پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۶۹۶۳۹
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
تولیدکنندگان تایر ایران با وجود تشدید تحریم ها به جمع تامین کنندگان قطعات خودرو جهان پیوستند و قرار است با صنایع خودروسازی بزرگ جهان همچون رنو و پژو همکاری داشته باشند.

شعار سال: یک گروه صنعتی از شرکت های تابعه سازمان تامین اجتماعی (شستا) به عنوان نخستین تولیدکننده تایر ایرانی، موفق به دریافت E-MARK استاندارد اتحادیه اروپا شده است؛ به طوری که پس از انجام آزمون‌های دقیق و سختگیرانه مرکز آزمون تایر در آلمان و فرانسه، استاندارد اتحادیه اروپا در سال 2018 برای این تایر ایرانی صادر و تاییدیه استفاده از آن در پژو 301 از شرکت پژو فرانسه دریافت شد.

با توجه به دریافت این استاندارد، این گروه صنعتی در پنل تامین‌کنندگان جهانی رنو - نیسان قرار گرفته است.

 پرویز اخوان مدیرعامل یک گروه صنعتی تولیدکننده لاستیک در حاشیه اختتامیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو تهران گفت: بر اساس این استاندارد سختگیرانه سه ویژگی تایر در زمینه ترمز گیری در زمین خیس، مقاومت غلتشی و نویز (صدا) مورد توجه قرار گرفته که ایران موفق به کسب این استاندارد شده است.

وی اظهار داشت: این تایر سال گذشته به فرانسه ارسال شده بود و در مرکز تست UCERAM این کشور مورد ارزیابی قرار گرفت و بر اساس نتایج آن، تنها و اولین تایر ایرانی است که تاییدیه استفاده در پژو 301 را از شرکت پژو فرانسه دریافت کرده است.

اخوان افزود: همچنین این گروه صنعتی داخلی با ممیزی ASES رنو پارس موفق به اخذ گرید B در پنل تامین کنندگان جهانی رنو - نیسان نیز قرار گرفت و این ارزیابی بر مبنای استانداردهای جهانی اتحاد رنو - نیسان انجام شده است و این مقایسه در بین بیش از هزار تامین کننده این اتحاد صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: بنابراین علاوه بر نفس ارتقای کیفی سیستم مدیریت کیفیت و قرار گرفتن در پنل تامین کنندگان جهانی رنو قرار شد این گروه تامین کننده اصلی (OE) با سایر سایت های تولید خودروهای رنو - نیسان همکاری داشته باشد.

مدیرعامل یک گروه صنعتی تولیدکننده لاستیک یادآور شد: در حال حاضر این گروه صنعتی بالاترین نمره 70 را در بین بیش از 10 قطعه ساز ایرانی در ارزیابی ASES اخذ کرده و همانگونه که در گزارش ممیزین رنوپارس ذکر شده است، بارز به عنوان یک نمونه در بین سایر تامین کنندگان ایرانی معرفی می شود.

** فن آوری بازیافت تایرهای کهنه وارد ایران می شود

وی درباره تفاهم نامه همکاری بین گروه صنعتی بارز و اتحادیه لاستیک و پلاستیک فرانسه که چندی پیش در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست منعقد شد، گفت: این تفاهم نامه همکاری منجر به توسعه همکاری ها در مولفه های زیست محیطی با اتحادیه اروپایی شد تا به این گروه صنعتی در بازیافت تایر نیز کمک شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تایرهای مستهلک و کهنه که منجر به آلودگی محیط زیست می شوند، در جهان و ایران به یک معضل تبدیل شده که قرار است فن آوری بازیافت آنها به این گروه صنعتی ارایه شود.

بارز تنها تولیدکننده تایرهای SUV در ایران

اخوان تصریح کرد: بارز از سالیان گذشته همواره در تولید محصولات جدید و درک نیازهای مصرف کننده ایرانی تلاش کرده است تا پیشتاز باشد؛ به طوری که طی سال های اخیر ایرانی ها تمایل بسیار زیادی به استفاده از خودروهای SUV و کراس اوور از خود نشان داده اند. بنابراین این موضوع باعث شد تا ما در گروه صنعتی بارز برای پاسخگویی به نیازهای این قشر از مصرف کنندگان محصولات جدیدی را تولید و به بازار عرضه کنیم.

وی اظهار داشت: در چهار سال گذشته ابتدا گروه صنعتی بارز محصولی با طرح رویه Sportech در مرکز تحقیق و توسعه گروه صنعتی بارز طراحی کرد که پس از پشت سر گذاشتن مراحل آزمون به بازار عرضه شد و Sportech ابتدا در سایز 225/70R16 تولید شد که در سوزوکی گرند ویتارا و وانت کاپرا قابل استفاده است.

اخوان ادامه داد: پس از آن سایزهای دیگری همچون 215/65R16 و 235/60R16 برای استفاده در خودروهای ام وی ام X33 و لیفان X60، رنو داستر و هیوندای توسان مدل های قبل از 2010 تولید شد که به زودی در بازار عرضه می شود.

وی گفت: پس از تولید این سه اندازه، برای اولین بار در کشور تایر Sportech بارز در رینگ 18 و سایز 235/60R18 برای خودروهای سانتافه و سورنتو وارد بازار می شود. این موضوع در صنعت تایر کشور اتفاق مهمی بود و باعث شد خودباوری ورود به عرصه خودروهای لوکس و سایزهای بالا در داخل کشور ایجاد شود.

همکاری دانشگاه تهران برای ایجاد مرکز نوآوری

این تولیدکننده لاستیک از آغاز کار مرکز نوآوری گروه صنعتی بارز خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت تغییر نسل دانشگاه ها به دانشگاه های نسل سوم تحت عنوان دانشگاه های کارآفرین و ایجاد شغل های نو به جای شغل های سنتی، ایجاد مرکز نوآوری بارز در دانشگاه تهران کلید خورد که موجب نوآوری در این گروه صنعتی و استفاده از نخبه های جوان برای رشد و ترقی و رسیدن به رقبای خارجی شد تا این گروه صنعتی بتواند به عنوان بزرگترین تولیدکننده داخلی تایر یافته های جدید را به این بخش از صنعت کشور انتقال دهد.

وی ادامه داد: با تغییر خودرو هر روز شاهد محصولات جدید در بازار هستیم، بنابراین شرکت های تولیدکننده تایر هم باید خود را با تغییرات جدید سازگار و نسل جدید تایر را وارد بازار کند زیرا اگر با این تغییرات حرکت نکنیم، به طور قطع از صنعت عقب خواهیم افتاد به همین منظور شرایط از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری برای افراد نوآور و نخبه به گونه ای فراهم شده است که تولیدات آینده این گروه صنعتی، نسل جدید تایرهای هوشمند خواهد بود.

یک تیم خودروساز فرانسوی دوم آذرماه وارد ایران می شود

اخوان گفت: یک تیم خودروساز فرانسوی در هفته دوم آذرماه امسال برای بازدید از دو خط تولید بارز کرمان و کردستان به ایران سفر می کنند که می تواند منجر به توسعه همکاری ها با فرانسوی ها شود.

تایر سبز یک ماه دیگر وارد بازار می شود

وی درباره ادعای برخی رقبا مبنی بر اینکه تایر سبز تولید می کنند، گفت: تولید تایر سبز در راستای حفظ محیط زیست نیازمند تجهیزات، تکنولوژی و دانش فنی و مواد اولیه سبز است که اکنون تنها شرکت بارز کردستان به این فناوری مجهز شده است. تا یک ماه آینده تایر سبز توسط این گروه صنعتی برای اولین بار تولید و به بازار عرضه می شود.

اخوان در مورد تایرهای رادیال باری نیز اظهار داشت: نیاز سالانه کشور یک میلیون و 200 هزار حلقه تایر رادیال باری است که اکنون 350 هزار حلقه آن توسط این گروه تولید می شودسیزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو تهران از روز دوشنبه 21 تا 24 آبان ماه به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران فعالیت داشت.

در حالی که انتظار می رفت با توجه به آغاز دور تازه تحریم ها علیه کشورمان این نمایشگاه با استقبال خارجی ها مواجه نشود، اما حضور 190 شرکت خارجی از 11 کشور نشان داد به راحتی حاضر به ترک بازار بزرگ 80 میلیون نفری و جذاب ایران نیستند.

این شرکت ها از کشورهای فرانسه، یونان، ترکیه، چین، تایوان، کره جنوبی، هند، ایتالیا، لهستان، مالزی و رومانی در نمایشگاه حضور داشتندشرکت های خارجی حاضر در سیزدهمین نمایشگاه خودروی تهران اذعان کردند که ایران را بازاری بزرگ و جذاب برای خود می شناسند و با وجود آغاز دور تازه تحریم ها، به دنبال راه هایی برای دور زدن آن و تداوم حضور در کشورمان هستند.

در روزهای گذشته شماری از دست اندرکاران صنعت قطعه سازی کشور نیز در گفت وگو با ایرنا، یکی از مهمترین مشکلات خود را تامین مواد اولیه عنوان کردند و تسهیل مبادی دسترسی به این مواد مانند رفع موانع گمرکی را خواستار شده بودند.

بیش از 84 درصد یک خودرو را قطعات آن تشکیل می دهد که شامل 25 تا 30 درصد قطعات پلاستیکی، 30 درصد قطعات لاستیکی و بقیه قطعات فولادی و آلومینیومی است.

آمارها نشان می دهد اکنون نزدیک به هزار و 500 قطعه ساز در زنجیره تامین داخلی حضور دارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 25 آبان 97، کد مطلب: 83100885،www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین