پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۹۵۳۹
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۰
احمد علی موهبتی فرماندار شهرستان ویژه مشهد در نشست پیش از ظهر امروز چهارشنبه هیات دولت به عنوان استاندار جدید سیستان و بلوچستان معرفی شد.

شعارسال: احمد علی موهبتی فرماندار شهرستان ویژه مشهد در نشست پیش از ظهر امروز چهارشنبه هیات دولت به عنوان استاندار جدید سیستان و بلوچستان معرفی شد.

بر اساس این حکم، موهبتی جایگزین سید دانیال محبی که حدود یک سال سکان مدیریت ارشد استان سیستان و بلوچستان را بر عهده داشت، خواهد شد.

استاندار جدید سیستان و بلوچستان دهم مرداد سال گذشته طی حکمی از سوی دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور، به عنوان فرماندار شهرستان ویژه مشهد انتخاب شد.

فرمانداری شهرستانهای سراوان، چابهار، تربت حیدریه و مشهد از جمله سوابق کاری موهبتی استاندار جدید سیستان و بلوچستان است.

سیستان و بلوچستان با در اختیار داشتن 11.5 درصد از وسعت ایران اسلامی، همجواری با 2 کشور افغانستان و پاکستان، در اختیار داشتن تنها بندر اقیانوسی کشور و هزاران مزیت دیگر تا پیش از این در سایه نامهربانی های خواسته یا ناخواسته از پیشرفت متعالی باز مانده و تنها به برخی از ظرفیت های آن توجه شده بود.

در صورت جدی گرفتن ظرفیت های سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص و وجود نیروی جوان بسیار در آن، این استان می تواند به یکی از قطب های اقتصادی کشور تبدیل شود همانگونه که هم اینک بیشترین حجم صادرات و واردات کشور از این استان انجام می شود.

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و در سایه افزایش عقلانیت در تصمیم گیری ها، توجه به مزیت های مرزی، تاکید بر اقتصاد درون محور، اهمیت دادن به کارگاه های خرد و کوچک و توجه همه جانبه به ظرفیت های سیستان و بلوچستان، طرح های این دولت در شمال و جنوب سیستان و بلوچستان سبب آغاز امید، کار و به طور کلی پویایی اقتصادی و اجتماعی در این استان شده است.

دولت تدبیر و امید در ابتدا 130 عنوان پروژه با 13 هزار میلیارد ریال اعتبار در سال 93 برای این استان در نظر گرفت که سبب شد نظر سرمایه گذاران بسیاری به این استان جلب شود و نیز با فعالیت ها و برنامه های ویژه خود این استان را به کارگاهی از فعالیت های اقتصادی تبدیل کرد که برخی از آنها هم اینک به ثمر نشسته و مردم از آن بهره می برند.

این استان با 187 هزار و 502 کیلومتر مربع پهناورترین استان کشور بطوریکه فاصله شمالی ترین (شهرستان هیرمند) تا جنوبی ترین نقطه این استان (گواتر چابهار و زرآباد کنارک) بیش از هزار کیلومتر است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات،برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار : 23آبان 97 ، کد خبر: 83099402،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین