پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۲۳۱
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
مستأجران کاخ سفید در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی هر روز رویای جدیدی در رویارویی با ملت ایران برای خود ترسیم می‌کنند که تاکنون هیچکدام از آنها تعبیر نشده است.
شعارسال: جلسه شورای امنیت سازمان ملل مهرماه امسال در حالی پشت سر گذاشته شد که ترامپ در جایگاه میزبان تخریب و تهدید جمهوری اسلامی ایران را در دستور داشت. رئیس‌جمهور آمریکا که به اذعان کنشگران سیاسی از کمترین نشانه‌های سیاستمداری برخوردار است، در این جلسه اعلام کرد که بعد از خروج آمریکا از برجام، تحریم‌های آمریکا علیه ایران در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای‌اش اعمال شده است و تحریم‌ها از چهارم نوامبر (۱۳ آبان) به صورت کامل اجرا خواهد شد و بعد از آن تحریم‌های بیشتری را اعمال خواهیم کرد.

ترامپ مدعی است این تحریم‌ها سخت‌تر از هر زمان دیگر خواهد بود تا شاید بتواند با طیفی از رفتارهای ایران مقابله کند. وی در بزرگترین مجمع جهانی طی سخنانی قلدر مأبانه و خالی از هرگونه شأن دیپلماتیک به تهدید ایران بسنده نکرده و خطاب به حاکمان کشورهای جهان می‌گوید هر کشوری با سیاست‌های آمریکا علیه ایران همراهی نکند، با مجازات گسترده‌ای روبه‌رو خواهد بود!

این سخنان آخرین تیر ترکش سیاستمداران گستاخ کاخ سفید علیه ملت ایران بود که با رمز علمیات روانی و اقتصادی از مدت‌ها قبل پیگیری می‌شد. دویچه‌وله چند ماه قبل به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا خطاب به کشورهای خریداری نفت ایران می‌نویسد: کشورهایی که از چهارم نوامبر نفت ایران را خریداری کنند، مورد تحریم‌های آمریکا قرار خواهند گرفت.

این گزارش می‌افزاید: آمریکا دنبال توقف کامل صادرات نفت ایران تا آبان ۹۷ است و در همین راستا گفتگوهایی را با کشورهای غرب آسیا آغاز کرده است تا اطمینان حاصل کند عرضه نفت در بازار جهانی در غیاب ایران لطمه نخواهد خورد!

کلید واژه‌ «تحریم» اولین بار نیست که در ادبیات سیاسی آمریکا علیه ایران به‌کار گرفته می‌شود، نخستین تحریم آمریکا علیه ایران در ملی شدن صنعت نفت صورت گرفت و سعی کردند تحریم را ابزار فشار اقتصادی بر ایران قرار داده و جریان ملی شدن صنعت نفت در ایران را متوقف کنند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در پی تسخیر لانه جاسوسی و گروگان‌گیری جاسوسان آمریکایی در تهران، جیمی کارتر دستور فشار اقتصادی علیه ایران اسلامی را صادر کرد و این روند تحریم در دولت‌ کلینتون هم پیگیری شد و از آنجا که جزو سیاست‌های کلی حاکمان کاخ سفید است، در تمامی دولت‌ها پیگیری شده و ابعاد آن گسترش یافته است. سیاست اشتباهی که خلاف تصور سیاستمداران آمریکایی، روند قدرت‌سازی در ایران را کلید زد.

دولتمردان آمریکایی زمانی که در تحریم‌های نفتی و اقتصادی به نتیجه مطلوب خود نرسیدند، در سال ۲۰۰۱ تحریم هسته‌ای را در دستور کار قرار دادند و در سایه آن تحریم‌های اولیه آمریکایی و ثانویه اروپایی را پیگیری کردند تا بتوانند حلقه تحریم‌های ایران را تنگ‌تر کنند که با خروجشان از توافق‌نامه بین‌المللی برجام مقابل چشم جهانیان بر شکست در این سیاست هم اقرار کردند.

شکست سیاست‌های عملی استکبار جهانی در قبال جمهوری اسلامی ایران و هزینه‌دار شدن سیاست‌های نظامی مقابل ایران، چاره‌ای جز طراحی عملیات‌های روانی برای خسته کردن مردم ایران و پیگیری طرح ناامیدی مردم از نظام و حاکمیت برای دشمنان نگذاشت.

اتاق فکر طراحی عملیات روانی با رمز «تحریم نفتی در ۱۳ آبان»، اما از این واقعیت غافل است که جمهوری اسلامی ایران امروز با ۴۰ سال گذشته تفاوت‌های چشمگیری داشته و آن‌قدر توانسته قدرت بازدارندگی خود را تقویت کند که دیگر ایجاد سفارتخانه‌های جاسوس پرور برای پیگیری اهداف مداخله‌جویانه راهکاری نخ‌نما و ناکارآمد شده است.

بدخواهان ملت ایران دیگر چاره‌ای جز اعتراف به اینکه جمهوری اسلامی ایران اکنون کشوری قدرتمند و تعیین‌کننده معادلات منطقه و جهان است ندارند و معادله معکوس برای سیاست‌های دنیای استکبار، از مقاومت مظلومانه ملت ایران در جنگ تحمیلی آغاز شده و تا پیروزی در سوریه، لبنان، عراق، سوریه و ... ادامه یافته و ایران را به رأس هرم مقاومت منطقه‌ بدل کرده که سد سدیدی مقابل سیاست‌های منفعت‌طلبانه آمریکا و لابی صهیونیستی ایجاد کرده است.

بنابراین ایرانی که پیش از سال ۵۷ همه چیزش در دستان آمریکایی‌ها بود با اراده‌ آنان حرکت می‌کرد، در سایه همین دشمنی‌ها به جایی رسیده که کالین کال مشاور رئیس‌جمهور سابق آمریکا در آستانه سررسید ضرب‌الاجل تهدیدهای آمریکایی در یادداشتی اذعان می‌کند که «بعید است دولت ترامپ در دستیابی به هدفش برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران موفق شود.»

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در همین رابطه به خبرنگار آنا می‌گوید: تهدیدهای ترامپ مطلب تازه‌ای نیست و مسئولان اجرایی آمریکا یقیناً در ۱۳ آبان چیزی بیشتر از آنچه تاکنون علیه ایران انجام داده‌اند دستگیرشان نخواهد شد. وی می‌افزاید: ۱۳ آبان امسال با شعار استکبارستیزی باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد و تهدیدهای ترامپی علیه ملت ایران به نتیجه نخواهد رسید و مردم بار دیگر آنان را از گفتار و عمل خود پشیمان خواهند کرد. ملت بزرگ ایران هرگز در تنگنا قرار نمی‌گیرند و دولت آمریکا را وادار خواهند کرد از این پروژه هم عقب‌نشینی کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 10 آبان 1397 ، کدخبر: 322176 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین