پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۴۹۷
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۱
رئیس انجمن قطعه سازان اصفهان گفت: یکی از اصلی‌ترین راه‌حل‌های مشکل خودروسازی در ایران، خصوصی‌سازی واقعی این صنعت دانست و افزود: باید خودرو به دست مردم برسد تا بازار از این التهاب خارج شود و زمانی که خارج شد، خریدار کمتر می‌شود، خودروساز مجبور است که قیمت‌ها را کاهش دهد.

شعارسال: رئیس انجمن قطعه سازان اصفهان گفت: یکی از اصلی‌ترین راه‌حل‌های مشکل خودروسازی در ایران، خصوصی‌سازی واقعی این صنعت و انبار خودرو را برای خودروساز زیان‌آور است.

ابراهیم احمدی  بابیان اینکه صنعت خودرو در همه دنیا یک صنعتی است که خود به‌تنهایی نمی‌تواند پیشرفت کند و با تعامل با دیگر صنایع در دیگر کشورها رشد می‌کند، اظهار کرد: شرکت‌های بزرگ خودروسازی دنیا بال‌هایی دارند که توسط این بال‌ها حرکت می‌کنند.

رئیس انجمن قطعه سازان اصفهان گفت: شرکت‌های بزرگ خودروساز دنیا وسیع نیستند بلکه با شرکت‌های مختلف کار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های مختلف تحقیقاتی در سراسر جهان پراکنده‌اند و تکنولوژی دست این‌ها است، افزود: این شرکت‌ها تکنولوژی خود را به شرکت‌های مانند پژو، بنز و… می‌فروشند و اگر یک شرکت خودروساز موفق هم بخواهد در ایران فعالیت کند باید با این شرکت‌ها ارتباط بگیرد.

احمدی بیان کرد: بعد از برجام قراردادهای خوبی با شرکت‌های بزرگ خودروسازی منعقد کردیم اما باوجود تحریم‌ها قراردادهای لغو شد و عملاً خودروساز نمی‌تواند این قطار سنگین را تنهایی حرکت بدهد.

وی بابیان اینکه آینده خودروسازی کشور به تعامل با شرکت‌های صاحب تکنولوژی وابسته است و باید با آن‌ها ارتباط برقرار شود تا تکنولوژی به کشور بیاید، تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین راه‌حل‌های مشکل خودروسازی در ایران، خصوصی‌سازی واقعی این صنعت است.

رئیس انجمن قطعه سازان اصفهان ادامه داد: زمانی که صنعتی به بخش خصوصی واگذار شود، این بخش تلاش می‌کند برای تأمین ارتباط و زنده نگه‌داشتن خود تلاش کند و اگر کم‌کاری کند مانند زمان حاضر نباید دولت ورود کند.

وی با تأکید بر اینکه تولید سایپا شده یک‌هشتم گذشته شده است درحالی‌که یک نفر نیرو را تعدیل نکرده و یک روز هم حقوق‌های کارکنانشان عقب نیفتاده است، عنوان کرد: این امر فقط به این دلیل بوده که دولت پشتوانه آن است، اگر در بخش خصوصی چنین اتفاقی پیش بیایید انگیزه برای فعالیت و تلاش بیشتر می‌شود و اگر تلاش نشود سهامداران آن باید تاوان دهند.

احمدی در پاسخ به این سؤال که آیا دلیل نبود قطعه برای عدم عرضه خودرو در بازار صحیح است یا نه گفت: خیلی از قطعات موجود نیست، یک خودرو مانند ۴۰۵ بیش از ده هزار قطعه در آن وجود دارد که اگر یکی از این قطعه‌ها نباشد نمی‌تواند آن را حرکت داد.

راه اصولی خروج از مشکلات خودروسازی، خصوصی‌سازی است

وی بابیان اینکه خودرو باید به قیمت واقعی فروخته شود تا این قطار خودروسازی حرکت کند، تصریح کرد: راه اصولی خروج از مشکلات خودروسازی، خصوصی‌سازی است اما افزایش قیمت راه‌حل موقتی است.

رئیس انجمن قطعه سازان اصفهان با اشاره به تعامل با شرکت‌های بزرگ خودروسازی، بیان کرد: تعامل با دنیا باید انجام شود و نه اینکه وارد کنند محض شویم بلکه باید با تعامل قطعات موردنیاز در داخل کشور طراحی و تولید شود.

انبار خودرو را برای خودروساز زیان‌آور است

وی انبار خودرو را برای خودروساز زیان‌آور دانست و افزود: باید خودرو به دست مردم برسد تا بازار از این التهاب خارج شود و زمانی که خارج شد، خریدار کمتر می‌شود، خودروساز مجبور است که قیمت‌ها را کاهش دهد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی صاحب نیوز ،تاریخ انتشار: 22آذر 97، کدخبر: 926831،www.sahebnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین