پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۷۳۱
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶
مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌شود درسال‌های اخیر شاهد کاهش نرخ ازدواج در استان اردبیل باشیم که این امر به دلیل پیری جامعه اتفاق می‌افتد.

شعار سال: اسدالله حسن‌اده ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت:براساس آمارهای هشت ماه امسال هشت هزار و 502 مورد ازدواج به ثبت رسیده که روزانه 35 مورد و هر ساعت سه ازدواج در استان اردبیل را شامل می‌شود.

وی با اشاره به این که آمار ازدواج هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشه 5.9 درصد کاهش یافته است افزود: پیش‌بینی می‌شود درسال‌های اخیر شاهد کاهش نرخ ازدواج در استان اردبیل باشیم که این امر به دلیل پیری جامعه اتفاق می افتد.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: آمار طلاق در هشت ماهه امسال دو هزار و 165 مورد بود که طلاق در استان اردبیل نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12درصد افزایش یافته و براساس آمارهای ارائه شده روزانه نه مورد و هر چهار ساعت یک مورد طلاق در استان داریم و از لحاظ طلاق اردبیل رتبه 11 کشور را به خوداختصاص داده است.

حسن‌زاده اظهار کرد: سال گذشته 12 هزار و 730 مورد ازدواج در اردبیل به ثبت رسیده و سال گذشته 26 هزار و 679 مورد ولادت در استان داشتیم.

وی اظهار کرد: میانگین ازدواج خانم‌ها در اردبیل 23 و آقایان 28 مورد است و در هشت ماهه امسال 15 هزار و 263 مورد ولادت انجام یافته است و میزان ولادت در استان اردبیل نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6.1 درصد کاهش یافته و در هشت ماه امسال بیش از چهار هزار و 500 مورد وفات ثبت شده که کاهش 8.9 درصدی نسبت به مشابه سال گذشته داشته است.

وی تصریح کرد: براساس آمارهای ارائه شده روزانه 64 مورد ولادت در استان داریم و آمار ولادت پسران نسبت به دختران 113 به 100 است و آمار فوت مردان به زنان 124 به 100 است.

حسن‌زاده بیان کرد: بیشترین اسم در استان اردبیل تاکنون به نام علی ثبت شده است که 54 هزار و 988 مورد نام علی در استان داریم و بعد از این نام محمد، حسن، مهدی و رضا به ترتیب در رده‌های نامگذاری جزو بیشترین‌ها هستند و در بخش دختران بیشترین نامگذاری به نام فاطمه با 60 هزار و 448 مورد اختصاص یافته است که بعد از آن زهرا ،رقیه، مریم و لیلا در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی اظهار کرد: امسال بیشترین اسم در بین پسران با امیرعلی با 316 مورد و بعد از آن آیهان، ابوالفصل، امیرعباس و علی است و در بین دختران 239 مورد رتبه نخست نامگذاری را به خود اختصاص داده و نازنین زهرا و رها در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

حسن‌زاده اظهار کرد: در هشت ماهه امسال سه اسم با نام یلدا در استان ثبت شده است و 582 نفر اقدام به تغییر نام در این مدت کرده‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی سبلان ما، تاریخ 1 دی 97، کد مطلب: 79407:www.sabalaneh.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین