ابراهیم رضایی اظهار کرد:بر اساس دستورالعمل مصوب شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی دستورالعمل نیروهای پیمانی باید دارای شرایطی از جمله داشتن پنج سال سابقه استخدام پیمانی بوده و از طریق آزمون ماده 44 قانون مدیریت خدمات کشوری پذیرفته شده باشند.
وی داشتن متوسط امتیازات ارزشیابی سه سال آخر(در دوره پیمانی 80 کمتر نباشد) و عدم محکومیت در بندهای (ه،و،ز ) ماده 9 تخلفات اداری را از دیگر شرایط این تبدیل وضعیت برشمرد.
به گفته رضایی، کارمندانی که استخدام پیمانی آنان از طریق آزمون های نشر عمومی آگهی استخدام (ماده 44 قانون مدیریت خدمات کشوری ) نبوده باید در امتحان استخدام شرکت کرده و حد نصاب نمره را کسب کنند.
وی اضافه کرد: تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی در دوره اضافه ماموریت در دستگاه اجرایی مقصد امکان پذیر نبوده واستخدام رسمی آزمایشی آنان در دستگاه مبدا مشروط بر این است که یک سال منتهی به تبدیل وضع در مبداء اشتغال داشته و مفاد بندهای مذکور در مورد آنان رعایت شده باشد.
رییس اداره امور اداری اداره کل آموزش و پرورش ایلام گفت: در صورتی که تعداد شرکت کنندگان در سنجش صلاحیت های موضوع این ماده بیشتر از مجوز های استخدامی باشد پذیرش افراد بر اساس نمرات فضلی آنان در هر شغل خواهد بود.
رضایی شرایط تبدیل وضع استخدامی از رسمی - آزمایشی به رسمی را کسب حداقل نمره 75 از مجموع امتیازات نمونه برگ تعیین صلاحیت طی دوره های آموزشی و کسب امتیاز لازم (70 هر دوره ) و تایید گزینش برشمرد.
وی اضافه کرد: شورای راهبری توسعه مدیریت دستگاه عهده دار تشخیص صلاحیت بند الف ماده 46 قانون مدیریت خدمات کشوری است.
بیش از 12 هزار فرهنگی در استان ایلام مشغول آموزش 94 هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی هستند.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی تابناک ایلام، تاریخ انتشار: 10آذر 1397 ، کدخبر:685790 ،www.tabnakilam.ir
درمورد تبدیل وضعیت استخدامی از پیمانی به رسمی آزمایشی در آموزش وپرورش، لازم به ذکر است که آموزش و پرورش جزء نهادهای حاکمیتی است و مشمول بخشنامه تبدیل وضعیت استخدامی می باشد.
از جمله مستندات حاکمیتی بودن آموزش و پرورش می توان به بند دوم سیاست های کلی مقام معظم رهبری درایجاد تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش کشور اشاره نمود که در آن بیان شده: ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش به مثابه مهمترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایهی اجتماعی وعهده دار اجرای سیاست های مصوب وهدایت و نظارت بر آن (ازمهدکودک و پیش دبستانی تا دانشگاه) به عنوان امر حاکمیتی با توسعه همکاری دستگاه ها.
همچنین در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش هم به حاکمیتی بودن آموزش و پرورش اشاره شده است.
ولی بر خلاف مستندات موجود ظاهراً سازمان اداری و استخدامی کشور ، آموزش و پرورش را به عنوان یک نهاد حاکمیتی به حساب نمی آورد و در نتیجه مشمول بخشنامه تبدیل وضعیت قرار نمی دهد لذا خواهشمنداست مستندات فوق را در تایید حاکمیتی بودن آموزش و پرورش اطلاع رسانی فرمایید.