پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۸۰۳۱۶
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به وجود بنیادی تحت عنوان بنیاد آرشام در پیش از انقلاب و مصادره آن توسط وزارت آموزش و پرورش، گفت: نمایندگان به دلیل شفافیت در هزینه کرد املاک و دارایی‎‌های این بنیاد خواستار اعمال ماده ۲۳۴ شدند.

شعار سال: محمدمهدی زاهدی با اشاره به تشکیل کمیته هفت نفره‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در اجرای موضوع نحوه مدیریت بنیاد آرشام در آموزش و پرورش که تعدادی از نمایندگان خواستار اعمال ماده 234 شدند، اظهار کرد: این بنیاد پیش از انقلاب اسلامی با اهداف توسعه فرهنگی توسط آقای آرشام و همسرش ایجاد شده که در اساسنامه آن نیز اقداماتی نظیر مدرسه سازی قید شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه این بنیاد پس از پیروزی انقلاب اسلامی به وزارت آموزش و پرورش واگذار شد، گفت: البته در همان زمان، اختلافی بین آموزش و پرورش و بنیاد مستضعفان برای اداره املاک و دارایی‌های این بنیاد وجود داشت که نهایتا این بنیاد به وزارتخانه منتقل ارائه شد.

وزارت آموزش و پرورش بنیاد آرشام را رها کرد

وی ادامه داد: در حال حاضر شواهد و قرائن نشان می‌دهد که وزارت آموزش و پرورش از اداره این مجموعه شانه خالی کرده و املاک و دارایی‌‌های این مجموعه‌ به استان واگذار شده است و این بنیاد با عنوان بنیاد قدس تغییر نام میدهد و به موازات آموزش و پرورش به فعالیت‌های اقتصادی می‌پردازد که مشخص نیست که درآمدهای حاصل از این و املاک بنیاد آرشام چگونه فروخته و هزینه شده است.

تمام نیازهای آموزش و پرورش کرمان فقط با فروش املاک بنیاد آرشام تأمین می‌شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: فقط با فروش درآمدهای ناشی از فروش املاک بنیاد آرشام که عمده آن در استان کرمان است، می‌توان تمام نیازهای آموزش و پرورش استان را تأمین کرد و در حال حاضر به همین دلیل خواستار اعمال ماده 234 شدیم تا حسابرسی دقیقی بر اموال آموزش و پرروش صورت گیرد و مشخص شود که اموال و دارایی‌های بنیاد موسوم به آرشام در چه بخشی هزینه شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار 12 دی 97، کد مطلب: 413963، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین