پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۱۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۱
رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان برخی اخبار در شبکه های اجتماعی درمورد مبادلات بانکی دو کشور را نادرست اعلام و تاکید کرد: هیچ حساب بانکی ایرانیان در عمان مسدود نشده است

شعارسال: رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان برخی اخبار در شبکه های اجتماعی درمورد مبادلات بانکی دو کشور را نادرست اعلام و تاکید کرد: هیچ حساب بانکی ایرانیان در عمان مسدود نشده است.

برخی در روزهای اخیر در شبکه های اجتماعی ادعا کردند که حساب تعدادی از ایرانی ها در کشور عمان مسدود شده است.

انتشار این خبر منجر به موضع گیری سریع اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان در این باره شد و در اطلاعیه ای ضمن شایعه خواندن چنین اخباری اعلام کرد که هیچ حساب بانکی از ایرانی‌ها در عمان مسدود نشده است.

اتاق مشترک ایران و عمان روز پنج شنبه - سوم آبان ماه - در اطلاعیه ای تاکید کرد: طی هفته‌های گذشته این اتاق مشترک توانسته با رایزنی با مقام های ارشد دولت عمان و مدیران ارشد بانک‌های عمانی، زمینه افزایش روابط اقتصادی فعالان بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنند اما برخی تلاش دارند باوجود وضعیت خوب روابط میان دو کشور موجب نگرانی تجار و سرمایه‌ گذاران ایرانی و ایرانی‌های مقیم عمان شوند.

در این اطلاعیه با تاکید بر حُسن رفتار عمانی‌ها در مقاطع مختلف و رایزنی‌ها و پیگیری‌های مؤثر و ادامه دار سفارت ایران در عمان آمده است: حساب همه شرکت‌ها و سرمایه‌ گذاران ایرانی که با رعایت ضوابط قانونی در عمان حساب بانکی ایجاد کرده و قوانین حاکم از جمله ضوابط پولشویی را رعایت کرده‌اند باز و هیچ محدودیتی برای امور بانکی آن‌ها وجود ندارد.

اتاق مشترک ایران و عمان در اطلاعیه خود از فعالان اقتصادی حوزه عمان خواست قبل از هرگونه اقدام، اخبار موثق را از طریق این اتاق، سفارت ایران در عمان یا سازمان توسعه و تجارت پیگیری کنند.

«محسن ضرابی» رییس اتاق مشترک ایران و عمان روز جمعه در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: همانگونه که در اطلاعیه اتاق بازرگانی ایران آمده است هیچ حسابی از ایرانی ها در عمان مسدود نشده است.

به گزارش ایرنا، طبق آمار گمرک ایران، در­ چهارماهه نخست­ سال‌جاری حجم مبادلات تجاری بین ایران و عمان به رقم 537 میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 116 درصد رشد داشته است.

بر اساس آمارها، صادرات ایران به عمان در سال 1395نسبت به سال 1394، معادل 42 درصد رشد کرد.

صادرات کشورمان به عمان در سال 1394، 376 میلیون دلار بود که با افزایش 157 میلیون دلاری، به 533 میلیون دلار در سال 1395 رسید.

عمده‌ترین کالاهای صادراتی ایران به عمان در سال 1395، حیوانات زنده، محصولات آهن، فولاد، مس، قیر و مصالح ساختمانی بود.

همچنین افزایش صادرات به کشور عمان در این مدت ناشی از افزایش صادرات کالاهایی مانند سیمان سفید، محصولات آهن، فولاد و دام زنده یا صادرات جدید کالاهایی مانند هادی‌های برقی، فرو سیلیوم و کلینگر ارزیابی شد.

مهمترین اقلام وارداتی از عمان نیز شامل وسائل نقلیه موتوری، دارو، گیرنده‌های رادیویی و پلی اتیلن ترفتالات بود.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری آفتاب ،تاریخ انتشار4 آبان 97، کدمطلب: 553011،www.aftabnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
ا.ف75
اینکه برخی عادت کردن به شایع پراکنی برای سو استفاده یه چیزی جدید نیستش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین