پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۹۰۴۹۲
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: راه‌اندازی سراهای نوآوری در امتداد و تکمیل برنامه پایش، یکی از راهبردهای واحد تهران مرکزی است.

شعار سال : علی نیازی  با اشاره به تصمیم شورای راهبردی و سیاست‌گذاری استان تهران در رابطه با برنامه پایش، گفت: علوم محیط‌زیست و مهندسی ورزشی به‌عنوان دو برنامه علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی تعیین شده است که از چندماه پیش با تشکیل کارگروه‌هایی متشکل از اعضای هیئت علمی واحد تهران مرکزی، دانشگاه‌های دولتی و صنایع، چالش‌های موجود در این حوزه شناسایی شد.

وی در رابطه با تشکیل کمیته‌هایی برای بررسی تخصصی چالش‌های محول شده به واحد تهران مرکزی، بیان کرد: کمیته‌هایی از گروه‌های تخصصی از جمله حقوقی، اجتماعی، اقتصادی و مهندسی برای احصای نظام موضوعات در زمینه چالش‌های واحد تهران مرکزی تشکیل شد و اکنون منظومه موضوعات در قالب دو جلد به چاپ رسیده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در تشریح سخنان خود، اظهار کرد: برای احصای نظام موضوعات هریک از برنامه‌های علمی محول شده به واحد تهران مرکزی قریب به ۷۰ گروه آموزشی وارد کمیسیون‌های تخصصی شده‌اند. نکته قابل‌توجه در این‌باره، مشارکت تمام گروه‌های علمی و آموزشی در تدوین و انتخاب نظام موضوعات است. تمامی رشته‌ها و گروه‌های آموزشی در تحصیلات تکمیلی می‌توانند برای رفع چالش‌های کشور ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به بارگذاری نظام موضوعات واحد تهران مرکزی در سامانه پایش، تصریح کرد: مقرر شده است که از مهرماه سال آتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی با مراجعه به سامانه پایش به انتخاب موضوع رساله خود اقدام کنند. براین اساس واحد تهران مرکزی با هماهنگی و همکاری دانشکده‌ها و مدیران گروه، برای سال جاری ۳۰ درصد موضوعات را به‌سمت انتخاب سامانه پایش سوق داده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: در راستای اجرای مؤفقیت‌آمیز برنامه پایش و تمرکزگرایی در برنامه‌های پژوهشی، سامانه «پژوهشیار» نیز در واحد تهران مرکزی از یک ماه پیش افتتاح شده است. پژوهشیار تمامی فرآیندهای دستی و کاغذی ارائه پروپوزال را حذف کرده و به‌صورت اتوماسیون این خدمات را در دسترس دانشجویان و استادان قرار می‌دهد.

نیازی با تأکید مجدد بر مشارکت تمامی گروه‌های علمی در انتخاب نظام موضوعات واحد تهران مرکزی، توضیح داد: به‌کمک سامانه پژوهشیار اطلاع‌رسانی‌های کافی برای انتخاب موضوعات توسط سایر رشته‌ها برای رفع چالش‌های کشور، حضور و مشارکت آن‌ها در برنامه‌های علمی انجام گرفته است. دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با ورود به سامانه پایش می‌توانند از برنامه‌های علمی تمامی واحدهای دانشگاهی به‌عنوان موضوع رساله استفاده کنند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در بین مدیران گروه و رؤسای دانشکده‌ها مبنی بر ترغیب دانشجویان برای رجوع به سامانه پایش، افزود: هیچ محدودیتی برای بهره‌مندی دانشجویان سایر استان‌ها از نظام موضوعات استان تهران وجود ندارد و نظام موضوعات تمام واحدهای دانشگاهی در سامانه پایش قابل رؤیت است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در پایان درباره رابطه تنگاتنگ اهداف برنامه پایش و تقویت ارتباط با صنعت، خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته‌های علمی و احصای نظام موضوعات برنامه علمی فاز اول برنامه پایش به‌حساب می‌آید. راه‌اندازی سراهای نوآوری در امتداد و تکمیل برنامه پایش، یکی از راهبردهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی بوده که وظیفه ارائه و تجاری‌سازی تحقیقات انجام شده را برعهده خواهد داشت.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا،تاریخ انتشار:1 اسفند 1397،کد خبر:361451،ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین