پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۸۲
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۹
وزیر کشور گفت: درآمد نفتی کفاف مملکت را نمی‌دهد بنابراین دو راه داریم یا باید به جذب سرمایه خارجی بپردازیم و یا منابع داخلی از مردم دریافت کنیم.

شعار سال:

عبدالرضا رحمانی‌فضلی عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد با بیان اینکه هر اقدام انسان که مبتنی بر توجیه عقلی و منطقی و شرعی باشد، موفق است، اظهار داشت:  بهترین روش برای فرهنگ‌سازی یک موضوع، اقناع است یعنی مردم فلسفه و ضرورت موضوع را درک کنند، بنابراین باید در رابطه با اقتصاد مقاومتی، فرهنگ‌سازی شود تا جایی که به گفتمان رایج تبدیل شود یعنی مردم اقتصاد مقاومتی را از ما طلب کنند همانطور که خواهان رفاه هستند.

وی افزود: ما اقتصاد را ابزار حکومت می‌دانیم و همه مردم باید از آثار کارهای اقتصادی بهره‌مند شوند نه اینکه اختلاف طبقاتی ایجاد شود.

وزیر کشور عنوان کرد: در استان لرستان باید مسئله بهره‌وری مورد توجه قرار بگیرد، برای تولید نیز برنامه ارائه شود و نیز حمایت ویژه‌ای از کارآفرینان صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: از افرادی که در حوزه مفاهیم توسعه‌ای صاحب‌نظر و البته دارای تجربه اجرایی هستند برای ایجاد کارگروه توسعه استفاده شود تا در این کارگروه‌ها مسائل توسعه، رشد کارآفرینی و بهره‌وری به صورت علمی مورد بحث قرار بگیرد.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: برای آغاز مراحل اجرای اقتصاد مقاومتی در گام اول باید بوکراسی اداری رفع شود که البته این کاری زمانبر است ولی بالاخره باید آنجام شود.

وی بیان کرد: بیش از 100 سال است که در کشور ما قانون‌گذاری انجام می‌شود و قوانین بسیار متنوع و گاهاً ضد و نقیضی هم وجود دارد، بنابراین اگر کسی بخواهد در این سیستم کار نکند، قوانین کافی برای انجام ندادن آن پیدا می‌کند و اگر کسی هم بخواهد کار کند،  قوانین و راه‌حل به اندازه کافی وجود دارد.

وزیر کشور گفت: یکی از اقداماتی که باید در راستای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی انجام شود، رفع موانع تولید و حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان است، باید مشکلات پیش روی واحدهای اقتصادی و تولیدی برطرف شود و روند صدور مجوزها تسهیل شود.

وی افزود: درآمد نفتی کفاف مملکت را نمی‌دهد بنابراین دو راه داریم یا باید به جذب سرمایه خارجی بپردازیم و یا منابع داخلی از مردم دریافت کنیم.

رحمانی فضلی عنوان کرد: اگر در لرستان بتوانید شرایطی را فراهم کنید که برای مردم این اعتمادسازی ایجاد شود که با قراردادن پول آنها در صندوق توسعه، در طرح‌های سودده مشارکت داده می‌شوند و سود مشارکت را هم که حداقل 25 درصد باشد به آنها پرداخت کنید، مردم حاضرند سرمایه‌گذاری کنند.

وزیر کشور تصریح کرد: باید جلساتی به طور پی در پی با موضوع شناخت امکانات، منبع، فرصت‌ها و نقاط ضعف و قدرت در استان تشکیل شود و ما حاضریم که در این جلسات حاضر شویم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی لازم است که مواردی مانند درون‌گرایی، برون‌زایی، مردم‌محوری، عدالت‌محوری و دانش‌بنیان مورد توجه قرار بگیرد .

رحمانی فضلی بیان کرد: برای راه‌اندازی بسیاری از مشاغل دانش‌بنیان، هزینه کمی لازم است اما سودهای خوبی از آن حاصل می‌شود که می‌تواند به رونق اقتصادی و رضایت مردم کمک کند.

وی گفت: سپاه و بسیج ‌که می‌تواند در حوزه مشاغل خرد و روستایی کار کند مانعی برای حضور آنها وجود ندارد و می‌توانند ورود پیدا کنند، اما از ما پول نخواهند، بلکه با ایده‌پردازی، ثروت خلق کنند.

وزیر کشور افزود: رسانه‌ها، علما و روحانیت، قوه قضاییه، سپاه و بسیج همه باید کمک کنند و فرهنگ عمومی مردم را در پشتیبانی و مشارکت در اقتصاد مقاومتی ارتقا دهند، مردم به بسیج اعتماد دارند، بسیج از این ظرفیت استفاده کند و مردم را به صحنه بیاورد.

وی عنوان کرد: در استان لرستان نمایشگاه کارآفرینی برپا شود و از همه کارآفرینان سراسر کشور دعوت شود تا با حضور در استان به تبادل تجربیات بپردازند و مردم نیز یاد بگیرند که چگونه می‌توان با به‌کار گیری ظرفیت‌های درونی به خلق ثروت پرداخت، ما از این کار گردهمایی کارآفرینان کشور در استان حمایت می‎کنیم و حاضریم که کار هماهنگی آن را نیز انجام دهیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 30اردیبهشت1395، کد مطلب1079637 : www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین