پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۰۵۴۹
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۶
عضو سابق نیرو‌های ویژه اطلاعاتی نیروی هوایی آمریکا که ادعا میکردند برای ایران جاسوسی کرده است، بر اساس برخی اطلاعات منشر شده در دانشگاهی تحصیل کرده که ۱۰۰ میلیون دلار از عربستان سعودی، ترکیه و چند کشور خلیج فارسی دیگر کمک مالی دریافت کرده اند و به این ترتیب دانشجویان این دانشگاه همگی رادیکال شده است.

شعارسال: عضو سابق نیرو‌های ویژه اطلاعاتی نیروی هوایی آمریکا که ادعا میکردند برای ایران جاسوسی کرده است، بر اساس برخی اطلاعات منشر شده در دانشگاهی تحصیل کرده که ۱۰۰ میلیون دلار از عربستان سعودی، ترکیه و چند کشور خلیج فارسی دیگر کمک مالی دریافت کرده اند و به این ترتیب دانشجویان این دانشگاه همگی رادیکال شده است.

نشریه «دیلی کالر» در گزارشی از دریافت پول‌های کلان در برخی دانشگاه‌های آمریکایی از سوی دولت آمریکا با هدف آموزش دیپلمات و ماموران ویژه اطلاعاتی برای این کشور خبر داده و گفته همزمان این دانشگاه‌ها از سوی برخی کشور‌ها در خاورمیانه نیز تامین مالی می‌شوند. در برخی موارد، برنامه‌هایی در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود که برای سیاست آمریکایی ضروری است.

«مونیکا ویت» افسر سابق نیرو‌های هوایی آمریکا که در ۱۳ فوریه توسط وزارت دادگستری به دلیل در میان گذاشتن اسرار دولتی با مقام‌های ایرانی تحت تعقیب قرار گرفته است بر اساس برخی گزارش‌ها، اطلاعات سایبری را در اختیار هکر‌های ایرانی قرار داده. آمریکایی‌ها مدعی‌اند که او هم اکنون در ایران به سر می‌برد.

«نیویورک تایمز» در گزارشی نوشته: رادیکال شدن «ویت» از زمان حضور او در سرویس‌های نظامی و از زمان تحصیل او در دانشگاه جرج واشنگتن در دوره فوق لیسانس آغاز شده که در این دانشگاه به تحصیل در رشته خاورمیانه شناسی مشغول بوده است.

«کوری الیس» یکی از همکلاسی‌های «ویت» به «نیویورک تایمز» گفته همه زمانی که «ویت» احساسات قوی خود را علیه سیاست‌های آمریکایی در کلاس بیان میکرد می‌نشستند و نگاه می‌کردند.

دانشگاه جرج واشنگتن دانشگاهی است که در آن تعداد زیادی از دیپلمات‌ها و محققان تحصیل کرده‌اند و محل آن در کنار ساختمان وزارت خارجه آمریکاست.

بر اساس یادداشت «دیلی کالر»، کشور‌های مسلمان و گروه‌های وابسته به ان‌ها در مجموع ۱۰۰ میلیون دلار به دانشگاه جرج واشنگتن از سال ۲۰۱۱ به عنوان هدیه کمک‌های نقدی کرده اند. ۸۰ میلیون از طرف عربستان صعودی، ۱۴ میلیون از طرف کویت، ۴.۵ میلیون از طرف امارات متحده عربی و ۷۳۰ هزار دلار از طرف ترکیه به این دانشگاه کمک مالی شده است. بیشتر این کمک‌ها در ژوئن ۲۰۱۸ به دانشگاه تزریق شده است.

مرکز خاورمیانه شناسی این دانشگاه سیاست‌های کلی آمریکا در قبال خاورمیانه را شکل می‌دهد. در سال ۲۰۱۱ رییس کنونی دانشکده خاورمیانه شناسی دانشگاه جرج واشنگتن در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان برای یک جلسه استماع حاضر شد و گفت: ما هیچ سیاستی در قبال اخوان المسلمین نداریم و به نظر من ما نیازی هم به یک سیاست نداریم. آیا آن‌ها یک جنبشی هستند که میخواهد دستورکارهایش را از طریق زور یا حتی خشونت دنبال کنند؟ جواب روشن است: خیر.

بر اساس این گزارش دانشگاه جرج واشنگتن هزینه‌های زیادی را از محل منابع خاورمیانه دولت دریافت میکند و وزارت خارجه از پول مالیات دهندگان آمریکایی ۲۵۰ هزار دلار به این دانشگاه تزریق کرده تا دوره‌های زبان‌های خارجی و مطالعات منطقه در خاورمیانه را برگزار کند.

این دوره‌ها نه تنها برای دانشجویان بلکه برای دانش آموزان نیز طراحی شده است. تامین مالی این دانشگاه از سوی کشور‌های خاورمیانه و تدریس واحد‌های خاورمیانه‌شناسی در همه سطوح از مدرسه تا دانشگاه به نوع درک مردم از خاورمیانه از دریچه نگاه کشور‌هایی که حمایت مالی کرده‌‍اند کمک کرده و درک آن‌ها را در یک مسیر مشخص صورت بندی می‌کند.

«دیلی کالر» در این گزارش تاکید کرده این وضعیت دریچه‌ای را برای نفوذ عربستان سعودی در چرخه سیاست‌گذاری آمریکا باز کرده است.

«استنلی کورتز» استاد مرکز سیاست عمومی در آمریکا در سال ۲۰۰۷ در یادداشتی در نشنال ریویو نوشته بود: باور کنید یا نکنید، سعودی‌ها فهمیده اند که چطور بر حلقه تصمیم سازی آمریکا تاثیر بگذارند و کنترل فکر کودکان آمریکایی درباره خاورمیانه را در دست گرفته اند.

در بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶، کشور‌های خاورمیانه در مجموع ۶۰۳ میلیون دلار به ۱۲ دانشگاه آمریکایی کمک مالی بلاعوض کرده اند که ۸۰ برابر کمک‌های دولتی بوده است.

این یادداشت به تفکر رییس یکی از مراکز دانشگاه جرج تاون اشاره کرده که چطور متاثر از تفکر سعودی‌ها رشد پیدا کرده است.

«جاناتان براون» رییس مرکز الولید بن طلال دانشگاه جرج تاون که تحت حمایت مالی مستقیم عربستانی هاست از برده داری دفاع میکند وادعای او این است که حضرت محمد در دوران خود برده داشته است!


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازسایت خبری  رویداد 24، تاریخ انتشار:30 بهمن 1397 ، کدخبر:165897 www.rouydad24.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین