پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۹۶
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵
ائتلاف بین‌المللی روزنامه‌نگاران تحقیقی اعلام کرد که بخش دوم اسناد پاناما شامل اسامی 214 هزار شخص و شرکت جدید را منتشر کرده است.

شعارسال: به نقل از خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی)، ائتلاف بین‌المللی روزنامه‌نگاران تحقیقی شب دوشنبه از انتشار بخش دوم اسناد پاناما که از شرکت موساک فونسکا درز کرده است، خبر داد.

بخش دوم اسناد شامل اسامی 214 هزار شخص و شرکت جدید ازجمله 17 شخص و شرکت انگلیسی، 11 هزار روسی، 8 هزار اماراتی، 6 هزار آمریکایی، 204 فرانسوی و 200 آلمانی می‌شود.

در این اسناد نام مالکان شرکت‌های ساختگی که در هنگ‌کنگ، جزایر ویرجین انگلستان، پاناما و نوادا تاسیس شدند آمده است. این شرکت‌ها به همراه نوع فعالیت‌هایشان در اسناد درز کرده از شرکت موساک فونسکا در میان سال‌های 1977 و 2015 آمده است.

همچنین در این اسناد اسامی بانک‌ها و شرکت‌هایی که نقش واسطه‌ای میان شرکت موساک فونسکا و مشتریانش داشتند آمده است.

ائتلاف بین‌المللی روزنامه‌نگاران تحقیقی توانسته است به حدود 11.5 میلیون سند متعلق به شرکت موساک فونسکا دست یابد و بخشی از آن را که شامل 80 کشور مختلف می‌شد، ماه گذشته در پایگاه اینترنتی منتشر کرد.

این اسناد که روزنامه‌های مختلف ازجمله گاردین انگلیس و زد دویچه سایتونگ آلمان آن را منتشر کرده‌اند شامل اسناد فساد مالی تعداد زیادی از شخصیت‌های برجسته جهان ازجمله 12 رئیس‌جمهوری و 143 سیاستمدار می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاريخ انتشار: 21 اردیبهشت 1395، کد خبر: 103373، www. ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین