پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۹۱۰
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، با انتقاد از تصمیم مجلس و دولت برای افزایش سهمیه‌ها از آن تحت عنوان عاملی برای ترویج بیسوادی مدرن یاد کرد و تاکید کرد که این موضوع در حوزه پزشکی تهدیدکننده سلامت مردم است.هم‌اکنون انتظار نمی‌رود با وضع یک سری سهمیه‌، رتبه‌های اول کنکور در کنار رتبه‌های 114هزار در رشته داروسازی یا رتبه 84 هزار در رشته پزشکی بنشینند.

شعارسال: هم‌اکنون انتظار نمی‌رود با وضع یک سری سهمیه‌، رتبه‌های اول کنکور در کنار رتبه‌های 114هزار در رشته داروسازی یا رتبه 84 هزار در رشته پزشکی بنشینند.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، با انتقاد از تصمیم مجلس و دولت برای افزایش سهمیه‌ها از آن تحت عنوان عاملی برای ترویج بیسوادی مدرن یاد کرد و تاکید کرد که این موضوع در حوزه پزشکی تهدیدکننده سلامت مردم است.

سید حسن قاضی زاده هاشمی، در تشریح جزییات اظهارنظر خود مبنی بر اینکه مجلس و دولت گاهی در کار دانشگاه‌ها دخالت می‌کنند که این آسیب‌زننده است، گفت: آنچه در این مورد مدنظر بوده، دخالت‌های تکنیکی است که در امور آموزشی اختلال ایجاد می‌کند، کما اینکه در این خصوص می‌توان به موضوع سهمیه‌ها اشاره کرد که البته منظور فرزندان شهدا و جانبازان نیست.

رتبه‌های اول کنکور نباید در کنار رتبه‌ 114هزار بنشینند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ادامه داد: اگر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را مشاهده کنید، می‌بینید در برخی رشته‌ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه‌های 7، 16، 18، 21، 23، 27 و ...متعلق به فرزندان شهدا و جانبازان است و نباید در حق آنها ظلم کنیم.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون انتظار نمی‌رود با وضع یک سری سهمیه‌، رتبه‌های اول کنکور در کنار رتبه‌های 114هزار در رشته داروسازی یا رتبه 84 هزار در رشته پزشکی بنشینند.

اداره دانشگاه‌ها باید بر اساس آمایش سرزمین صورت بگیرد

این عضو کابینه دولت دوازدهم، تاکید کرد: البته در مسائل مدیریتی دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز چه در زمینه اداره و چه توسعه مکلف هستیم که واقعا آمایش سرزمین را در حوزه آموزش رعایت کنیم، در غیر این صورت بیسوادی مدرن را با دادن مجوزهای متعدد و فارغ‌التحصیلان کم سواد در کشور ترویج کردیم که این به صلاح کشور نیست.

شورای عالی انقلاب فرهنگی ساماندهی سهمیه‌ها را به سرعت اجرایی کند

وی خاطرنشان کرد: این موضوع حداقل در حوزه من که با جان مردم سروکار داریم به ضرر سلامت آنها است و در این مورد هم نمی‌توانیم بگوییم دامن دولت مبری از خطا بوده است، بنابراین هم مجلس و هم دولت که در برخی موارد سهم مجلس همچون موضوع سهمیه‌ها بیشتر است باید این روند را اصلاح کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یادآور شد: ما امیدواریم که شورای عالی انقلاب فرهنگی دستور رئیس جمهور مبنی بر ساماندهی سهمیه‌ها را هر چه سریعتر اجرایی کند، به نحوی که از حقوق اکثریت مردم مراقبت شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی عصر ایران، تاریخ انتشار:1 دی 1397 ، کدخبر:645897 ،www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین