پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۱۰
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
ایرنا نوشت: آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان اعلام کرد که ما از تعمیق رابطه ایران با اتحادیه اروپا بعد از توافق هسته ای استقبال می کنیم.

شعار سال:

به گزارش ایرنا, مرکل ظهر روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری با الهام علی‌اف رییس جمهوری آذربایجان افزود: باکو و برلین تحولات ایران را مثبت ارزیابی می کنند و با توجه به توافق به دست آمده در موضوع هسته ای , تعمیق رابطه ایران با اتحادیه اورپا طبعا می تواند تاثیراتی بر همسایه خود آذربایجان بگذارد.
آنگلا مرکل در ادامه گفت : آلمان و آذربایجان هر دو خواستار حل مسالمت آمیز بحران قره باغ هستند و برلین نیز به عنوان رییس سازمان همکاری و امنیت اروپا تلاش می کند که این موضوع حل و فصل شود.
وی در عین حال که نبست به حاصل شدن پیشرفت در منطقه قره باغ ابراز امیدواری کرد,هشدار داد که هر لحظه ممکن است این مناقشه شعله ور شود .
صدر اعظم آلمان تصریح کرد: امیدواریم که بتوانیم از طریق سازمان همکاری و امنیت اروپا برای حل این منطقه مورد مناقشه فشار بیاوریم .ما می خواهیم قدم به قدم به سوی راه حل قره باغ پیش برویم و امیدواریم که آمریکا , روسیه و فرانسه به عنوان نائب گروه مینسک بتوانند , روند سیاسی را برای حل این مناقشه به جلو ببرند .
الهام علی‌اف رییس جمهور آذربایجان نیز خواستار پیشرفت در مذاکره و خواستار فوری وبدون پیش شرط خروج نیروهای ارمنستان از منطقه قره باغ و نیز پایان یافتن تحرکات نظامی ارمنستان شد.
وی تاکید کرد: هدف از تحرکات ارمنستان این است که اخلال در روند مذاکرات به وجود آورد تا توافقی حاصل نشود و بحران قره باغ نیز حال نشود.
الهام علی‌اف رییس جمهوری آذربایجان به دعوت رسمی آلمان برای همکاری های دوجانبه به این کشور سفر کرده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار 19 خرداد 1395، کد مطلب:544174 : www. khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین