پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۴۴۵
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه در پنج استان کشور در هیئت دولت تصویب شد.
شعار سال: اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه در پنج استان کشور در هیئت دولت تصویب شد.

هیئت وزیران در جلسه امروز خود به ریاست حجت الاسلام روحانی رییس جمهوری، با اختصاص اعتبار و کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات و بازسازی اماکن مسکونی و تأسیسات زیربنایی خسارت دیده ناشی از سیل و توفان در استان های تهران، زنجان، قم، گلستان و آذربایجان شرقی موافقت کرد.

* گزارش سازمان برنامه و بودجه درخصوص برنامه تولید و اشتغال

در ادامه جلسه امروز هیئت دولت، سازمان برنامه و بودجه کشور گزارشی از برنامه تولید و اشتغال در قانون بودجه سال ۱۳۹۷ و لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ به هیئت وزیران ارایه داد.

این گزارش، با اشاره به وضع موجود بازار کار ایران، ضمن ارایه نمای کلی بازار کار ایران در سال ۱۳۹۶ اذعان می دارد در پاییز سال ۱۳۹۷ نرخ بیکاری به ۱۱/۷ درصد کاهش یافته است.

گزارش مذکور در ادامه به بیان برنامه های تولید و اشتغال مورد تفاهم می پردازد که از جمله آنها می توان به طرح های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی در مناطق شهری و روستایی، طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، طرح مشوق بیمه سهم کارفرمایی، طرح مهارت آموزی در محیط کار، توسعه و حمایت از مشاغل خانگی، حمایت از واحدهای اقتصادی مشکل دار موجود برای حفظ و صیانت از اشتغال موجود و کمک به احیای بافت های فرسوده (۱۰۰ هزار واحد مسکونی) اشاره کرد.

برنامه های تولید و ایجاد فرصت های شغلی بر مبنای رسته فعالیت های اولویت دار بخش کشاورزی، برنامه ارتقای توان تولید ملی و تثبیت اشتغال در قالب بازسازی، نوسازی و سرمایه در گردش واحدها، پروژه ارتقای معیشت مناطق مرزی از طریق توسعه باغات در استان های مرزی، برنامه تکمیل طرح های نیمه تمام، توسعه واحدهای صنعتی و معدنی، توسعه سرمایه گردش واحدها، توسعه خوشه های صنعتی و خدمات کلینیکی، کسب و کارهای رسانه ای و تولید محتوای دیجیتالی و کسب و کارهای فرهنگی و هنری، از دیگر برنامه های ارایه شده برای تولید و اشتغال هستند.

* اعلام نظر دولت درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس

هیئت وزیران در ادامه، ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده خود را برای پیگیری موضوع تعیین کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 23 دی 1397، کدخبر: 4512125 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین