پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۹۷۶۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
آیت الله امجد گفت: امام گفته مقبره برای من درست کنید؟ مرحوم میرزا جواد آقا تهرانی که اگر می‌خواست در بهترین جای حرم امام رضا دفن‌اش می‌کردند وصیت کرد در قبرستان عمومی دفن شود. امام همین را هم وصیت نکرده‌بود. امام لابشرط بود. یعنی با خودش و با قبرش کار نداشت. اگر وصیت می‌کرد که در جای خاصی دفن‌ام کنید مسئولین دچار مشکل می‌شدند. حالا رفته‌اند با سلیقه خودشان این حرم را برای او درست کرده‌اند. این چه ربطی به امام دارد؟

شعار سال: آیت الله محمود امجد از شاگردان مورد توجه امام خمینی در سخنرانی اخیر آورده است که که ساختن مقبره امام ربطی به امام ندارد و سلیقه دیگران است؛ مشروح این سخنرانی در پی می آید:

نه مردم انقلاب کردند و نه امام. شاه با بی‌تدبیری و گوش ندادن به حرف مصلحینی مانند مرحوم امام باعث سرنگونی خودش و حکومت‌اش شد. آدم عاقل که انقلاب نمی‌کند. اگر امام موج انقلاب را با رهبری خودش مهار نمی‌کرد کشور دچار هرج و مرج و قتل و غارت می‌شد و هزاران هزار مشکل پیش می‌آمد. امام نگفت که مسئولیت‌ها به دوش روحانیت باشد. باید تخصص و تعهد در کار باشد. روحانیت و معمم بودن موضوعیت ندارد.

امام گفته مقبره برای من درست کنید؟ مرحوم میرزا جواد آقا تهرانی که اگر می‌خواست در بهترین جای حرم امام رضا دفن‌اش می‌کردند وصیت کرد در قبرستان عمومی دفن شود. امام همین را هم وصیت نکرده‌بود. امام لابشرط بود. یعنی با خودش و با قبرش کار نداشت.

اگر وصیت می‌کرد که در جای خاصی دفن‌ام کنید مسئولین دچار مشکل می‌شدند. حالا رفته‌اند با سلیقه خودشان این حرم را برای او درست کرده‌اند. این چه ربطی به امام دارد؟

امام خمینی (س) شاگردانی در درس اخلاق داشت، که مبانی را دریافت می کردند، اما بیش از آن چه امام گفته بود، توانایی شرح و بسط موضوعات مطرح شده در این زمینه را نداشتند؛ بارز ترین این شاگردان شهید استاد مرتضی مطهری بوده است اما با توجه به خاطرات از امام؛ کسانی مانند آیت الله صانعی و آیت الله امجد هم در زمره شاگردان خاص امام بوده اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبرخوان قطره، تاریخ انتشار 25 آبان 97، کد مطلب: 45147238،www.ghatreh.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین