پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۹۳۷۲
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۹
شبکه دوم سیما طی هفته های اخیر پویشی را انعکاس می دهد که از دل کرج برآمده و بسیاری از کارتن خواب ها و نیازمندان را مجذوب خدمات قرارگاه جهادی رضوان کرده است.

شعارسال: شبکه دوم سیما طی هفته های اخیر پویشی را انعکاس می دهد که از دل کرج برآمده و بسیاری از کارتن خواب ها و نیازمندان را مجذوب خدمات قرارگاه جهادی رضوان کرده است.

 زمستان فصل شال گردن های رنگارنگ، پالتوهای میلیونی و بوت های بلند با برندهای شاخ است، البته برای مناطق مرفه نشینی که حال و هوای زمستان را فرصتی برای گپ زدن در کافه های محبوبشان و نوشیدن قهوه پشت شیشه های بخار گرفته می دانند.

در حالی که این عده غرق در زندگی های لاکچری و صرف هزینه های نجومی برای فصل سرما با خرید البسه آنچنانی هستند، سرمای استخوان سوز حواشی شهر کرج همنشین کارتن خواب هایی می شود که شب را با کرختی لب ها و گونه هایشان به صبح می رسانند.

در میان بی توجهی به اقشار کم برخوردار جامعه، هستند شهروندانی که مهربانی در دلشان موج می زند و قدم به قدم اقشار کم برخوردار را در سرمای زمستان همراهی کرده و نور امید را در دل محرومین زنده نگاه می دارند.

شبکه دوم سیما طی هفته های اخیر پویشی را انعکاس می دهد که از دل کرج برآمده است، "پنج شنبه های مهربانی" را قرارگاه جهادی رضوان کشور رقم زده اند، پویشی که توانسته است مهربانی را در کشور بسط داده و استان های دیگر را به ارائه همین خدمت به کارتن خواب ها ترغیب کند.

سعید حاجی حسین عطار مسئولین این قرارگاه به خبرنگار تیتریک، می گوید: از 18 هفته پیش، 160 نفر از فعالان پویش پنج شنبه های مهربانی با هدف ترویج حرکت های اجتماعی و روشن کردن نور امید در دل مومنین، کمک های مردمی را جمع آوری کرده و 2 الی 4 هزار پرس غذا را بین کارتن خواب ها و خانواده های کم بضاعت توزیع می کنند.

مواد اولیه پخت غذا با واریز هزینه های مردمی از 20 هزار تومان تا مبالغ بالاتر تامین شده و کسانی که بعضا عضو رسمی گروه جهادی ما نیستند نیز به واسطه کمک به کارتن خواب ها در انجام اقدامات خیرخوهانه ما را همراهی می کنند تا غذا و کمک های جمع شده به دست محرومین برسد.

خوشبختانه اقدام فعالان پویش پنج شنبه های مهربانی به گونه ای بازتاب داشته است که محرومین از آن استقبال کرده و شب های پنج شنبه چشم انتظار غذا و کمک هستند در حالی که شاید بعضا چند روز گرسنگی را تحمل کرده باشند.

اگر چه ابتدا این کار در کرج شکل گرفت اما امروز این پویش به سرآسیاب، ملارد، صفادشت، اخترآباد در البرز و شوش، دروازه غار و یافت آباد تهران رسید و استان های زنجان، خرسان رضوی و ایلام نیز آن را برای خانواده های کم برخوردار و کارتن خواب شهرشان به اجرا درآورده اند.

البته تنها 20 درصد فعالیت های قرارگاه جهادی رضوان در کشور به فقر زدایی باز می گردد در حالی که 80 درصد خدمات این مجموعه به ارائه خدمات در حوزه های عمرانی، زیرساخت، تعلیم و تربیت، بهداشت و سلامت مناطق محروم مرتبط می شود.

قرارگاه جهادی رضوان 1350 نفر عضو فعال در کشور دارد و فارغ از هر گونه سیاست، جناح و ... به کمک محرومین می شتابد، از جمع آوری هزینه برای درمان بیمار سرطانی تا تامین 20 سرویس کامل جهیزیه برای دختران خانواده های کم برخوردار تا پایان سال 97 که ازدواج آنها در گرو تهیه جهیزیه است.

تامین سبد کالا برای شب عید خانواده های نیازمند در راستای فقرزدایی و ساخت سوله های ورزشی، خانه های بهداشت، مخازن آب و ... در قالب محرومیت زدایی در مناطق محروم کشور از جمله فعالیت های جهادی دیگری است که توسط قرارگاه رضوان انجام می شود.

با کمی تفکر در صحبت های مسئول مجموعه مذکور، این آرزو از نای جان بر می آید که کاش برخی مسئولین نیز یک روز از کرسی های مدیریت خود برخاسته و به دل محرومیت ها در مناطق حاشیه نشین بزنند تا بدانند جایگاه خود را از مردم دارند و این منسب فرصتی است تا بتوانند به کسانی که آنها را به صندلی ریاست رسانده اند خدمت کنند.
















سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تیتر یک ،تاریخ انتشار: 25بهمن 97، کدخبر:158501 ،www.titre1.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین