پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۰۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷
یک رسانه انگلیسی‌زبان هندی گزارش داده بسیاری از متحدان دولت آمریکا خواستار معافیت از تحریم‌های ایران خواهند شد و یا قوانین تحریم‌های آمریکا را نقض خواهند کرد.بیزنس‌استاندارد نوشته از هفته آینده «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مجبور است درباره نحوه برخورد با ناقضان تحریم‌های نفتی علیه ایران تصمیم بگیرد. تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران از صبح 5 نوامبر (14 آبان‌ماه) علیه ایران اجرایی خواهند شد.

شعارسال: یک رسانه انگلیسی‌زبان هندی در گزارشی روز چهارشنبه نوشته علاوه بر هند، بسیاری از دیگر متحدان آمریکا خواستار معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه نفت ایران می‌شوند.

بیزنس‌استاندارد نوشته از هفته آینده «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مجبور است درباره نحوه برخورد با ناقضان تحریم‌های نفتی علیه ایران تصمیم بگیرد. تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران از صبح 5 نوامبر (14 آبان‌ماه) علیه ایران اجرایی خواهند شد.

»برایان هوک»، نماینده ویژه وزیر خارجه آمریکا در امور ایران ماه گذشته گفت: «یا با ایران تجارت کنید یا با ایالات متحده».

بیزنس‌استاندارد نوشته به‌نظر می‌رسد علی‌رغم این موضع‌گیری تند، کشورهای زیادی از جمله میان متحدان آمریکا خواهند بود که یا تحریم‌ها را نقض خواهند کرد و یا به‌دنبال برخورداری از معافیت‌های تحریمی خواهند بود. آخرین بار که تحریم‌های نفتی علیه ایران به‌اجرا در آمد، چین، ژاپن، کره جنوبی، ترکیه، تایوان و هند از معافیت برخوردار شدند.

در دولت فعلی، هنوز مشخص نیست در صورت اعطای چنین معافیت‌هایی، آیا آنها علناً اعلام می‌شوند و یا اینکه بر سر آنها پشت‌پرده موافقت خواهد شد. رسانه هندی در جدول زیر اسامی کشورهایی که ممکن است تحریم‌های نفتی علیه ایران را نقض کرده و یا خواستار معافیت از آنها شوند آورده است. واردات ماه اکتبر و سپتامبر این کشورها، بر حسب هزار بشکه در روز نیز در این جدول آمده است.

بیزنس‌استاندارد نوشته هند، کره جنوبی و ژاپن، ترکیه، عراق و چین کشورهایی هستند که در برابر قطع یا کاستن از واردات نفت از ایران مقاومت می‌کنند.

خبرگزاری رویترز اخیراً در گزارشی نوشته بود سه مشتری بزرگ نفتی ایران یعنی هند، چین و ترکیه در برابر درخواست واشنگتن برای توقف خرید نفت از ایران مقاومت می‌کنند و می‌گویند عرضه جهانی نفت برای جایگزینی نفت ایران کافی نیست.

این امر موجب ایجاد دودستگی و تفرقه داخل دولت ترامپ شده است: یک گروه به‌رهبری «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید که خواستار سخت‌ترین رویکرد ممکن در اجرای تحریم‌ها هستند و گروهی دیگر از مقاماتی که تمایل دارند تحریم‌ها را برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت متعادل کنند، چرا که آمریکا و متحدانش هم از افزایش قیمت نفت متضرر می‌شوند.

قیمت جهانی نفت این ماه در بالاترین حد، به 87 دلار در هر بشکه رسید که در چهار سال اخیر بی‌سابقه بوده است. دولت آمریکا قصد دارد تا زمان اضافه شدن تولید روسیه و عربستان در سال آینده میلادی، معافیت‌های محدودی برای برخی مشتریان نفت ایران در نظر بگیرد.

»استیون منوچین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا اخیراً گفت کشورها در صورت کاهش 20درصدی خرید نفت از ایران می‌توانند از معافیت‌های تحریمی بهره‌مند شوند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 9آبان 1397 ، کدخبر: 1865663،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
0
0
م.آ75
اینم خیلی ار کشورها تحت تاثیر نفت ایران کار میکنن طبیعتا تحریم نفتی ایران باعث چالش اقتصادی اینا میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین