پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۹۵
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷
سیدابراهیم امینی عنوان کرد: دولت یازدهم باید به وعده‌هایی که به ملت داده به ویژه در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامه عمل بپوشاند و آنها را با جدیت هر چه تمام‌تر پیگیری کند.

شعارسال: سیدابراهیم امینی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب روز شنبه 95/2/25 طی یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: مجلس نهم موانع و چالش‌های فراوانی در برابر اجرایی کردن برنامه‌های سازنده و تعاملی دولت یازدهم ایجاد می‌کرد اما اکنون با تغییر ترکیب مجلس این امیدواری وجود دارد بخشی از محدودیت‌های دولت تدبیر و امید برطرف شود.

در کنار این موضوع خوشایند، ترمیم کابینه با توجه به مطالبات شهروندان و براساس برنامه‌های وعده داده توسط دکتر روحانی در دوران تبلیغات ریاست‌جمهوری، باید در اولویت کاری دستگاه اجرایی قرار گیرد. دولت یازدهم باید به وعده‌هایی که به ملت داده به ویژه در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامه عمل بپوشاند و آنها را با جدیت هر چه تمام‌تر پیگیری کند تا بتواند در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 کارنامه موفقی از خود ارائه دهد و علاوه بر آن، با عملکرد مثبت و سازنده جایگاه برجسته‌ای در میان ملت از آن خود نماید.

اگردولت تدبیر وامید بخواهد به برنامه‌های وعده داده شده از سوی خود عمل کند، باید شجاعت تغییر در کابینه را در طول مدت باقیمانده نشان دهد چراکه بحث جامعه و مصلحت عمومی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

زمانی که مصلحت عمومی اقتضا کند مسئولان باید درجهت منافع و مصالح ملت گام‌های بلندی بردارند حتی اگر خودشان تمایلی به آن نداشته باشند البته لازم به ذکر است که توقع و انتظار جامعه در راستای تغییر کابینه دولت روحانی وجود دارد.

کابینه دولت در برخی حوزه‌ها از هماهنگی و توانایی لازم برخوردار نیست. گزینش افراد توانمند در یکسال باقیمانده پاسخگوی بسیاری از مسائل و مشکلات است و با این تغییرات، دولت قادر خواهد بود بخشی از برنامه‌های باقیمانده را به درستی محقق کند. در شرایط کنونی لازم است بار دیگر برنامه‌های مطرح شده توسط آقای روحانی در جلسه هیات دولت مرور شود و برای آن برنامه‌هایی که عملیاتی نشده است، برنامه‌ریزی صورت گیرد.

فلسفه انتخابات این است که مردم به برنامه‌ها و وعده‌های داده شده از سوی کاندیداها رای می‌دهند. بنابراین کوتاهی در اجرای این وعده‌ها به معنای اجحاف در حق افراد رای‌دهنده است، هر چند سنگ اندازی و مانع تراشی در اجرای برنامه‌ها نیز تضییع حق ملت قلمداد می‌شود؛ چراکه مردم به برنامه‌های مطرح شده از سوی کاندیداها رای می‌دهد.

بنابراین دولت در ابتدای شروع به کار خود باید در جهت اجرایی کردن تعهداتش گام‌های اساسی بردارد و برنامه‌های مطرح شده را در حوزه‌های مختلف تقسیم کند. حفظ عقبه رای در گرو پایبندی به تعهدات و برنامه‌هاست که این امر در تمام دنیا به عنوان اصل مهمی مورد توجه قرار دارد. عقبه رای آقای روحانی در جریانی که به ایشان رای دادند، تعریف شد در نتیجه دولت آقای روحانی باید تمام تلاش خود را در جهت حفظ عقبه رای ملت در خرداد 92 انجام دهد و نباید آن را از دست دهد. عقبه رای در گرو عملی کردن برنامه‌های دولت تدبیر و امید است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 25اردیبهشت1395، کدخبر: 13950225001002: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین