پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۱۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱
نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ با بیان اینکه ضعف بودجه نویسی کم توجهی به بودجه شرکت های دولتی است گفت: با توجه به اینکه بسیاری از شرکت ها هزینه های زیادی را به دولت تحمیل کرده اند، در بودجه سال ۹۸ افزایش ۵۰ درصدی بودجه شرکت های دولتی توجه شده است.

شعارسال: نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ با بیان اینکه ضعف بودجه نویسی کم توجهی به بودجه شرکت های دولتی است گفت: با توجه به اینکه بسیاری از شرکت ها هزینه های زیادی را به دولت تحمیل کرده اند، در بودجه سال ۹۸ افزایش ۵۰ درصدی بودجه شرکت های دولتی توجه شده است.

علی اصغر یوسف نژاد نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 98 مجلس درباره مهمترین جهت گیری های بودجه گفت: مهمترین جهت گیری ها باید در جهت جنبه های حمایتی از قشر متوسط و ضعیف جامعه باشد و وجه اجتماعی نیز لحاظ شود که البته دولت برای همسان سازی حقوق ها و افزایش حقوق ها برنامه هایی پیشنهاد کرده است که تجمیع نقطه نظرات و تصویب نهایی در کمیسیون تلفیق و صحن علنی خواهد بود اما بیشتر باید انضباط و شفافیت مد نظر باشد.

وی گفت: وجوه مختلف بخش اقتصادی، تولید، صنعت، بخش های فرهنگی و آموزشی نیز مورد توجه کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس خواهد بود ولی ما بیشتر به دنبال مدیریت مصرف و منابع بودجه باشد تا درامد ها در جهت تحقق و واقع بینانه باشد.

یوسف نژاد درباره تاثیر متغیرها بر بودجه گفت: طبق سیاست هایی که دولت اعلام کرده است،کاهش فقر مطلق، توجه به اشتغال و کنترل تورم سه مسئله اساسی است که در بودجه به دنبال آن است و تصمیمات مجلس نیز بر اقتصاد و اجتماع متمرکز خواهد شد. تحقق شاخص های کلان مثل تورم و نسبت های بودجه ای و جهت دهی نقدینگی به سمت تولید و اقتصاد مولد نیز مورد توجه است.

وی افزود: در تبصره 19 نیز استفاده از مشارکت مردمی در بهره برداری و تکمیل پروژه های نیمه تمام برای ایجاد اشتغال دیده شده است که یکی از نکات مثبت بودجه سال آینده است.

او درباره افزایش درامد بودجه شرکت های دولتی نیز گفت: یکی از نقاط ضعف بودجه نویسی این بوده که به بودجه شرکت های دولتی کمتر توجه شده است. با توجه به اینکه بسیاری از شرکت ها هزینه های زیادی را به دولت تحمیل کرده اند، در بودجه سال 98 افزایش 50 درصدی درامد بودجه شرکت های دولتی توجه شده است. امسال تاکید شده در کمیسیون تلفیق بررسی اجمالی به بودجه شرکت های دولتی مثل شرکت ملی نفت و گاز داشته باشیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 27دی 1397 ، کدخبر1925079 :www.tasnimnews.com ،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
0
0
ناکارامدی دولت است این بحران بودجه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین