پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۸۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۳
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به کمبود ۲۱ قلم دارو در کشور، در عین حال گفت: در زمینه داروی بیماران خاص و عمومی در دهه فجر، ۴۰ داروی جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

شعارسال: دکتر مهدی پیرصالحی در مورد داروهای جدید بیماران گفت: در زمینه‌های مختلف دارویی اعم از داروی بیماران خاص و عمومی در دهه فجر، ۴۰ داروی جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: همچنین در بحث مواد اولیه نیز اقداماتی در دست انجام است؛ به طوری که در بخش‌های مختلف دارویی، با این اقدام سعی خواهیم کرد در بحث داروهای خارجی که در بازار بوده، کاهش قیمتی محسوسی ایجاد شود.

رئیس سازمان غذا و دارو تأکید کرد: در داروهای عمومی تا ۳۰ درصد و داروهای بیماران خاص حداقل ۴۰ درصد کاهش قیمت خواهیم داشت که البته در برخی موارد، این کاهش قیمت به ۶۰ درصد نیز می‌رسد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، پیرصالحی درباره کمبودهای دارویی اظهار داشت: قطعا تحریم‌ها مشکلاتی ایجاد می‌کند به طوری که در حال حاضر با کمبود ۲۱ قلم دارو مواجه هستیم اما تمام دست‌ اندرکاران صنعت دارویی کشور تلاش می‌کنند تا کمترین اختلاف ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا کمترین کمبود دارویی را در کشور داشته باشیم، گفت: سعی می‌کنیم تا هم دارو باشد و هم با قیمت مناسب عرضه شود، اما در برخی شرایط ترجیح می‌دهیم مقداری قیمت‌ را اصلاح کنیم تا بتوانیم آن دارو را در بازار عرضه کنیم. در چنین شرایطی شاید کمی قیمت‌ها تغییرکند، اما قطعا به قیمت خارجی نخواهیم رسید.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 30دی 1397 ، کدخبر:97102915710 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
0
با آرزوی خود اکتفایی هرچه بیشتر کشور عزیزمون در زمینه دارو و غذا و پزشکی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین