پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۸۱۶۹۵
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
مسئولین سابق و فعلی وزارت علوم و بهداشت به این نکته توجه نکرده‌اند که شاید عده‌ای بخواهند از دانشجویانی که دغدغه علمی و فرهنگی دارند سوءاستفاده سیاسی کنند.

شعارسال:مسئولین سابق و فعلی وزارت علوم و بهداشت به این نکته توجه نکرده‌اند که شاید عده‌ای بخواهند از دانشجویانی که دغدغه علمی و فرهنگی دارند سوءاستفاده سیاسی کنند.

استعفای وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حواشی بسیاری داشت تا آنجا که این حجم از تغییر و تحولات کنونی وزارت بهداشت پس از قاضی‌زاده هاشمی نشان داده که ایرادات فراوانی به این وزارتخانه وارد است. نکته مهم اینجاست که تقریباً در فضای دانشگاهی بسیاری از دانشجویان و اساتید نیز به عملکرد وزیر بهداشت، پول‌پاشی‌ها و فاصله طبقاتی ایجادشده در دانشگاه اعتراض کردند اما در این میان عده‌ای درصددند تا با آلوده کردن فضا و قربانی کردن دانشجویان به نفع مطامع سیاسی خود، وزیر سابق بهداشت را برای مراحل بعد آماده کنند.

روز دوشنبه خبرگزاری ایرنا که مدیرمسئول فعلی آن معاون سابق فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بیانیه‌ای را تحت عنوان «بیانیه ۴۱ انجمن دانشجویی در حمایت از وزیر بهداشت» منتشر کرده است. با نیم‌نگاهی به خبر مذکور و موضع‌گیری سیاسی در بیانیه مذکوراین سؤال در اذهان عمومی به وجود می‌آید که چه کسانی می‌خواهند دانشجویان را به نفع خواسته‌ها سیاسی خود قربانی کنند؟

در بخشی از این بیانیه آمده است: «امیدواریم همچنان صدای سازها را از دانشگاه‌های مختلف بشنویم و نشریات همچنان با آزادی بیان بتوانند بنویسند» علاوه بر این در پایان همین بیانیه ضمن خطاب دادن حسن روحانی نوشته‌شده است: «ما همچنان امیدواریم که با عقلانیت راه را برای مردان سخت‌کوش باز نگه‌دارید که اگر این اتفاق نیفتد امید و اعتماد به دولت کاهش پیدا خواهد کرد».

نکته جالب‌توجه اینجاست که بیشتر امضاکنندگان این بیانیه، کانون‌های فرهنگی و هنری و انجمن‌های علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستند؛ انجمن‌ها و کانون‌هایی که با توجه به اساسنامه و آیین‌نامه‌هایشان اجازه فعالیت سیاسی و موضع‌گیری ندارند بااین‌همه جای سؤال است که مسئولین سابق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که در سمت مدیریت رسانه‌های دولتی حضور دارند به این نکته توجه نکرده‌اند که شاید عده‌ای بخواهند از این دانشجویانی که دغدغه علمی و فرهنگی دارند سوءاستفاده کنند.

اکنون سؤال اینجاست که استفاده از دانشجویانی که بدون نگاه سیاسی و صرفاً با دغدغه‌های فرهنگی و هنری و علمی به فعالیت می‌پردازند چه نقشی می‌تواند برای افرادی که می‌خواهند جایگاه سیاسی خود را حفظ کنند ایفا کند؟ به نظر می‌رسد انتقادهای تند تشکل‌های دانشجویی با نگاه‌های مختلف سیاسی از وزیر بهداشت وعدم همراهی اکثریت بدنه دانشجویی با وی،مسئولین دانشگاهی را برآن داشته تا کانون‌ها و انجمن‌ها را به سمت این مسیر هدایت کرده و از آن‌ها بهره‌برداری سیاسی کنند درحالی‌که تمام هم‌وغم در یک دانشگاه باید اعتلای فرهنگی،هنری و علمی توسط کانون‌ها و انجمن‌های علمی و به دست دانشجویان باشد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز باید بتواند با ایجاد بازویی، نظارت بر نقض قوانین مصوب خود را که توسط برخی مسئولین دانشگاه اتفاق می‌افتد، افزایش دهد تا عده‌ای سودجو نتوانند از کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی برداشت سیاسی کنند چراکه این فضا می‌تواند فرهنگ و هنر در دانشگاه را به قتلگاه و پرتگاه تبدیل کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار20 دی 97، کدخبر: 351239 ، ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین