پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۶۹۹۰۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت از آغاز ثبت نام برای دریافت ارز دانشجویی برای دانشجویان ایرانی خارج از کشور در گروه علوم پزشکی خبر داد.

شعار سال: حمید اکبری قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: ثبت نام برای دریافت ارز دانشجویی برای دانشجویان ایرانی خارج از کشور که در رشته های علوم پزشکی تحصیل می کنند آغاز شد و دانشجویان می توانند با ورود به سامانه «موحد» (http://mohed.behdasht.gov.ir) مدارک خود را بارگذاری کنند.

وی افزود: دانشجویان ایرانی خارج از کشور که در رشته های علوم پزشکی و در دانشگاه های معتبر تحصیل می کنند برای دریافت ارز دانشجویی باید مدارک خود را بارگذاری کنند و مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت پس از تایید نهایی، معرفی نامه لازم بر اساس بخشنامه بانک مرکزی را در اختیار آنها قرار می دهد.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: بر اساس توافقی که با بانک مرکزی داشته ایم دو بانک عامل برای دریافت ارز دانشجویی و یا حواله ارزی برای دانشجویان گروه علوم پزشکی که در خارج از کشور تحصیل می کنند درنظر گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از هفت هزار نفر دانشجو در گروه علوم پزشکی واجد شرایط دریافت ارز هستند.

اکبری درباره میزان ارز دانشجویی که برای دانشجویان ایرانی خارج از کشور در نظر گرفته شده گفت: ارز دانشجویی بر اساس ماهانه هزار دلار به دانشجو و یا وکیل وی در موعدهای شش ماه هر نیمسال تحصیلی پرداخت می شود که در مجموع سالانه ۱۲ هزار دلار است. البته این پرداخت در ازای اقامت دانشجو در دانشگاه خارج از کشور به فرد پرداخت می شود.

وی یادآور شد: دانشجویانی که در دانشگاه های خارج از کشور شهریه پرداخت می کنند نیز با توجه به مدارکی که به بانک مرکزی و وزارت بهداشت ارائه می دهد و میزان شهریه آنها برای هر ترم مشخص است، سالانه تا سقف ۱۵ هزار دلار ارز برای شهریه دریافت می کنند که البته دریافت آن منوط به ارائه مدارک پرداخت شهریه در دانشگاه است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 26 آبان 97، کد مطلب: 4460254: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین