پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۷۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
رئیس مرکز ملی آمار ایران گفت: مشکلات کشور با اصلاح آمار حل می‌شود و جلوی خیلی از سوءاستفاده‌ها گرفته می‌شود.
شعار سال: رئیس مرکز ملی آمار ایران گفت: مشکلات کشور با اصلاح آمار حل می‌شود و جلوی خیلی از سوءاستفاده‌ها گرفته می‌شود.

امید علی پارسا در پاسخ به سؤال مبنی بر اینکه کدام‌یک از دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در بحث ارائه آمارها به مرکز ملی آمار کم‌کاری می‌کنند و علت چیست؟ گفت: اطلاعاتی در این زمینه نمی‌توانم بدهم اما در حال حاضر در حال تعامل با دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی هستیم تا این مشکل را حل کنیم.

وی درباره اینکه مشکل نهادها و دستگاه‌های دولتی درباره ارائه آمار به مرکز ملی آمار در چیست؟ تصریح کرد: اولین مشکل عدم آگاهی و عدم شناخت است؛ نگاه دستگاهی، بخشی‌نگری و بی‌توجهی به اینکه این آمار موردنیاز اداره کشور است؛ یعنی کم‌باوری و اعتقاد نداشتن به اینکه این اطلاعات آماری چقدر مفید است و می‌تواند یکجایی مؤثر باشد و مشکلات را حل کند.

رئیس مرکز ملی آمار ایران با تأکید بر اینکه این اطلاعات مفید است و می‌تواند یکجایی مؤثر باشد، توضیح: نهادها و دستگاه‌های اجرایی به علت اینکه تمرکز به انجام وظایف دستگاهی خوددارند بر این امر کوتاهی می‌کند.

پارسا در ادامه بابیان دومین دلیل عدم همکاری نهادها و دستگاه‌های اجرای تشریح کرد: موضوع دوم در عدم همکاری آماری نهادها و دستگاه‌ها بهانه‌ها و استنادهایی به برخی مواد قانونی می‌شود که ما دیتاها و ریزاطلاعاتی که از مردم‌داریم، محرمانه است و نمی‌توانیم بدهیم.

وی با اشاره به دانشگاه آزاد و آموزش عالی در بحث ارائه اطلاعات گفت: دانشگاه آزاد باید ریز، اطلاعات افرادش را در اختیار مرکز آمار قرار دهد. همه دولتی‌های دیگر هم باید این‌گونه باشد.

رئیس مرکز ملی آمار با تأکید بر اینکه با اصلاح آمار مشکلات کشور حل می‌شود و جلوی خیلی از سوءاستفاده‌ها گرفته می‌شود تصریح کرد: وقتی نظام آماری کشور اصلاح شود از کنار هم قرار دادن اطلاعات و آمارهای درست خواهیم دید که چه تناقض‌ها و چه ناسازگاری‌هایی کشف می‌شود و درنهایت آمار صحیح مشکلات کشور را حل می‌کند و جلوی خیلی از جریانات سوء گرفته می‌شود.

پارسا ادامه داد: من فکر می‌کنم برخی از ناسازگاری اطلاعاتشان می‌ترسند یا اینکه ریز داده‌هایی که ارائه می‌کنند بعضی از مشکلاتشان که تا حالا بیرون نزده بود را بیرون بریزد و برای همین موضوع ممکن است از ارائه آمار بترسند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار آنا درباره اینکه آیا آماری دارید که چند درصد از دستگاه‌ها با شما درزمینهٔ ارائه اطلاعات و آمار همکاری می‌کنند؟ اذعان کرد: قسمت اعظم دستگاه‌ها در حال حاضر با مرکز ملی آمار همکاری می‌کنند؛ ما سه‌چهار دستگاه مهم داریم که همکاری نمی‌کنند. از دستگاه‌ها و نهادها قسمت اعظمشان همراه هستند و در حال همکاری با مرکز ملی آمار هستند.

پارسا درباره اینکه کدام نهادها و دستگاه‌ها با مرکز ملی آمار همکاری لازم را ندارند و از کدام نوع نهادهای دولتی یا حاکمیتی هستند؟ گفت: درزمینهٔ عدم همکاری با مرکز ملی آمار اکثر نهادها دولتی و حاکمیتی با ما در حال همکاری هستند و درزمینهٔ عدم همکاری چند نهاد وجود دارد که کم‌کاری می‌کنند که هم‌نهادهای دولتی و هم‌نهادهای حاکمیتی هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا، تاریخ انتشار: 10 آذر 1397، کدخبر: 329908 ، www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
0
م.م77
یکی از مشکلاتی که حل میشه ایننه که بالاخره اقای روحانی میفهمه تورم تک رقمی نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین