پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۶۷۶۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹
جعفر قادری اقتصاددان در خصوص دلایل افزایش نقدینگی اظهار کرد: افزایش حجم نقدینگی یک قسمتش مربوط به افزایش پایه پولی است که ناشی از جبران سپرده های موسسات مالی و اعتباری صورت می‌گیرد و این موسسات توسط بانک مرکزی دارای اعتبار شدند. اما قسمت دیگری از رشد نقدینگی مربوط به افزایش سرعت گردش پول است و در این دوره شاهد افزایش پایه پولی بودیم.

شعارسال: قادری گفت: افزایش حجم نقدینگی یک قسمتش مربوط به افزایش پایه پولی است که ناشی از جبران سپرده های موسسات مالی و اعتباری صورت می‌گیرد و این موسسات توسط بانک مرکزی دارای اعتبار شدند. اما قسمت دیگری از رشد نقدینگی مربوط به افزایش سرعت گردش پول است و در این دوره شاهد افزایش پایه پولی بودیم.

جعفر قادری اقتصاددان  در خصوص دلایل افزایش نقدینگی اظهار کرد: افزایش حجم نقدینگی یک قسمتش مربوط به افزایش پایه پولی است که ناشی از جبران سپرده های موسسات مالی و اعتباری صورت می‌گیرد و این موسسات توسط بانک مرکزی دارای اعتبار شدند. اما قسمت دیگری از رشد نقدینگی مربوط به افزایش سرعت گردش پول است و در این دوره شاهد افزایش پایه پولی بودیم.

وی گفت: خود دولت اعلام می کند 240هزار میلیارد پول مربوط به موسسات اعتباری غیر مجاز است بدین معنا حجم پول براساس سرعت گردش مالی ایجاد نشده است. متاسفانه این حجم از نقدینگی مشکلات زیادی را به وجود آورد من جمله افزایش نرخ ارز و مسایل دیگر. متاسفانه دولت و بانک مرکزی هیچ کنترل و نظارتی در حجم نقدینگی نداشتند.

وی افزود: موسسات مالی توسط بانک مرکزی دارای اعتبار شدند و بیشترین مشکلات را همین موسسات پدید آوردند و خود دولت برای تامین هزینه ها دستبرد به بانک مرکزی زده و متاسفانه شرایطی برای بازپرداخت به بانک مرکزی وجود ندارد درواقع دولت به بانک مرکزی بدهکار است این هم یک دلیل دیگر برای حجم نقدینگی است.

جعفر قادری اظهار کرد: نباید دولت باعث افزایش نرخ سود بانک ها شد و مثلا از همین طریق هم می خواهد نقدینگی را کاهش دهد . دولت هیچ آگاهی درباره علم اقتصاد ندارد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری نود اقتصادی ،تاریخ انتشار: 16آبان 97، کدمطلب:2115693 ،www.90eghtesadi.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
0
0
م.م77
بخشی از نقدینگی دلیلش این مئوسسات بوده نه همش
بیشترش به خاطر پایین اوردن سود بانکی بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین