پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۸۰۲۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
موضوع خودروهای دپو شده در گمرک در جلسه یکشنبه نهم دی دولت مطرح و تعیین تکلیف آن تصویب شده اما قرار است برای تصویب نهایی در جلسه آتی سران قوا نیز مطرح و مصوبه آن را نیز دریافت کند.

شعار سال: سرپرست سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه به زودی نتیجه جلسه سران سه قوا در مورد ترخیص خودروهای مانده در گمرک اعلام می‌شود، گفت: در صورت موافقت سران قوا، شرایط خاصی برای ترخیص تعیین می‌شود.

محمدرضا مودودی در مورد ترخیص خودروهای مانده در گمرک، گفت: با توجه به اینکه این خودروها در گمرک در حال متروکه شدن است، طرح ترخیص خودروها، توسط سازمان‌های مربوطه و گمرک جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد شده است.

وی با بیان اینکه دولت با تعیین تکلیف خودروهای مانده در گمرک موافقت کرده است، افزود: بخشی از این خودروها به صورت قانونی وارد شده است و بخشی دیگر دارای پرونده قضایی است بنابراین باید قوه قضائیه هم در مورد خودروهای مانده در گمرک که دارای پرونده قضایی است، نظر دهد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه در مجموع مقرر شده تا درباره تمامی خودروهایی که در گمرک مانده تعیین تکلیف شود، بیان داشت: در جلسه سران سه قوه در این مورد تصمیم‌گیری می‌شود و نتیجه آن در همین هفته اعلام می‌شود.

مودودی بیان داشت: در صورت موافقت سران سه قوه با ترخیص این خودروها از گمرک احتمالا شرایط خاصی از جمله پرداخت عوارض و حقوق گمرکی برای ترخیص این خودروها تعیین می‌شود.

ترخیص خودرو‌های دپو شده در گمرک تا چند روز آینده

همچنین در خبر دیگر یک مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت از تعیین تکلیف خودروهای دپو شده در گمرک تا چند روز آینده خبر داد.
این مقام مسئول که خواست نامش فاش نشود گفت: موضوع خودروهای دپو شده در گمرک در جلسه یکشنبه نهم دی دولت مطرح و تعیین تکلیف آن تصویب شده اما قرار است برای تصویب نهایی در جلسه آتی سران قوا نیز مطرح و مصوبه آن را نیز دریافت کند.


وی افزود: بر این اساس قرار است خودروهایی که با ارز 4200 تومانی وارد شده تفاوت آن پرداخت و سپس ترخیص شود. همچنین آن دسته از خودروهایی که برخی شرکت ها با ثبت سفارش غیرقانونی وارد کردند اما از مشتریان پیش ثبت نام کردند نیز از گمرک ترخیص و به مشتریان تحویل شود اما واردکنندگان که به صورت غیرقانونی ثبت سفارش کردند باید مراحل دادرسی را طی و مجازات قانونی را تحمل کنند.


این مقام مسئول گفت: با ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک، شرکت های واردکننده خودرو بتوانند به بیشتر تعهدات خود در قبال مشتریان عمل کنند و دوره انتظار مشتریان برای دریافت خودرو کوتاه شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ 12 دی 97، کد مطلب: 647616:www.asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
0
اینا خودشون دستشون باهم تو یه کاسه س
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین