پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۶۴۰۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۶
اخبار آموزش و پرورش در این هفته بیشتر با محوریت توجه به جامعه دانش آموزی و ساماندهی مدارس سپری شد.

شعارسال: آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری مانند تعیین تکلیف وضعیت بیمه تکمیلی فرهنگیان، اتصال مدارس کشور به شبکه ملی اطلاعات و ورود ۱۳ هزار معلم جدید به کلاس درس از مهر ۹۸سپری شد.

تعیین تکلیف بیمه تکمیلی فرهنگیان تا هفته آینده/ معوقه ۱۰۰ میلیارد تومانی آموزش و پرورش به بیمه آتیه‌سازان

علی الهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش درباره تعیین تکلیف بیمه فرهنگیان برای دوره جدید و با توجه به اینکه دوره قبلی تا پایان مهر ماه مهلت دارد، اظهار کرد: حدود چهار شرکت بیمه‌ای برای همکاری با آموزش و پرورش برنامه دادند و با آن‌ها وارد مذاکره شدیم؛ از جمله این شرکت‌ها آتیه سازان حافظ هم بوده است که پیش از این با آن همکاری می‌کردیم.

وی ادامه داد: شرکت آتیه سازان حافظ ۲ روش بیمه‌گری و صندوقی را برای خدمات رسانی درمانی به فرهنگیان پیشنهاد کرده است همچنین شرکت‌های دیگر هم روش‌هایی را برای بیمه فرهنگیان مطرح کردند که در حال بررسی آن‌ها هستیم.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نتیجه بررسی‌ها درباره انعقاد قرارداد با شرکت‌های بیمه‌ای تا هفته آینده تعیین تکلیف می‌شود، تصریح کرد: اولویت اصلی در این قرارداد خدمات رسانی مورد قبول به فرهنگیان است، هرچند اعتبارات محدودی داریم و خدمات رفاهی بر همین اساس دچار مشکل می‌شود.

اتصال مدارس کشور به شبکه ملی اطلاعات

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات به موضوع هوشمند مدارس اشاره کرد و گفت: هوشمندسازی صرفا استفاده از ویدئو پروژکتور نیست بلکه از سه لایه تشکیل شده است.

آذری جهرمی از اتصال تمامی مدارس کشور به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: با استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات ۱۳۶ هزار بازمانده از تحصیل را به کمک آموزش و پرورش و وزارت رفاه شناسایی کردیم.

وزیر ارتباطات خطاب به نمایندگان مجلس دانش آموزی، گفت: خیلی خوب است در کنار سخنوری سطح مطالعات را بالا ببرید چرا که در این سنین بهترین شرایط را برای دریافت مطالب دارید؛ مطالبه بدون مطالعه موفق نمی‌شود و مسیر کشور را به جا‌های غلطی می‌برد.

ورود ۱۳ هزار معلم جدید به کلاس درس از مهر ۹۸/ سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش نیازمند بازنگری است

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره روند آموزش مهارت آموزان ماده ۲۸ که از طریق آزمون استخدامی امسال در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند، اظهار کرد: دوره‌های آموزشی مهارت آموزان از اول آبان ماه در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور برگزار خواهد شد و مهارت آموزان حدود یکسال در این دور‌های آموزشی شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: در دوره‌های مهارت آموزی دروسی، چون پداگوژی، روانشناسی تربیتی، ارزشیابی و کارورزی را دنبال مهارت آموزان می‌آموزند تا پس از آمادگی کامل در این دوره برای حضور در کلاس‌های درس آماده شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: دوره‌های مهارت آموزی امسال از آبان ماه آغاز و تا شهریور سال ۹۸ ادامه پیدا خواهد کرد که حدود یک سال تحصیلی را شامل می‌شود چرا که معتقدیم دوره‌های چند هفته‌ای و یک ماهه برای تربیت معلم کافی نیست و مهارت‌آموزان باید دروس تخصصی و مهارت‌های معلمی را به طور کامل و در طول زمان مناسب آموزش ببینند.

خنیفر درباره وضعیت تربیت معلم از طریق دوره‌های چهارساله گفت: از ظرفیت در نظر گرفته شده برای امسال حدود ۲۲ هزار دانشجو معلم جدید را جذب کردیم و ۴۲۰۰ ظرفیت خالی در ۱۶ رشته دوره کارشناسی داریم.

وی ادامه داد: چنانچه آموزش و پرورش و سازمان سنجش آمادگی لازم برای جذب نیرو و تکمیل ظرفیت را اعلام کنند در دانشگاه امکان پذیرش دانشجوی جدید را داریم.

تمرین دموکراسی دانش آموزان در مجلس دانش آموزی/ از نهاد صنفی و مشورتی نباید انتظار کار اجرایی داشته باشیم

کاظمی با اشاره به اینکه مجلس دانش آموزی نهادی صنفی است، بیان کرد: به جهت ماهیت، مجلس می‌تواند زبان گویای دانش آموزان باشد و انتظارات متقابل از دانش آموزان و خانواده را منعکس کند.

وی ادامه داد: شهرک‌های علمی، موضوع اعتیاد و مقابله با آن، بررسی بحران هویت، کنکور، عدالت آموزشی، مهندسی فرهنگی، رفتار‌های پرخطر، استرس زدایی از مدرسه از جمله اسنادی است که در مجلس دانش آموزی وجود داشته است و به آن پرداخته می‌شود.

کاظمی با اشاره به اینکه مجلس دانش آموزی بستر تربیتی برای دانش آموزان محسوب می‌شود، گفت: از نهاد صنفی و مشورتی نباید انتظار کار اجرایی داشته باشیم و مهم‌تر از اینکه این فعالیت بستر کار تربیتی است.

چرا فرهنگیان از دعوت به اعتصاب استقبال نکردند؟

در شرایطی قرارداریم که آمریکا با تحریم‌های اقتصادی ناجوانمردانه بیشترین فشار‌ها را بر مردم ایران روا داشته است تا به خیال خود طعم شیرین چهل سالگی پیروزی انقلاب و استقلال کشور را در کام ایرانیان تلخ کند و ابلهانه تصور می‌کند این فشار‌ها موجب می‌شود مردم انقلابی و سر افراز ما آزادی خویش را به بهای وعده نان خواهند فروخت و طوق بندگی جنایتکارانی همچون ترامپ را بر گردن خواهند آویخت تا شاید صدقه‌ای به آنان بدهد.

طبعا در این شرایط سخت، اقشار حقوق بگیر با مشکلات بیشتری مواجه هستند و در میان آنان بر جامعه معلمان که در شرایط عادی مشکلات فراوانی داشتند، عرصه تنگ‌تر و تحمل مسائل بسیار دشوارتر شده است البته پرونده مطالبات دیرین فرهنگیان از مسئولان، همچنان مفتوح است تا در شرایط مقتضی و با روش‌هایی قانونی که شایسته شاَن معلم است آن‌ها را پیگیری و تبعیض‌ها و کاستی‌های حقوق خویش را مواخذه کنند و از رئیس جمهور بپرسند چرا موارد تصریح شده در سیاست‌های ایجاد تحول که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده را در دستور کار قرار نداده است.

آذرماه؛ زمان برگزاری آزمون ا‌صلح جبرانی/ دانشجو معلم در دوره کارو‌رزی مبصر کلاس تلقی نشود

رضا کچو‌ئیان سرپرست نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان درباره وضعیت کارور‌زی دانشجو معلمان این دانشگاه و کیفیت بخشی به این واحد درسی اظهار کرد: در فرآیند اجرای کارو‌رزی مشکلاتی وجود دارد و نیاز داریم تا دانشگاه و اساتید راهنما همچنین ادارات کل آموزش و پرورش همکاری بیشتر در این زمینه داشته باشند تا کار را با کیفیت بهتری دنبال کنیم.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا اساتید کارور‌زی توانمند‌تری را به کار بگیریم تا دانشجو معلمان را بیشتر رصد کند و فعالیت آن‌ها به طور تخصصی تقویت شود در واقع نباید نگاه به دانشجو معلم در کلاس درس به عنوان یک مبصر باشد.

سرپرست نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان درباره وضعیت شرکت‌کنندگان آزمون اصلح اظهار کرد: ۱۶۰۰ مهارت آموز در آزمون اصلح برگزار شده گواهی صلاحیت دریافت نکرده‌اند و به آن‌ها تا آذر ماه فرصت داده شد تا بار دیگر شانس خود را برای پذیرفته شدن در این آزمون و حضور در کلاس‌های درس امتحان کنند.

وی افزود: چنانچه مهارت آموزان در آزمون آذر ماه نتوانند گواهی صلاحیت حرفه‌ای را دریافت کنند تعهد آن‌ها برای معلمی باطل خواهد شد و اجازه معلمی نخواهند داشت.

اجرای دوره‌های توانمند سازی تربیت بدنی برای ۷۰ هزار معلم/ تمهیدات ویژه برای برگزاری زنگ ورزش در روز‌های آلوده

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره دوره‌های توانمند سازی آموزگاران برای درس تربیت بدنی گفت: دوره توانمند سازی با همکاری و معاونت ابتدایی از تابستان امسال مورد توجه قرار گرفت و در ایام تعطیلات بیش از ۶۷ هزار معلم ابتدایی تحت پوشش این آموزش‌ها قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: اعتباراتی خوب برای پیشبرد طرح در نظر گرفته شد و تولید محتوای خوب برای این دوره داشتیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به استقبال قابل توجه آموزگاران از دوره توانمند سازی، گفت: جمعیت هدف برای این دوره بین ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار نفر است که تا کنون حدود ۳۰ درصد این هدف‌گذاری محقق شده است.

حمیدی افزود: این دوره در طول سال تحصیلی نیز ادامه خواهد داشت، تابستان سال آینده نیز برگزاری دوره‌های توانمند سازی را در دستور کار داریم تا تمامی آموزگاران دوره ابتدایی با درس تربیت بدنی آشنا شوند.

وی تصریح کرد: در نظر داریم راهنمای تدریس درس تربیت بدنی برای آموزگاران پایه‌های اول تا سوم مورد توجه قرار گیرد و آموزگاران با استفاده از این فرصت سایر دروس را نیز در قالب ورزش و بازی به دانش آموزان بیاموزند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 27مهر1397 ، کدخبر: 6703242: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
سامان دهی وضعیت فیزیکی مدارس شدیدا نیازمند رسیدگیه


س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین