پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۴۰
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
یک دیپلمات آمریکایی با اشاره به اینکه دولت باراک اوباما با نظر کشورهای عربی درباره ایران موافق نیست مدعی شد: ایران توافق هسته ای را به منظور رفع تحریم ها پذیرفت.

شعار سال: دنیس راس در مصاحبه با روزنامه الحیات با اشاره به اینکه دولت اوباما با نظر کشورهای حاشیه خلیج فارس درباره سطح تهدید ایران موافق نیست مدعی شد: ایران توافق هسته ای را به منظور رفع تحریم ها پذیرفت.

این دیپلمات آمریکایی با ادعای اینکه توافق هسته ای ایران پس از افزایش فشار علیه این کشور به دست آمد اظهار داشت: اگر این موضوع را در قبال اقدامات منطقه ای ایران انجام دهیم شاید رفتار این کشور تغییر کند.

وی با بیان اینکه اولویت دولت اوباما مبارزه با داعش است تصریح کرد: اگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به استثنای عمان این احساس را داشته باشد که امکان جلوگیری از اقدامات ایران در منطقه باشد می توان نقش این کشور را در جنگ با داعش تسهیل بخشید.

دنیس راس افزود: کشورهای عربی باید بدانند که ما تهدید ایران را همانند آنها درک می کنیم اما این ضرورتا به معنای جنگ نیابتی نیست.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه در خصوص احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: هنوز از توقعات از ترامپ مطلع نیستم؛ مشاوران وی افراد معروفی نیستند.

دنیس راس همچنین اظهار داشت که توافق هسته ای با ایران معامله ای تجاری است، نه یک تحول بنیادین.

دنیس راس پیشتر از سوی باراک اوباما به عنوان هماهنگ‌کننده امور مناسبات آمریکا و ایران منصوب شده‌ بود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ميزان، تاریخ انتشار: 27 ارديبهشت 1395، کد مطلب: 174120:www.mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین