پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۷۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
شاخص : نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجس شورای اسلامی گفت: استان شدن قزوین یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب در این استان بود که توانست زمینه جهش و رشد بیش از گذشته قزوین را فراهم سازد.

شعار سال : شاخص : نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: استان شدن قزوین یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب در این استان بود که توانست زمینه جهش و رشد بیش از گذشته قزوین را فراهم سازد.

داوود محمدی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در حالی به چهلمین سالگرد پیروزی خود رسیده است که علی رغم هجمه همه‌ جانبه استکبار جهانی و تحریم‌های ناجوانمردانه، دستاورد‌ها و پیشرفت‌های آن در عرصه داخلی و بین‌المللی به وضوح نمایان است.

وی افزود: هر روز بر پیشرفت و عظمت انقلاب اسلامی افزوده می‌شود، بنابراین پیشرفت ایران اسلامی در طول این چهار دهه بر کسی پوشیده نیست.

رئیس کمیسیون اصل نود گفت: مهمترین دستاورد انقلاب، عزت‌مندی و استقلال کشورمان است و همین استقلال باعث شده تا پیشرفت‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف داشته باشیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجس شورای اسلامی افزود: به نوعی آنچه که در این۴۰ سال انقلاب اتفاق افتاده شاید چندین برابر با کل تاریخ کشور ایران است.

وی ادامه داد: ما توانسته‌ایم در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت، خطوط ریلی، دانشگاه‌ها و ترویج دانش، آزاد راه‌ها و بعضی جاده‌ها رشد چشمگیری داشته باشیم.

محمدی ابراز کرد: در برخی حوزه‌ها مانند IT و فناوری اطلاعات رشد قابل توجهی نسبت به گذشته داریم و در مواردی مانند پرتاب ماهواره، علوم و فنون، نانو تکنولوژی، بیوتکنولوژی، دانش هسته‌ای فضای سایبری، حمل موجود زنده به فضا، ساخت پهپاد و موشک‌های رادار گریز و نقطه زن و دور برد، ساخت زیردریایی و تقویت بنیه دفاعی جایگاه خوبی کسب کردیم و اکنون جلوتر از سند چشم‌انداز حرکت می‌کنیم.

حضور بیش از ۱۲۰هزار دانشجو در استان قزوین

رئیس کمیسیون اصل نود بیان کرد: استان قزوین نیز مانند سایر نقاط کشور در طول چهل سال بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی توانسته رشد قابل توجهی داشته باشد.

وی اضافه کرد: شاید بتوان گفت استان شدن قزوین یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب در این استان بود که توانست زمینه جهش و رشد بیش از گذشته قزوین را فراهم سازد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجس شورای اسلامی افزود: در زمینه توسعه علمی، تعداد دانشگاه‌ها و دانشجویان استان با قبل از انقلاب به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

محمدی افزود: قزوینی که در آن مقطع دارای چند دبیرستان و یک دانشکده بود حالا به منطقه‌ای تبدیل شده است که دارای بیش از۱۲۰ هزار دانشجو، بیش از ۶۰ دانشگاه و یک دانشگاه بین المللی است و تعداد قابل توجهی دانشجوی خارجی در این استان تحصیل می‌کنند.

رئیس کمیسیون اصل نود تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تواسنته است به قطب روبوکاپ در منطقه تبدیل شود.

وی ادامه داد: در سطح کشور تعداد دانشگاه‌ها  از ۲۸ دانشگاه به بیش از ۲۵۰۰ مرکز آموزشی رسیده و اکنون ۲۶۰ دانشگاه جامع در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال فعالیت هستند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۸ دانشگاه ما جزو دانشگاه‌های برتر جهان هستند، گفت: امروز ۲۰۰ محقق و دانشمند ایرانی جزو یک درصد محقق و دانشمند برتر جهانی هستند.

محمدی خاطرنشان کرد: از حدود ۲۵۰هزار دانشجو سال‌های قبل از انقلاب اسلامی، ۴۰ درصد در خارج از کشور مشغول تحصیل بودند، اما امروز با حدود ۴ و نیم میلیون دانشجو، ۵۳ هزار دانشجو در خارج از کشور شاغل به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: همچنین  حدود ۷۰۰ مدال المپیادهای بین‌المللی توسط دانش‌آموزان و دانشجویان کشورمان کسب شده است.

رئیس کمیسیون اصل نود گفت: به برکت انقلاب اسلامی استان قزوین در عرصه سلامت، توسعه شبکه بهداشت درمانی و توسعه تخت‌های بیمارستانی دانشگاه‌های علوم پزشکی، تامین اجتماعی و هیات علمی پیشرفت قابل توجهی داشته است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجس شورای اسلامی یادآور شد: آن زمان کشور و استان در شرایطی قرار داشت که پزشکان خارجی که عمدتا هندی بودند اقدام به درمان مردم می‌کردند؛ امروز امید به زندگی افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: امروز با ساخت بیمارستان‌های جدید و افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی به بیش از چهار برابر، راه اندازی بخش‌های تخصصی، کاهش مرگ و میر نوزادان، افزایش تعداد خانه‌های بهداشت روستایی، مراکز بهداشتی درمانی شهری، توسعه آب شرب سالم در شهرها و روستاها وضعیت بهداشت و درمان استان رشد قابل توجهی کرده است.

محمدی تصریح کرد: جمعیت روستایی تحت پوشش سیستم‌های مطمئن آب‌رسانی از دو میلیون نفر در سال ۵۷ به بیش از ۱۷ میلیون نفر رسیده است.

شهرک‌های صنعتی قزوین پس از انقلاب به ۲۰مورد افزایش یافت

رئیس کمیسیون اصل نود عنوان کرد: در بخش کشاورزی قبل از انقلاب اسلامی دولت تنها توان تأمین موادغذایی برای ۳۳ روز کشور را داشت و عمده نیازمندی‌ها وارد می‌شد.

وی ادامه داد: اکنون ۹۰ درصد مواد غذایی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود؛ همچنین ارزش افزوده بخش کشاورزی رشد ۳۰۰ درصدی دارد و تولیدات محصولات کشاورزی نزدیک به ۷ برابر شده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجس شورای اسلامی گفت: تولید محصولات کشاورزی از ۱۸ میلیون تن به ۱۲۰ میلیون تن رسیده است و دشت قزوین پس از انقلاب اسلامی به قطب کشاورزی کشور تبدیل شده است.

محمدی تصریح کرد: در زمینه تولید محصولات کشاورزی در سطح استان توانسته‌ایم به رشد قابل توجهی دست یابیم.

رئیس کمیسیون اصل نود بیان کرد: در بخش صنعت نیز قبل از پیروزی انقلاب اولین شهرک صنعتی کشور در شهر صنعتی البرز ایجاد شد که بعد از پیروزی انقلاب تعداد این واحدها به ۲۰شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و خصوصی در استان رسیده است.

وی افزود: ضمن جذب قابل توجه سرمایه گذاران خارجی در شهرک‌های صنعتی نیز زمینه صادرات سالانه نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار از محصولات مختلف تولیدی استان مهیا شد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجس شورای اسلامی گفت: در کل می‌توان گفت چهل سالگی انقلاب بیشتر از اینها است اما با وجود تمام تحریم ها و فشارها و خصومت‌های کشورهای سلطه‌گر، توانسته‌ایم به دستاوردهای بسیار خوبی در عرصه‌های مختلف دست یابیم.

وی افزود: توانستیم نظام اسلامی را به عنوان الگو به عنوان یک نظامی که در مقابل سلطه ایستادگی می‌کند و خودش منشا قدرت می‌شود به کشورهای دیگر معرفی کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی شاخص،تاریخ انتشار:17بهمن 1397،کد خبر:182832،shakhesnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0
0
این از برکات وجود انقلاب است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین