت الیویر، یکی از لیبرتارین هایی بود که یکی از کاندیداها در انتخابات آمریکا و یکی از صاحبان کمپانی لاک هیت سازنده هواپیما بود. او با سفارش دولت آمریکا برای ساخت چند هواپیما به کمپانی برای حمله به ایران و زدن آیت الله مواجه می‌شود که این را در فیلمی که بعدا از حقایق پنهان برج های دوقلو فاش کرد هم عنوان کرده است.

عباسی تصریح کرد: همچنین می‌گوید به دولت آمریکا پیشنهاد دادیم که با موشک به ایران حمله کند؛ اما نپذیرفتند و گفتند اگر اینگونه کنیم مشخص است که آمریکا زده است ولی در پوشش هواپیمای مسافربری با کارکرد انفجاری بهتر می توان کار را اتفاقی جلوه داد.تیم سازنده هواپیماها را می‌کشند جز این فرد که از مقامات مسئول بوده است و فیلمش را هم نگذاشتند که در صدا وسیمای ایران پخش شود.

رئیس اندیشکده یقین گفت: اول 93 در اوج مذاکرات هسته‌ای که قرار بود این فیلم از تلویزیون پخش شود دولت بسیار عصبانی شد واجازه پخش فیلم عملیات ترور را ندادند. فیلم از نحوه زدن برج‌های دوقلو و پشت پرده های آن صحبت می کند. کل یهودی های این برج از روز قبل کلا برج را ترک کرده بودند یا اینکه اصلا آن روز به علت مانور هوایی هیچ هواپیمایی اجازه تردد بر فراز واشنگتن نداشته است یعنی اینطوری نبوده که هر هواپیمایی بیاید و مسائل دیگر. دروغ های تمدن لیبرال از زبان یک مقام آمریکایی.

عباسی تاکید کرد: آمریکا بهانه حمله به خاورمیانه را به دست آورد به روح من توهین شده است افغانستان را گرفتند و لیبرال‌های وطنی از حضور آمریکا در افغانستان بسیار خوشحال بودند اما بعد از 17 سال این وضعیت مردم افغانستان است.

وی ادامه داد: اما شقوق روح آمریکایی کدامند؟ روح آمریکایی در قالب پیام آمریکایی شناخته می‌شود پیام آمریکایی، ایدئولوژی آمریکایی است ایدئولوژی آمریکایی هم کاپیتالیزم است کاپیتالیزم یا سرمایه‌گرایی هم یعنی اصالت کالا بودن همه پدیده‌ها،در این ایدئولوژی مواردی چون شرف حکمت طبابت وکالت قضاوت تعلیم و تربیت محبت به مثابه خانه و ماشین و عینک و ... کالا و قابل خرید و فروش است و قیمت دارد.

رئیس اندیشکده یقین تصریح کرد: مفهوم ساده کاپیتالیزم یعنی اینکه شما همه چیز را کالایی ببینید زن، مرد، عزت، غیرت و شرف کالا است هم در عالم ماده و هم در عالم معنا همه چیز کالا است وقتی چیزی کالا شد قیمت دارد کالایی دیدن پدیده‌ها یک اصل است کالایی دیدن پدیده‌ها مفهومی دارد به نام ذهن بازار.

وی گفت: ذهن کاپیتالیستی همه چیز را بازاری و کالا می‌بیند؛ لذا ایثار شهدای مدافع حرم را باور ندارد. ذهن بازاری ذهن کاپیتالیستی است ذهنی که وقتی به او می‌گویی عزت و شرف و ناموس به خطر افتاده کسانی باید بروند در جنگ بجنگند اما در همین اوضاع کسانی می‌گذارند از کشور می‌روند وقتی جنگ تمام شد برمی‌گردد و از کشور طلبکار می‌شود.

عباسی تصریح کرد: 320 هزار نفر از سوریه کشته شدند مملکت‌شان ویران شده و همه چیز شرف و عزت از بین رفته حالا همه جوان‌ها از ایران پا می‌شوند می‌روند آنجا از حرم حضرت زینب سلام الله علیها دفاع کنند یا مانع شوند که تروریست‌ها بیایند در مجلس شورای اسلامی کار تروریستی کنند بعد لیبرال‌ها می گویند عده‌ای برای پول می‌روند سوریه کشته شوند چرا چنین حرفی می‌زنند چون ذهن بازاری و سرمایه‌گرا دارند و همه چیز را کالایی می‌بینند و نمی‌توانند متصور شوند کسی به خاطر خدا کاری کند.

وی گفت: در اسلام کالایی دیدن همه پدیده‌ها اشکال دارد در اسلام یک قیمت داریم و یک بهاء.علامه طباطبایی می فرماید اسم اعظم خدا بهاء است و مصداق آن امام حسین علیه السلام است امام حسین علیه السلام بهائی داشت و نه قیمت و هم خودش و هم کاری که در کربلا انجام داد بهاء داشت.

عباسی ادامه داد: آنچه در عالم معنا است بهاء دارد و آنچه در عالم ماده است قیمت دارد و این نظریه سرمایه‌گرایی در اسلام است. بهاداری بسیار مهم است و برای زدن کاپیتالیزم فهم این حتی در زندگی شخصی بسیار مهم است. سقف قیمت بسیار محدود است اما سقف بهاء نامحدود و خود خدا است.

وی تاکید کرد: شم مشتری‌شناسی را در نگاه شهید حججی دیده می‌شود در وصیت به فرزندش می‌گوید کاری کن که خدا تو را بخرد مشتری حججی خدا است. انسان ذاتا خودفروش خلق شده هر کسی چیزی را می‌فروشد یکی هنرش را، یکی صدا، دیگری محصول فکرش را و..

وی افزود: اما شهید هم خودش را می‌فروشد اما مشتریش را بهتر از دیگران شناخته است. یکی خودش را به رضایت عوام می فروشد با دروغ رای می آورد فردایش نمی تواند وعده ها را عملی کند کارش به فلاکت می کشد. لذا سرمایه گرایی در اسلام و کپیتالیزم با هم فرق دارد.

عباسی ادامه داد: از ایدئولوژی آمریکایی، رویای آمریکایی حاصل می‌شود، در رویای آمریکایی به فرد می‌گویند آمریکا سرزمین فرصت‌ها است لذا فرد فکر می‌کند در این سرزمین فرصت‌ها چه چیزی برای فروش دارد علم، هنر، و...؟ کسانی به امید مثلا کار کردن در فلان کمپانی وابسته به MIT از شریف و امیرکبیر می‌روند دانشگاه‌های آمریکا، ولی از خود نمی‌پرسد چیپی که می‌سازد در موشک به کار می‌رود یا چیز دیگر؟

وی تاکید کرد: فقط مهم این است که پرفسور از فلان دانشگاه مطرح غربی باشند اما اگر همین فرد همین دانش را در ایران کسب کرده بود به راحتی توسط همین کشورهای غربی مثل علی محمدی و شهریاری و احمدی روشن و رضایی نژاد ترور می ‌شد.اگر جوان ایرانی از آمریکا مدرک بگیرد اصالت دارد حتی اگر در همان علم کشورش را تحریم کنند ولی اگر در کشور خودش انرژی هسته‌ای را از خرد به غنی سازی 20 درصد برساند حتما ترور می‌شد.

رئیس اندیشکده یقین اظهار داشت: آمریکا اگرچه خودش را سرزمین فرصت‌ها جا زده اما هیچ کدام از غرب برگشته‌ها یک آینه پیکان ارتقا ندادند و بردند در موزه گذاشتندش اما امثال شهریاری در کشورشان می‌مانند و با دست خالی کشور را می‌سازند اما همه فکر می‌کنند آمریکا سرزمین فرصت‌ها است.

وی تاکید کرد: عده‌ای می‌گویند شهید چمران هم تحصیل کرده غرب بود باید بگویم ایشان دکتری فیزیک پلاسما گرفت اما در جنگ چریکی با مدرکش نجنگید نقش فرهنگی عظیم او در لبنان و ایران ربطی به رشته تخصصی‌اش نداشت او به مدارک و عنوان‌ها در آمریکا پشت پا زد.

وی ادامه داد: رویای آمریکایی یعنی انسان بگردد در سرزمین فرصت‌ها ببیند چه چیزی از وجودش قابل فروختن است؟ ببینید از لیبرال‌هایی که سی سال پیش در دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی تا خبرنگاران مطبوعات و نمایندگان مجلس و وزیران دولت شلوغ کاری می‌کردند همه‌شان رفتند در VOA و BBC نشستند و مشترکا یک چیز را برای فروش داشتند، وطن.

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: رویای آمریکایی یعنی ببینی چه چیزی برای فروش داری همان را برداری ببری در سرزمین فرصت‌ها به هر خریداری بفروشی. هر کس در ایران در مورد توریسم صحبت می کند می گوید صنعت توریسم در جهان اینقدر درآمد دارد اما در ایران بسیار اندک است.

وی گفت: یعنی وقتی می‌گویی گردشگری فقط درآمدش را عنوان می‌کنند در حالیکه بر کسی پوشیده نیست گردشگری که می‌آید طبیعت و آثار باستانی ببیند مواردی غیراخلاقی چون پاتایا و انتالیا هم می‌خواهد.

عباسی تصریح کرد: رویای آمریکایی یعنی ببین چه چیزی برای فروش داری که ببری آنجا بفروشی اما ترامپ می‌گوید این رویای آمریکایی مرد، اینکه اصالت را در همه چیز به قیمت بدهی چون همه چیز کالا است مرد! این تمدن نمی‌داند چه باید بکند لذا به آلمان فشار می‌آورد و می‌گوید چون ما امنیت تو را تامین می‌کنیم و بعد از جنگ جهانی حق نداری ارتش داشته باشی اما باید هزینه‌اش را به ما بدهی.

وی گفت: آلمانی که بنز و پورشه می‌سازد ارتش ندارد. به ژاپن هم همین را اعلام کرده ژاپنی که در جنگ جهانی با بمب اتم خفه و خلع سلاحش کردند و حق داشت ارتش را از او گرفتند گفته‌اند تو باید پول بیشتری بدهی تا از تو دفاع کنیم خیلی جالب است کشوری کشور دیگر را اشغال می‌کند، بعد بابت اشغال پول هم می گیرد.

رئیس اندیشکده یقین یادآور شد: درست است آلمان و ژاپن و کره جنوبی تکنولوژی دارند اما ذلت سیاسی هم دارند همانطور که به عربستان بادیه‌نشین می‌گوید با ید پول بدهی تا حمایت کنی به آلمان و ژاپن هم همین را می‌گوید.

وی ادامه داد: زمانی که قیمت مربوط به عالم ماده و بها مربوط به عالم معنا دانستیم و سازوکار سنجش مربوط به خودشان را رقم زدیم؛ یعنی علم دینی در علوم انسانی اسلامی تولید کرده‌ایم. غرب هم از ثبت تجربه‌ها و دسته‌بندی کردن آنها به علوم انسانی رسیده اما عده‌ای اصلا آن را انکار می‌کنند تجربه شهید حججی و غایتی که برای فروش خودش در نظر گرفته بود را بنگریم و به عنوان تجربه یک انسان موحد ثبت کنیم خودش می‌شود علوم انسانی اسلامی.

رئیس اندیشکده یقین خاطرنشان کرد: فردی با پول کارخانه سیگار در سازمان تبلیغات اسلامی، تبلیغات اسلامی می‌کرد که کتاب و فیلمی بسازند که سیگار کشیدن ضرر دارد! چرا سرویس موساد و غیره می‌آیند از خانه یک فرد روحانی بچه‌اش را می‌برند که فلان نیوز راه بیندازد؟ چون بچه‌اش چیزی برای فروش به آن مکتب فکری دارد و این راز این است که چرا دشمن روی خانواده و فرزندان مسئولین جمهوری اسلامی بسیار کار می کند.فرصت وطن فروشی و خیانت به وطن در اینجا وجود ندارد ولی در آمریکا سرزمین فرصت‌ها وجود دارد.

وی گفت: رویای آمریکایی ارزش‌های آمریکایی را تولید می‌کند. ارزش‌های آمریکایی یعنی لسه‌فر. لسه‌فر به معنای بگذار هر آنچه می‌خواهد انجام بدهد (ولش کن) است و در ایران به اشتباه آزادی معنایش می‌کنند.

عباسی تصریح کرد: وزیری که دیروز از کابینه فرار کرد در نامه علت استعفایش را این نوشته بود : نمی‌شود بازار آزاد را کامل پیاده کرد. بازار آزاد بدون دخالت دولت یعنی ولش کن و در اقتصاد دخالت نکن. هیچ چیز حرام، واجب، مستحب و مکروه نیست همه چیز مباح است لذا ولش کن و نگو که مشروب بخور یا نه ربا بده یا نه و...

وی گفت: ارزش‌های آمریکایی اجازه می‌دهد 320 هزار نفر در سوریه کشته شود در یمن جنایت کند، یکی از لیبرال‌های وطنی که در دانشگاه شهید بهشتی هر چند روز یکبار یک مجموعه 30 تایی می‌نویسد؛ مثلا 30 ویژگی انسان مدرن 30 ویژگی کشور پیشرفته و می‌گوید دولت خوب دولتی است که 700 میلیارد ذخیره دلاری و با اسرائیل ارتباط داشته باشد به ما چه فلسطین و..

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: برخی استادان علوم سیاسی دانشگاه تهران و شهید بهشتی که مدرکشان دموکراسی است الگویشان یک کشور دیکتاتور است مثل این است که بگویی به شرف و ناموس‌پرستی کسی دقت نکن فقط حساب بانکی او را ببین کاپیتالیسم یعنی شرف و عزت هیچ ولی GDP بالا داشته باش.

وی گفت: قتل و جنایت امثال خاشقچی بی‌آبرویی امثال زیباکلام و سریع‌القلم و علم سکولار آنها است این‌ها ارزش‌های آمریکایی است ارزش‌هایی که دولت مورد نظرش 15 تروریست را می‌فرستد در سفارتخانه‌اش در ترکیه و مخالفش را تکه تکه می‌کند آمریکا یعنی همین. بعد در این افراد در کدام دولت در ایران مشاورند؟

رئیس اندیشکده یقین اضافه کرد: 4 سال تمام است که 15 کشور آمریکا عربستان فرانسه انگلیس مالزی پاکستان اردن بحرین و .. مردم یمن را زیر ظلم گرفته‌اند اما صدایی از لیبرال‌ها در نمی‌آید.

وی تصریح کرد: ارزش‌های آمریکایی از رویای آمریکایی می آید لیبرالیسم یعنی یلگی و رهایی از قید و بند الهی. می‌خواهید لیبرالیسم را بزنید لسه‌فر و ولش کن را بزنید مصادیق آن را در اقتصاد و فرهنگ و سیاست پیدا کنید و آن را بزنید در انتخابات آمریکا هر دروغی گفته شد تا ترامپ رای بیاورد بعدش خیلی‌ها و از جمله هنرپیشه‌های پورن گفتند با پول دهان ما را بستند این یعنی ارزش‌های آمریکایی و این از زمان کندی و کلینتون وجود داشته است. آیا چنین رئیس جمهوری حق دارد بیاید در مورد وضعیت زنان در ایران اظهار نظر کند؟ بی‌آبرویی این نظام تمدنی را باید رو کرد.

عباسی ادامه داد: در انتخابات سال گذشته ایران هم با دروغ رای آوردند سال بعد سلبریتی‌هایشان اعلام برائت از او کردند یعنی زمانی که حیات سلبریتی بودنشان به خطر افتاد از او دوری جستند یعنی برای این افراد دروغ و راست و ... معنی نداشته باشد و این معنای لیبرالیسم است.

وی گفت: لیبرالیسم عمامه بسر و کراواتی نمی شناسد لیبرالیسم یعنی هر چه دلت خواست بکن. ما با این ایدئولوژی سر جنگ داریم و با انهم تعارف نداریم فکر کردند اگر آمریکا کماندو داشته باشد ما آنها را دستگیر نمی کنیم تا زانو بزنند داعش را راه بیندازند ما به جنگ با آنها نمی‌رویم.

عباسی تصریح کرد: چین با همه ابرقدرتی که حق وتو دارد بازار جهانی را گرفته و ... یک سرباز آمریکایی را نگرفته زانو بزند تنها کشوری که سوپرکماندوهای آمریکایی را گرفته و آنها جلوی‌شان زانو زده‌اند و گریه کرده‌اند ایران است.

وی گفت: حالا لیبرال‌های وطنی از دادگاه و شکایت ما را نترسانند مثلا جلوی روزنامه کیهان را بگیرند که ننویسد یا مثلا حساب توییتر بچه‌های انقلابی را می‌بندند که ما حرف نزنیم؟

عباسی تصریح کرد: فرار وزرا از کابینه هم به این علت است که هیچ محبوبیتی بین مردم ندارد در طول عمر جمهوری اسلامی دولت فعلی پایین‌ترین درجه اعتماد و اعتبار عمومی را داشته و دارد کسانی که از این دولت دفاع می‌کنند هر کدام به نحوی نان‌خور آن هستند. یک نهادی که خوب اشتغال ایجاد می‌کند معاونت حقوقی رئیس جمهور است که رصد می‌کنند ببینند چه کسی کوچکترین نقدی در توییتر و روزنامه کرده زود بروند شکایت کنند.

رئیس اندیشکده یقین اظهار داشت: ارزش‌های آمریکایی بیداری آمریکایی را می‌دهد. آمریکا 5 موج بیداری داشته که آخرین آن جنبش اشغال وال استریت بود یک شعار داشتند مرگ بر طمع و حرص(GREED)، یک درصد حق 99 درصد را خورده اند. ما را از دست طمع نجات دهید.

وی گفت: فرهنگ، رویا و ارزش‌های آمریکایی طمع و GREED است اینکه شما نداشته باشی تا من داشته باشم. اما فرهنگ ایثار امام حسین علیه السلام این است که من نباشم تا تو باشی.

عباسی تاکید کرد: در مقابل رویا آمریکایی چه کشوری طرح جایگزین دارد؟ چین،روسیه یا آلمان ؟ هیچ کدام فقط ایران شیعی است که حرف نویی دارد آن حرف هم امام حسین علیه السلام است. شما در راهپیمایی اربعین ایثار حسینی را در رفتار مردم می‌بینید.امام حسین علیه السلام درمان درد به ظاهر بی‌درمان طمع است.

وی افزود:‌نظام دو قطبی حق و باطل نظام ایثار امام حسین علیه السلام و طمع آمریکایی است دهه 1950 که دهه بیداری جنسی آمریکایی نامیده شده آلن بلوم در کتاب گشایش ذهن آمریکایی می گوید انقلاب جنسی برای نابودی حیا توسط فمینیست‌ها در آمریکا و جهان رقم خورد تا به تبع نابودی حیا در یک دوره 40 ساله امروز شاهد 500 میلیون پیج پورن، حرامزادگی توده عظیمی از انسان‌های غربی امروز شده به رسمیت شناختن قوم لوط و همجنس‌بازی، امروز شده وزارت تنهایی انگلیس برای انسان‌های تنهایی که کلا تنها زندگی می‌کنند تنها هم می‌میرند اینها دست آوردهای تمدن آمریکایی است .

وی گفت: بیداری آمریکایی که شامل مواردی چون حیازدایی و اشاعه طمع است دامن جامعه جهانی را گرفته است.خروجی پیام،ایدئولوژی، رویا، ارزشها و بیداری آمریکایی سبک زندگی آمریکایی است. زندگی لاکچری روابط آزاد جنسی و بی قید و بند سبک زندگی آمریکایی است.

عباسی تصریح کرد: این پکیج می‌دهد هویت آمریکایی که روح آمریکایی را می‌سازد.اما ترامپ می‌گوید روح آمریکایی مرده است. به جای این رویای آمریکایی هیچ کسی حرف جایگزینی ندارد جز اسلام شیعی.

وی بیان کرد: فرانسیس فوکویاما سال 70-71 یک مقاله نوشت به نام پایان تاریخ و مدعی شد ایدئولوژی لیبرالیسم حرف اول و آخر بشر است و فاشیسم نازیسم و مارکسیسم را شکست داده است. همین چند روز پیش گفته از حرفهایش برگشته و می گوید لیبرالیسم ناکارآمد است.

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: اسلام تنها حرف جایگزین است و در دهه 5ام انقلاب اسلامی کار دشوار جریان انقلابی این است که شمای کلی روح اسلامی را در مقابل روح آمریکایی نشان دهد.روح اسلام که پیام اسلام و قرآن و ائمه است توسط رسالت اسلامی منتقل می‌شود رسالت اسلامی ایرانی یعنی شما عین رسولی که خدا می‌فرستاد باید پیام اسلامی را منتقل کنید.

وی گفت: اما رویای اسلامی چیست؟ مهدویت اینکه منجی خواهد آمد و منجی ظهور خواهد فرمود و نجات را رقم می‌زند. این رویا شامل ارزش ائمه و قرآن است که به ما بیداری اسلامی را می دهد امواج بیداری اسلامی تا اروپا هم رسیده و سبک زندگی اسلامی ایرانی را می دهد که با خون شهدا احیا می شود مثل زمانی که پیکر شهید حججی و یا شهدای غواص به جامعه برگشت و حیات دوباره داد لذا اینکه خون امام حسین اسلام را احیا کرد یک حقیقت است. حیات 8 میلیارد جمعیت جهان یا به سبک رویای آمریکایی است که خودشان می‌گویند مرده است و یا به سبک رویای ایرانی اسلامی خواهد بود.

رئیس اندیشکده یقین یادآور شد: خاورمیانه آوردگاه این دو نگاه متفاوت آمریکایی و اسلامی است.دوره جنگ هویتی جدید بین ایران و همراهانش با آمریکا و همراهانش در منطقه است. ترامپ گفت 7 هزار میلیارد دلار در سوره خرج کردیم سودش را ایران برد ما چقدر باید به قاسم سلیمانی می‌دادیم که 7 هزار میلیارد دلار را خنثی کند؟کل بودجه نیروی مسلح (ارتش، نیروی انتظامی و سپاه) 12 میلیارد دلار است.

وی گفت: از کل این 12 میلیارد دلار چقدر به سپاه می رسد؟ چقدر به نیروی قدس سپاه؟ آن هم جوری استفاده کند که 7 هزار میلیارد را خنثی کند؟ پس روح اسلامی و روح آمریکایی دارند در منطقه با هم می جنگند هم نظامی و هم موارد دیگر لذا مدام تحریم می کند. هزینه جنگ نظامی با ایران 52 تریلیون دلار است و آمریکا چنین پولی را ندارد.تکنولوژی شاید چشم جوان ما را بگیرد اما نمی‌تواند هویت و فرهنگ به او بدهد. فرهنگ اسلامی خودتان را باور کنید و بدانید این هویت بخش است و غرب را به چالش کشیده است.

عباسی تصریح کرد: تحریم‌ها اثر نمی‌کند چون ظرفیت لیوان تحریم ایران پر شده است، از سویی طرح‌ریزی باشگاه تحریمی‌ها از سال گذشته در کشور انجام می‌شود.طبق گزارش اسپوتنیک 14 کشور تحریم مالی و تجاری هستند و این 14 تا ایران، ونزوئلا چین کره شمالی و.. هستند بلوک تحریمی‌ها و بلوک تحریم کننده‌ها.

وی گفت: بلوک تحریمی‌ها که در باشگاه تحریمی ها جمع می شوند و شامل 14- 15 کشور هستند بیش از 40 درصد اقتصاد جهان را تشکیل می‌دهند اینها اگر صرفا خودشان با خودشان معامله بکنند خود بخود تحریم‌ها بی‌اثر می‌شود اما این وسط کشورهایی که نه جز تحریم شونده‌ها هستند و نه تحریم کننده ضرر می‌کنند.

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: تا دیروز با تحریم‌های آمریکایی این ایران بود که نمی‌توانست به کره جنوبی نفت بفروشد یا کالا بخرد اما امروز در باشگاه تحریمی‌ها کره جنوبی است که نمی‌تواند از ایران نفت بخرد یا کالا بفروشد. باشگاه تحریمی‌ها مشخص می‌کند که چه کشورهایی تحریم می‌شوند و نمی‌توانند با ما مراوده مالی کنند مگر آنکه بین ما و آمریکا ما را انتخاب کنند و اینگونه خودبخود ساختار تحریم‌ها فرو می‌ریزد.

وی افزود: زمانی که پوتین نزد امام خامنه‌ای از تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه روسیه شکایت کرد ایشان فرمودند همانطور که در مسئله داعش ایران و ترکیه و روسیه با اتحاد هم توانستد آمریکا را شکست دهند با همین وحدت می‌توانند بر تحریم‌های اقتصادی هم فائق آیند.

وی گفت: جریان لیبرال داخلی در اتاق بازرگانی هشتک می‌زنند که ما شکست خوردیم و ایران باید شکست را بپذیرد. امام خامنه‌ای هم با توجه به مشکلات کشور به سه قوه آنقدر اختیارات داد که یکی از لیبرال‌ها در حزب کارگزاران گفت این اختیاراتی که امروز رهبری به سه قوه داده اگر به چوب داده بود یک کاری کرده بود اما چرا نمی‌توانند و وزرا یکی یکی فرار می کنند به خاطر این است که حرف جایگزینی ندارند.

رئیس اندیشکده یقین بیان کرد: همین وزیری که در نامه استعفا شکایت کرده که چرا نمی‌شود مطلقا اقتصاد بازار آزار را پیاده کرد در کارنامه‌اش یک نقطه مثبت نداشت و سعی می‌کرد با جواد طباطبایی ایرانشهری‌گری را پیاده کند. سروشی که در حلقه کیان زیر نظر خاتمی روشنفکری دینی را دنبال می‌کردند کجا است؟

وی افزود: هاشمی و روحانی هم به سمت فردی به نام جواد طباطبایی رفتند که حرفی دارد به نام اندیشه ایرانشهری‌گری. او در نظریه می‌گوید هویت ایرانی با لیبرالیسم غربی ترکیب شود. در سال 1380 در فرانسه وقتی به او گفتند که ایران و لیبرالیسم که ترکیب نمی‌شود چراکه وجه غالب در ایران اسلام است اما او رسما نظریه مرگ اسلام را اعلام کرد. نظریه مرگ اسلام را در فاض سایبر می‌توانید به زبان‌های مختلف جستجو کنید.

عباسی تاکید کرد: از ترکیب ایرانی‌گری و لیبرالیسم نظریه ایرانشهری را ارائه نمود. مکتب ایرانشهری گری توسط حلقه نیاوران و مجله مهرنامه و روزنامه شرق پیگیری شد و در دولت فعلی مجله سیاست نامه را برای طباطبایی راه انداختند مانند مجله کیان برای سروش در دولت خاتمی تا ادبیاتش را منتشر کند در مجله کیان هم دنبال پیاده کردن نظریه اسلام مرده هستند.

وی افزود: یکی از وزرای پیگیر ایران شهری‌گری وزیر راه و شهرسازی است تا بتواند لیبرالیسم را به معماری و ... وارد کند. بعد هم که داشت استعفا می‌داد شاکی بود که چرا نگذاشتید ما بازار آزاد و اقتصاد لیبرالی را پیاده کنیم.در واقع دولت می‌خواست با جواد طباطبایی ایدئولوژی‌سازی کند.

عباسی ادامه داد: ترکیب باستانگرایی ایرانی در نسبت با لیبرالیسم می‌شود گروه ایرانشهری.دولت دارد برای این ایدئولوژی هزینه می‌کند از مطالعه اندیشه سروش در دوره خاتمی رسیده‌ایم به جواد طباطبایی در دوره روحانی. شناخت متخصات فکری این لیبرالیست‌ها در حالیکه خود غرب می گوید لیبرالیسم پاشیده مهم است. ناکارآمدی این ایدئولوژی در سال اول این دولت مشخص شده جریان غربگرایی که هیچ وقت حاضر نیست غرب را نقد کند یا کنار بزند.

وی تصریح کرد: اول انقلاب موج چپ‌ها یعنی حزب توده چریک‌های فدایی خلق و منافقین را داشتیم که خونین کنار رفتند. موج اول لیبرال‌ها یعنی بازرگان در نهضت آزادی و بنی صدر در جبهه ملی بودند. موج دوم لیبرالیسم بعد از دفاع مقدس در دوره رفسنجانی با کارگزاران شروع شد بعد دولت لیبرال دموکرات هاشمی شد بعد هم دولت سوسیال دموکرات خاتمی. امروز موج جدیدی از لیبرالیسم در کشور پیاده می‌شود که حرف جدیدی ندارد و سراغ ایرانشهری‌گری رفته است.

رئیس اندیشکده یقین گفت: دولت از اینکه ما این شقوق او را فهمیده‌ایم بسیار تعجب کرده و دست به شکایت زده و در همکاری قوه قضائیه همزمان چندین پرونده علیه ما فعال کرده است. این شکایت‌ها هم ضعف لیبرال‌های داخلی را می‌رساند و هم ضعف ارباب‌شان آمریکا.

عباسی افزود: نه تنها تا 13 آبان که تا 9 دی و 22 بهمن دشمن نمی‌تواند کاری کند. امام خامنه‌ای هم فرمود نه جنگ می‌شود و نه مذاکره؛ لذا دولتمردان به هر کسی که می‌خواهند متوسل بشوند تا به امام خامنه‌ای فشار بیاورند تا اجازه مذاکره بدهد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 1 آبان97، کدخبر: 13970801000871، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین