پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۹۰۷
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۴
بزودی میزان برداشت و شیرین سازی سكوی SPD٢ این طرح به ١٤ میلیون مترمكعب در روز می رسد.

شعارسال: حمیدرضا مسعودی، اظهار کرد: اكنون عملیات حفاری همه چاه ها، خطوط انتقال گاز ترش زیردریایی اصلی و درون میدانی برای ارسال گاز به پالایشگاه و تاسیسات خشكی، فعالیت های مربوط به واحدهای دریافت گاز، تثبیت و صادرات میعانات گازی، ردیف ٤ شیرین سازی و خطوط تزریق گاز شیرین به شبكه سراسری در پالایشگاه به پایان رسیده است.

مسعودی اضافه كرد: تا پایان اردیبهشت ماه با ورود سكوی SPD١٩C به چرخه تولید و افزوده شدن گاز این سكو به تولید سكوی SPD٢، ٢٨ میلیون مترمكعب گاز در روز معادل یك فاز استاندارد از این طرح بزرگ ملی تولید می‌شود.

مجری طرح توسعه فاز 19 گفت: پیش بینی می‌‌شود در نیمه نخست تیرماه سكوی SPD١٩A آماده بارگیری و ارسال به سمت دریا شده و نیمه دوم تیرماه نیز نصب آن پایان یابد.

به گفته وی، زمستان امسال تولید یك میلیارد فوت مكعب گاز در روز (معادل ٢٨ میلیون مترمكعب) در مرحله نخست فاز ١٩ محقق می‌شود.

وی ادامه داد: مرحله دوم فاز ١٩ نیز با نصب و راه‌اندازی سكوی SPD١٩A و سكوی اقماری SPD١٩B به بهره برداری می رسد.

مسعودی گفت: با نصب سكوی SPD١٩A پیش بینی می شود تا اوایل آذرماه، روزانه ٤٠ میلیون مترمكعب گاز در طرح توسعه فاز ١٩ پارس جنوبی به شبكه سراسری ارسال شود.

به گفته وی، سكوی اقماری SPD١٩B نیز تا پایان شهریورماه تكمیل شده و اوایل دی ماه با افزودن گاز این سكو به سكوی SPD١٩A، روزانه ٢٨ میلیون مترمكعب گاز در مرحله دوم فاز ١٩ تولید شده و دو فاز استاندارد به بهره برداری برسد.

فاز ١٩ در ناحیه غربی مخزن مشترك پارس جنوبی قرار گرفته و تاسیسات خشكی این فاز در منطقه تمبك (حدود ٢١٠ كیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر) با مساحت ٢١٨ هكتار بین پالایشگاه های فازهای ١١ و ١٢ پارس جنوبی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع شده است.

در پالایشگاه گازی فاز ١٩ پارس جنوبی روزانه حدود ٥٧ میلیون مترمكعب مخلوط گاز ترش، میعانات گازی، آب و سایر ناخالصی‌ها از تاسیسات دریایی دریافت و پس از پالایش به محصول های قابل مصرف تبدیل می‌‌شود.

طرح توسعه فاز ١٩ میدان گازی پارس جنوبی در خردادماه سال ١٣٨٩ از سوی شركت نفت و گاز پارس (POGC) و در قالب یك قرارداد EPC قیمت مقطوع به كنسرسیومی متشكل از شركت های پتروپارس لیمیتد و پتروپارس ایران (برای اجرای تاسیسات خشكی و عملیات حفاری) و شركت IOEC(برای ساخت و اجرای سكوهای دریایی و خطوط لوله زیردریایی) به مدیریت شركت پتروپارس واگذار شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار خبر 20 اردیبهشت 1395، کدمطلب: 171518 ،www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین