پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۷۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
عضو هیات مدیره انبوه سازان انجمن انبوه‌سازان استان تهران، کارنامه عملی وزارت راه وشهرسازی در حوزه مسکن در مدت زمان شش سال اخیر را غیرقابل قبول دانسته و حتی گفته است که کارنامه عملکرد این وزارتخانه در زمینه مسکن قابل قبول نبوده و اصلا نمیتوان به عملکرد آن در زمینه مسکن نمره‌ای داد.

شعارسال : عضو هیات مدیره انبوه سازان انجمن انبوه‌سازان استان تهران، کارنامه عملی وزارت راه وشهرسازی در حوزه مسکن در مدت زمان شش سال اخیر را غیرقابل قبول دانسته و حتی گفته است که کارنامه عملکرد این وزارتخانه در زمینه مسکن قابل قبول نبوده و اصلا نمیتوان به عملکرد آن در زمینه مسکن نمره‌ای داد.

حسن محتشم  درباره صدور کارت اعتباری مصالح ساختمانی هم اعلام داشت که طرح مطرح شده مذکور، تا زمان اجرایی شدن و رسیدن به دست انبوه سازان فاصله زیادی دارد هر چند که هر زمان دستگاههای دولتی وارد کارزار شده اند در عمل هیچ موفقیتی به وجود نیامده است.

چندی پیش، وزیرراه وشهرسازی، از قرار گرفتن فرآیند طراحی کارت اعتباری مصالح ساختمانی با همکاری بانک مسکن برای فروش غیر نقدی مصالح و تجهیزات ساختمانی در مراحل نهایی خبر داد و گفته است که به محض نهایی شدن برای حمایت از ساخت و سازهای متناسب با الگوی قالب تقاضا در بازار مسکن اجرایی خواهد شد.

به گفته  محتشم، بانک مسکن به عنوان متولی صدورکارت اعتباری مصالح ساختمانی از بروکراسی زیادی برخوردار بوده و اینکه تا چه حد بتواند کارت اعتباری صادر شودآینده مبهمی وجود دارد.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران، تحقق ساخت و 400 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید و  بافت‌های فرسوده  را منوط به همکاری لازم با دستور وزیر راه وشهرسازی  دانست و اعلام داشت که در شهرهای جدیدی اگر متولیان امر با دستور وزیر همکار و مساعدت لازم را مدنظر قرار دهند می‌توان امیدوار بود که این بخش نیز فعال شود، حال آنکه با وجود صدور این دستور از ناحیه وزیر راه و شهرسازی هنوز آثار عملی آن مشاهده نشده است.

وی، نیاز مسکن کشور را سالانه حداقل یک میلیون واحد مسکونی ارزیابی کرد و گفت که حتی با وجود احداث این 400 هزار واحد در مدت زمان دو سال، باز هم این رقم مسکن  تکافوی تامین مسکن کشور را نکرده و مشکلی را نیز حل نمی کند.

محتشم، درباره ارایه تسهیلات ازناحیه بانک مسکن به انبوه سازان هم افزود که بانک مسکن در حال حاضر، همکاری لازم را با انبوه سازان ندارد.

به گفته وی، براساس توافق بانک مسکن با دولت، سود و جریمه وام معوق انبوه سازان نباید از آنها گرفته شود و فقط بانک مسکن باید اصل مبلغ را دریافت کننداما انبوه سازانی  هستند  که  بانک مسکن در این زمینه همکاری نکرده و فک رهن نمی کند!

عضو هیات مدیره انبوه سازان انجمن انبوه‌سازان استان تهران ،کارنامه عملی بانک مسکن را دارای سوال زیاد برشمرد و تاکید کرد که  در حال حاضر، بیش از نصف انبوه سازان  به رکود کشیده  شده اند.

وی، اذعان داشت که در حال تاریخ پروانه تعداد زیادی از انبوه سازان به پایان رسیده اما آنها تمایلی به تمدید پروانه خود ندارند و حتی اکثر انبوه سازان، نیروهای خود را تعدیل کرده و یا با حداقل نیروفعال هستند زیرا شرایط روز اقتصاد شفاف نیست.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نود اقتصادی،تاریخ انتشار:6 بهمن 1397،کد خبر:2117856،www.90eghtesadi.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
0
زمینه را برای مردم فراهم کنید که بتونن یک سقف برای خودشون داشته باشن لااقل با این قیمت نجومی مسکن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین