پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۷۸۱
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
محمود باقری گفت: تا قبل از انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری این استان ناشناخته بود و آنچکه هم موجود بود فاقد زیرساخت های لازم بود ولی به برکت انقلاب امروز پیشرفت های مهمی در حوزه گردشگری حاصل شده است.

شعار سال: نشست خبری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویر احمد عصر امروز به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران در اداره کل آن مجموعه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.


در این مراسم محمود باقری با اشاره به دستاورده های انقلاب اسلامی گفت: از همه اصحاب رسانه حاضر در جلسه که سعی می کنند با روشنگری، هدایت مردم، و برداشت ها از موضوعات مختلف به مردم آگاهی بخشیده تا راه را از بی راهه مشخص شود، تشکر می کنم.


وی بیان کرد: پیشاپیش فرا رسیدن دهه فجر را تبریک عرض می کنم، در این راستا مردم با آمدن در صحنه ها سبب پیروزی و تثبیت انقلاب و همچنین خنثی سازی همه آشوب ها و توطئه ها شدند.

وی اظهار کرد: رهبری جامعه سبب تشخص حق از باطل می شود و همچنین سبب می شود مسیر بهتر تشخیص داده شود، در شرایط حاضر امروز چهلمین سال انقلاب را جشن می گیریم و بر اساس یک دین انقلاب را به پیروزی رساندیم و با مکتب اسلامی سعی شد به اهداف انقلاب نزدیک شویم، امروز چهلمین سالگرد انقلاب را پیش رو داریم و در رشد شاخصه ها به نسبت سایر کشورها جلوتر حرکت می کنیم و در این رابطه باید نسل امروز که مشکلات و جنگ را ندیده است را آگاه کنیم.

باقری گفت: همه شما آگاه هستید که قبل از انقلاب با بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست، در حوزه گردشگری چند مورد مجتمع جهانگردی، جلب سیاح را به صورت کارکردی و همچنین آبشار و چشمه بلقیس وجود داشت اما زیر ساختی نبود و در قبل از انقلاب استان ناشناخته بود، امروز هتل ها. آپارتمان ها توسط دولت و بخش خصوصی، سه میلیون گردشگر در سال فضاهای مختلف گردشگری استان اسکان پیدا می کنند ، پروژه های اشتغال روستایی در حدود ۱۰ میلیارد ریال، و ۵۰ میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی دریافت شده، چند مورد پروژه که مشکلاتی نظیر زیر ساخت، مرمت وجود داشت، ۷۰۰ مورد آثار ثبتی داشتیم و در حوزه صنایع دستی ۵۰ کارگاه، ۹۰۰۰ کارت صنایع دستی صادر شده است.


وی بیان کرد: یکی از برنامه ها بحث جشنواره برفی، در پیست اسکی کاکان بوده، و به شکل حرفه ای، آماتور و نیمه حرفه ای در محورهای مختلف کودکان و بزرگسالان برگزار می شود.

باقری حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری را از اهداف استان دانسته و عنوان کرد: استان ما آمادگی دارد که بتواند بخشی از توانمندی های خود را ارائه کنند و در محل برگزاری نمایشگاه صد مترمربع فضا خریداری شده، که در این رابطه از ادارات استان در این زمینه صورت گرفت اما هیچکدام استقبالی توسط آنها ادارات صورت‌ نگرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی گفت: در بحث نمایشگاه صنایع دستی را به صورت منطقه ای برگزار کردیم و این مورد در کهگیلویه برگزار شده و در گچساران برگزار خواهد شد و از همه هنرمندان برای حضور در این نمایشگاه دعوت می کنیم و ابهامی در نمایشگاه دهدشت بود، تقویمی در کار گروه استان داشته و درخواستی برای حل مشکلات را دادیم، مجموعه فرماندار وهمکاران دستور دادند در شورای صنفی نمایشگاه برگزار شود اما ما معتقد بودیم نمایشگاه جدا شود و به علت نبود مکان، نمایشگاه ما را در سوله برگزار کردند، و با توجه به اختیارات آنها نمایشگاه آنها برگزار شد اما میراث فرهنگی برگزار نشد.


وی بیان کرد: از جمله فعالیت ها بحث پیگیری اعتبارات چهار میلیارد و دویست میلیون تومان اعتبار به نسبت جمعیت استان بوده و جذب شده است، استفاده از شورای برنامه ریزی برای پیگیری پروژه های گردشگری در بخش خصوصی پیگیری و در شورای برنامه ریزی تعیین کاربری شده و بخش خصوصی می تواند فعالیت خود را آغاز کند.

وی ادامه داد: در مبحث بودجه ریزی عملیاتی، معاون استاندار بر پیگیری این موضوع تاکید داشت و اولین دستگاه میراث فرهنگی بود که موفق شد این مسئله را محقق کند.

وی اظهار کرد: در بحث اشتغال زایی در کشور رتبه سوم را کسب کردیم. در سال جدید اولین استان هایی بودیم که جلسه خدمات سفر را برگزار کردیم و درصدد شناسایی مشکلات و معضلات این موضوع هستیم.

باقری گفت: پنج طرح در دهه فجر با اعتبار ۱۳۸ میلیارد ریال و افزون بر ۶۲ نفر اشتغال زایی در بر خواهد داشت، و هتل دال دنا، کمپ سی سخت، مجتمع اقامتی بهنام جو را در برنامه خواهیم داشت و افتتاح خواهیم کرد.

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:





شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه خبری تحلیلی صبح زاگرس، تاریخ 9 بهمن 97، کد مطلب: 115138:www.sobhezagros.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین