پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۷۸۷۵۰
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
شواهد حاکی از آن است که مسئولین به دلیل مسائل تشریفاتی مثل کم بودن تعداد شرکت‌ها برای مناقصه، این موضوع را به زمانی دیگر موکول کرده و جان دانشجویان را به خطر انداخته‌اند.

شعار سال: حادثه تصادف دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات، می‌توانست هیچ گاه و هیچ روزی در این دانشگاه رخ ندهد اگر برخی مسائل به ظاهر کوچک، به چشم مسئولین بزرگ و مهم می‌آمد.

پیگیری خبرنگار ما حاکی از این است که به شرکت پیمانکاری حمل و نقل دانشگاه، بارها هشدار داده شده، اما این شرکت به آن اهمیتی نداده است. با این وجود این فسخ نکردن قرار داد با شرکت حمل و نقل و برگزار نکردن مناقصه تنها دلیل اهمال کاری مسئولین دانشگاه نمی‌باشد، بلکه طبق گفته مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو‌های تهران؛ اتوبوس حادثه دیده معاینه فنی نداشته و فرسوده بوده است.

تعداد بازدید : 5

تمام این مسائل در حالی رخ داده است که دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات کمتر از ۲۰ روز پیش در جشن ۱۶ آذر، روز دانشجو، فرسودگی اتوبوس‌های حمل و نقل دانشگاه را با مسئولین مطرح کرده و خواستار اصلاح این وضعیت شدند. وقتی دلیل این اهمال کاری از آنان پرسیده می‌شود، پاسخ می‌دهند که، هرزمان قرار بر مناقصه با شرکت‌های حمل و نقل می‌گذاشتیم تعداد به حد نصاب نمی‌رسید و این مناقصه برگزار نمی‌شد.

پاسخ عجیب رئیس واحد علوم تحقیقات به انتقاد دانشجویان در مورد فرسودگی اتوبوس‌ها/ تشریفات برگزاری مناقصه کار دست مسئولین داد! + فیلم

در مصاحبه سال گذشته نشریه دانشجویی بسیج دانشجویی علوم تحقیقات با مسئول ترابری، وی اظهار داشته است: به اتوبوس‌ها نمی‌توان فرسوده گفت، شاید مستهلک باشند اما فرسوده نیستند!

شواهد حاکی از آن است که مسئولین به دلیل مسائل تشریفاتی مثل کم بودن تعداد شرکت‌ها برای مناقصه، این موضوع را به زمانی دیگر موکول کرده و جان دانشجویان را به خطر انداخته‌اند.

طهرانچی درباره این حادثه گفت: خبر مشکل داشتن ترمز اتوبوس که بعد از سانحه در حال انتشار است به هیچ وقت قبل از حادثه شنیده نشده بود.

وی افزود: من هم می‌دانم که جای دانشگاه علوم و تحقیقات مناسب نیست،‌ من هم می‌دانم که گاردریل باید زده شود. من هم معتقد هستم که پیچ‌های دانشگاه بسیار تند است اما باید با کارشناسی کار انجام شود. حتی اگر گاردریل هم بزنیم پیچ‌ها بسیار تند است. در برخی از قسمت‌ها پیچ‌ها حدود 90 درجه است.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: نکات بسیار جدی است که باید دنبال شود. من صرفاً‌ مسئول علوم و تحقیقات نیستم، حدود 400 واحد در کل کشور دارم. علوم و تحقیقات یکی از واحدها است. اینکه دیروز سریع خودم را به دانشگاه علوم و تحقیقات رساندم به دلیل این بود که سازمان مرکزی در جنب ساختمان علوم تحقیقات است به همین دلیل سریع رفتم.

طهرانچی با اشاره به اینکه به پیمانکار وقت هشدار داده شده بود گفت: در این مدت دو ماهه مدیریت وقت، حدود چهار اخطار صریح در رفتار راننده‌ها به پیمانکار داده شده بود.حتی نامه‌ای داده بودند که اگر مفاد قرارداد رعایت نشود، قرارداد لغو و مناقصه جدید برگزار شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار 6 دی 97، کد مطلب: 734461، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین